pokud se treba mam podivat na ty kokpity, tak ten z Ila je sice moc pekny, ale pusobi na me strasne umele...
Samotny model se mi taky libi vic, co ho ale bohuzel srazi je absence hry svetel a stinu...
Byl to pouze krátký 30ti minutový polet (ani ne..spíš 25 minut + dalších 10 minut srovnávací ve FB v4.05).
Co mě velmi mile překvapilo:
+ detaily - například policajt na podvozku, který ukazuje, zda je vysunutý, nebo zasunutý. Je vidět i na tom Hawkově obrázku. Podobně je na křídle indikátor stavu klapek, ale tady mi to trochu bilo do očí - nejsem si jistý, jestli Fw 190 něco takového opravdu měly.
+ engine management - v tomto směru má TW nad sérií FB jednoznačně náskok, který bude vyrovnán zřejmě až po příchodu BoB.
+ kabina - myslím, že nejkvalitnější ze všech současných kabin v celém TargetWare, na druhou stranu stále v grafických detailech jen obtížně srovnatelná s FB. Velká výhoda ale plyne z možnosti vyklánět hlavu, což opět smaže až modernější BoB.
+ kvalitní 3D model (kvalitnější než ve FB) i textura - mnohem lepší než standardní skiny ve FB. 99% skinařů ve FB by si mělo tyto textury vzít za vzor, to letadlo vypadá skoro jako živé. Já sám se své skiny snažím dělat tak, aby vypadaly přibližně jako tyto v TT. Asi 1000x lepší, než standardní textury ve FB. Na druhou stranu nejdou použít vlastní.
+ reálná rychlost zatahování podvozku - ve FB mi to přijde trochu moc rychlé
Jedna věc, u které si nejsem jistý, zda jde o plus, nebo mínus:
- + zvuk motoru - zní to jako LIAZ, nebo TATRA. Připomíná mi to nafťák. Není to špatné, ale pokud ve FB vyhulím reprosoustavu a dám k tomu pořádné basy, tak mi ten zvuk přijde mnohem silnější a mocnější, byť si na něj spousta "sluchátkářů" stěžuje :)
No a teď zápory, aneb co mě zklamalo a to tak, že velmi:
- klapky - pokud vím, tak u Fw 190 byly čtyřpolohové => nedaly se nastavit tak, jak by se zachtělo pilotovi, ale šly nastavit do některé z přednastavených poloh. Ale můžu se mýlit, tuhle informaci jsem nabyl už hodně dávno. Nicméně i Spitfire v TT má myslím plynule volitelnou polohu klapek, kde je to pitomost už 100%, takže u Fw 190 tak na 95% pitomost taky :).
- velikost zaměřovače - asi je to jen zkreslení kvůli různým FOV, protože pochybuji, že by tvůrci prostě namodelovali, u tak známého a profláknutého zaměřovače, jakým REVI rozhodně je, jeho velikost špatně. Ale tady mi tedy přijde značně předimenzovaný :)
- simulace "boostu". Nevím, z čeho tvůrci tohoto Fw 190 vycházeli, ale z reality to asi nebylo. Fw 190 A-5 mohl používat Erhöhte Notleistung (ve FB je to blbě pojmenováno, ale simulováno asi správně - tam je C3 Einspritzung), nebo základní C3 Einspritzung a teoreticky i MW50. To, co je v TT neodpovídá ani jednomu. To už ať tam raději není nic a rozsah plynu ať odpovídá plnicímu přetlaku do 1,42 ATA max. Ne 1,35 + bezejmenný boost na 1,42. Klidně mi můžete toto vyvrátit, protože i pro mě je způsob boostování Fw 190 jen křehkým ledem, ale dokud mi tvůrci nedají rozumný protidůkaz, tak současný boost rozhodně neberu.
-chování letadla na zemi, starty, přistání, podvozek.. nemá cenu rozebírat, je to známá nedokonalost celého TW. Snad se to časem zlepší.
- roll rate. Skutečný Fw 190 dokázal dělat výkruty rychlostí přes 160°/sec (snad při rychlostech kolem 300 - 400km/h, nemám po ruce graf) a v tomto směru drží primát mezi tehdejšími stroji (minimálně těmi známými). Jeho přechod do výkrutu byl velmi rychlý a hbitý. V TT se k 160°/sec jen velmi neochotně přibližuje, spíš spadá k 100 - max. 140°/sec (spíš méně) a zrovna moc hbité to také není (byť to je relativní). Když jsem se o podobném jevu bavil v souvislosti se stařičkými WarBirds, tak mi bylo řečeno, že engine je snad limitovaný a skutečný výkrut Fw 190 nedokáže simulovat. Pochybuji, že je podobný "limit" i u TT, imho by stačila drobná revize a tahle chybka by se dala snadno odstranit.
- prazvláštní točivý moment vrtule => neexistující "cestovní rychlost" => degradace celého FM. Vysvětlím: "Každé" letadlo by mělo mít jakousi cestovní rychlot, při které ho není třeba trimovat a letí "rovně". Řekněme, že třeba skutečný Fw 190 měl takovou rychlost při 450km/h, Bf 109 při 380km/h, Spitfire třeba při 400km/h..atd. Je poměrně "jedno", jak vysoká/nízká tato hodnota je, ale u každého letadla by nějaká být měla. Celé to může určitým způsobem ovlivnit točivý moment vrtule, ale spíše jen minimálně. Zkusím prakticky vysvětlit na křidélkách: Pokud je cestovní rychlost u Fw 190 450km/h, tak stroj letící nižší rychlostí bude mít tendenci klonit doleva (-> oprava se provede kniplem doprava), právě při 450km/h nebude klonit nikam a při rychlostech nad 450km/h bude klonit doprava (-> oprava kniplem doleva). Podobně je to u výškovky - pod 450 letadlu klesá čumák, při 450 letí rovně a nad 450 mu čumák stoupá. Aby se s letadlem dalo pohodlně létat při větším rozsahu rychlostí, tak je opatřeno trimovacími ploškami na kormidlech - jejich nastavením dojde k patřičné drobné výchylce kormidla a následně letadlo letí rovně třeba při 550km/h. Fw 190 má pilotem řiditelné trimovací plošky pouze na výškovce. Stroj byl známý i tím, že při změně rychlostí nepotřeboval moc trimovat. Und wo ist Problem? Ve FB vystartuji, dám plný plyn a čekám - chvíli mi to kloní doleva, pak mašina zrychlí a začne klonit doprava. V TT vystartuji, přidám plyn, kloním jak prase, zrychluji, furt kloním jak prase až si ve finále zase kloním jako prase. A pořád jen v jednom směru. Má to krouťák jak vrtulník bez zadní vrtule. Letadlo přestane kroutit ne po získání rychlosti, ale po snížení výkonu motoru, což nemusí být teoreticky nutně špatně, ale lze o tom celkem jasně pochybovat, opravdu možné pouze teoreticky. Imho je to opravdu veliká chyba.
Sečteno a podtrženo - základ je dobrý, možnosti TW poměrně velké. Ale současný model Fw 190 je spíše zmetek, který by potřeboval opravdu velmi doladit, aby se začal chovat jako reálné letadlo. Pokud se na tom stroji opravdu zapracuje, mohl by být takřka perfektní.
PS: byl to jen krátký polet, takže omluvte stručnější report :D
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 24-06-2006 21:36
hawk napsal:
pokud se treba mam podivat na ty kokpity, tak ten z Ila je sice moc pekny, ale pusobi na me strasne umele...
Samotny model se mi taky libi vic, co ho ale bohuzel srazi je absence hry svetel a stinu...
hmm..taky si umím představit (ať už v TW, nebo v F, jak mi běhá sluneční svit po kabině, rámování hází stíny na přístrojovku a pod...možná se něčeho dočkáme...takový FEAR je v tohle super, tam jsem kolikrát střílel po vlastním stínu - reálnosti by to pomohlo šíleně...možná BOB, co?
Víš jak - já jsem kritik, nekritizuji proto, že bych to sám uměl udělat lépe, ale protože myslím, že by to jiní mohli udělat lépe. Nemám čas věnovat se dvěma simulátorům najednou a zatím je mou jedničkou FB.
Pokud by byl ze strany tvůrtců TT zájem, tak můžu dodat grafy rychlosti výkrutu Fw 190 a udělat popis "vstřikování" u Fw 190. Ale na víc nemám (učit se editovat .acm soubory..)
1. Externy model a kokpit Fw 190 v FB = r. 2001-2002
2. Externy model a kokpit Fw 190 v TT = r. 2006
Bolo by velmi zarazajuce, keby model, ktory bol urobeny o 4-5 rokov neskor pre TT, bol horsi ako ten stary v FB. Sucasnym rovnocennym "protivnikom" TT je resp. bude BoB.
0. klapky
Spitfire v TT ma pouze 2 polohy klapek.. zatahle a plne vytahle
jinak take myslim, ze fw190 mel 4polohove klapky
mozna slo mimo automaticke nastaveni menit i rucne plynule, ale to jsou dohady
1. velikost zamerovace
no, ja nevim, me prijde ok - kazdopadne dle tohoto obrazku postnuteho na ubi foru je mensi nez ten ve FB
http://home.arcor.de/nsu1/TargetTobruk/tt-il2.JPG
2. boost
no, tohle neni simulace vstrikovani additiv, ktere je, vyhledem k obsahu nadrze, casove omezene, tzn. nejedna se ani o mw50 ani o erhohte notleistung
je to jen simulace zarazky - tzn, ze i kdyz letadlo melo povoleno 1.42 ata, tak "max" nastaveni plynu bylo 1.35 ata a pak byla zarazka, kterou mohl pilot pretlacit; jeji ucel snad neni nutne vysvetlovat
jestli ji FW-190 mel, to nevim
3. chovani na zemi
to se netyka modelu letadla
4. roll rate
160stupnu za sekundu mel FW 190 pri 410 kmh
v TT jsem pri 410 kmh udelal 360stupnovy vykrut za 2.2-2.4 sekundy,,
s hodnotou 2.3 to vychazi na 156stupnu/sekundu
5. tocivy moment vrtule
souhlas, kazde letadlo je vytrimovano na cestovni rychlost
ale je to funkce rychlosti a nastaveni motoru
aneb na cestovni rychlost se neletalo na plny plyn a maximalni rpm.. tzn. pri cestovni rychlosti byl tocivy moment vrtule mensi
kdyz v TT uberes rpm a plyn, tak pri ustalene rychlosti nekde mezi 350-400 kmh najdes nastaveni, pri kterem ti 190tka poleti bez rukou na kniplu
doporucuju vyzkouset nastaveni motoru pro cestovni rychlost z manualu
toz sakumprdum, sorry ze to rikam, ale tvuj report je snuska lzi a polopravd
zajem by fuci urcite byl, postni to na TW foru, nebo tady a ja to prepostuju, jak chces...
BoB strci co se grafiky tyce TW do kapsy to je tu asi vsem jasne a neda se nic delat
Pro me by to ani tak zarazejici nebylo, vzhledem k tomu, ze oba graficke enginy jsou priblizne stejne stare.
u modelu fw190 bych v TT videl spis problem, ze neni simulovano automaticke sladeni rpm a plynu
je to problem TW enginu, ktery to neumoznuje, a ne konkretniho modelu letadla, ale stejne...
na vykon to vliv nema, ale cini to engine managment slozitejsim, nez IRL
jinak, myslim, ze ta zarazka plynu (kterou jsi pokladal za wep) tam nema, co delat
je to ulehcovatko, ktere ve skutecne fw190 zrejme nebylo
Upravil/a manoce dne 25-06-2006 00:25
uh.. tocivy moment jsem nevyvratil?
zkusim to shrnout
1. polohy klapek > fucida ma zrejme pravdu
2. velikost zamerovace > pokud ma fucida pravdu a pokud obrazek postnuty na ubi foru nelze, tak je zamerovac v TT daleko vernejsi
3. boost > fucida si spletl zarazku plynu s "injekci", zarazka tam ovsem nema moc, co delat
4. chovani na zemi > fucida ma pravdu, ovsem to se zas tak moc FW-190 netyka
5. roll rate > fucida se myli, spatne si to zmeril
6. tocivy moment vrtule > fucida se myli, vychazi ze spatnych predpokladu
podstatnost vytykanych nedostatku roste od 1 do 6, presne jak je fucida seradil
velikost zamerovace, polohy klapek nebo zarazka na plynu jsou imo detaily
roll rate a torque jsou podstatnejsi
manoce napsal:
toz, myslel jsem, ze se vytahnes vice
0. klapky
Spitfire v TT ma pouze 2 polohy klapek.. zatahle a plne vytahle
jinak take myslim, ze fw190 mel 4polohove klapky
mozna slo mimo automaticke nastaveni menit i rucne plynule, ale to jsou dohady
Nevím, jestli to byl Spitfire, ale rozhodně na nějakém letadle to bylo blbě právě takhle - Hurrican?. Stejně jako tady na Fw 190, kde to je taky blbě. EDIT: na druhou stranu ve FB je to blbě u drtivé většiny letadel..tam to zná jen tři typy klapek - dvoupolohové, čtyřpolohové a žádné . Fw 190 má štěstí, že měl zrovna čtyřpolohové.
1. velikost zamerovace
no, ja nevim, me prijde ok - kazdopadne dle tohoto obrazku postnuteho na ubi foru je mensi nez ten ve FB
http://home.arcor.de/nsu1/TargetTobruk/tt-il2.JPG
EDIT:
[img]http://vwings.org/images/fw190.JPG[/img] is not a valid Image.
Koukal jsem na ruské video o Fw 190 a na několik fotek. Víc toho tady v práci nemám. A v TT se mi zdá prostě lehce větší. Ale jak jsem psal, je to spíš pocit a pochybuji, že by v TT špatně udělali takovou základní věc, jakou jsou rozměry. Spíš opravdu půjde o trochu jinak udělaný "pohled".
2. boost
no, tohle neni simulace vstrikovani additiv, ktere je, vyhledem k obsahu nadrze, casove omezene, tzn. nejedna se ani o mw50 ani o erhohte notleistung
je to jen simulace zarazky - tzn, ze i kdyz letadlo melo povoleno 1.42 ata, tak "max" nastaveni plynu bylo 1.35 ata a pak byla zarazka, kterou mohl pilot pretlacit; jeji ucel snad neni nutne vysvetlovat
jestli ji FW-190 mel, to nevim
Jen jsem myslím zmiňoval způsoby boostování, které mohly u Fw 190 A-5 být použity, ne, že tohle má simulovat nějaká aditiva. Pokud to simuluje zarážku na plynovce, tak ji to simuluje špatně, protože tam žádná být nemá.
Jo a btw: Erhöhte Notleistung bylo časově omezené množstvím paliva, protože tam byl vstřikovanej právě klasickej benzin. Správný název by asi měl být Erhöhte Notleistung mit C3 Einspritzung Časově omezené byly jen MW50 a případně GM1, když se někde náhodou objevily.
3. chovani na zemi
to se netyka modelu letadla
To sice ne, ale když jsem zmínil jako klad vyklánění po kabině, tak jsem mohl jako zápor napsat tohle.
4. roll rate
160stupnu za sekundu mel FW 190 pri 410 kmh
v TT jsem pri 410 kmh udelal 360stupnovy vykrut za 2.2-2.4 sekundy,,
s hodnotou 2.3 to vychazi na 156stupnu/sekundu
Jo v tomhle můžeš mít pravdu. Letěl jsem s ním jen chvíli, nedostal jsem ho plně do ruky jak by se mi hodilo. Ve FB dokážu výkrut provést rychleji.
5. tocivy moment vrtule
souhlas, kazde letadlo je vytrimovano na cestovni rychlost
ale je to funkce rychlosti a nastaveni motoru
aneb na cestovni rychlost se neletalo na plny plyn a maximalni rpm.. tzn. pri cestovni rychlosti byl tocivy moment vrtule mensi
kdyz v TT uberes rpm a plyn, tak pri ustalene rychlosti nekde mezi 350-400 kmh najdes nastaveni, pri kterem ti 190tka poleti bez rukou na kniplu.
doporucuju vyzkouset nastaveni motoru pro cestovni rychlost z manualu
Jak jsem psal: Celé to může určitým způsobem ovlivnit točivý moment vrtule, ale spíše jen minimálně. A za tím si stojím
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 25-06-2006 00:49
manoce napsal:
1. velikost zamerovace
no, ja nevim, me prijde ok - kazdopadne dle tohoto obrazku postnuteho na ubi foru je mensi nez ten ve FB
http://home.arcor.de/nsu1/TargetTobruk/tt-il2.JPG
Koukal jsem na ruské video o Fw 190 a na několik fotek. Víc toho tady v práci nemám. A v TT se mi zdá prostě lehce větší. Ale jak jsem psal, je to spíš pocit a pochybuji, že by v TT špatně udělali takovou základní věc, jakou jsou rozměry.
Tohle jsme tu už řešili.... :-) Rozdíl ve velikostech je tady u toho dán nejspíš typem použitého zaměřovače, kde:
1) Oleg zná jen jedenREVI 16A
Jak se používaly jednotlivé tipy, tu už taky zaznělo "Horrido: Do A-5 se vyskytuji spise REVIC/12D dale potom 16A"
BTW Čert vem samotnou velikost zaměřovače, v čem je TT věrnější, je celkový pohled dopředu (a zřejmě i dolů) oproti dementní liště ve FB vi výše uvedené obr. + Např. tady
Tak možná jsem se v posledním bodu trochu unáhlil. Bude to ještě na detailnější rozbor a nějakou diskusi okolo.
Ale teď jsem objevil další věc, která se mi moc nezdá - víte, jak dostat L13 (Blaník) z vývrtky? Pusťte řízení, on se srovná sám. A víte, jak z ní dostat Fw 190 v TT? Úplně stejně. Zajímavé.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.