Bohužel Hopere nepomohlo, protože to nebudou mít všichni. A nedá se dát na server něco co má jen někdo a druhý ne.
Ale až se Sound Mod přetransformuje na nějaký neoficialní patch (myslím že k tomu musí dojít aby šla používat online i "nová" letadla typu Spitfire Mk I.), tak by to problémy s turbulencí mohlo pomoci vyřešit.
LesniHU napsal:
Jenze ja nemluvim o corsairu, ale o ki84.
ved aj ja hovorím o Ki84.
Ok, a mas nejake udaje o vykonech z doby valky, co by podporily hypotezu o takovem vlivu vysokooktanoveho paliva?
test rýchlosti v závislosti na palive
130 Grade 150 Grade
Spitfire IX 335 mph 358 mph
Spitfire XIV 359 mph 366 mph
Tempest V 372 mph 386 mph
Mustang III (V-1650-3) 360 mph 390 mph
Bohužel to není tak úplně jednoduché, zjevně zbytečně jsem se to pokusil naznačit již dříve . Motor, do kterého lili 130 oktanový benzin NENÍ identický, jako motor, do kterého dávali 150 oktanový benzin. Benzin není samotnou příčinou zvýšení výkonu. Na to má vliv rostoucí plnicí tlak a kompresní poměr, resp. množství směsi ve válci a její stlačení.
Jednodušeji: Trošičku jak fungují vznětové motory asi víš - směs nafty se vzduchem se vstříkne do válce, kde je tak stlačena, až se právě díky rostoucímu tlaku samovolně vznítí a vzniknuvší látky se začnou dále rozpínat, což tlačí píst zpátky a pohyb se přenáší přes ojnici na klikový hřídel a následně obvykle přes převodovku na nějaký hnací hřídel.
Jenže tohle není vlastnost jen nafty. U benzinu to zafunguje stejně. Pokud dosáhneš ve válci dostatečného tlaku, tak se směs benzinu a vzduchu sama vznítí. Blbé na tom je, že v takové chvíli dochází k značně neefektivnímu spalování, k tzv. klepání motoru. Tedy u zážehových (benzinových) motorů chceme, aby se palivo nevznítilo samo, ale počkalo, až mu jiskru dodá svíčka ve chvíli, kdy je stlačení (komprese) cca maximální. A právě oktanové číslo nám přibližně řekne, při jakém tlaku se palivo už vznítí samo (nízká oktanová čísla - nízké tlaky, vysoká čísla - vysoké tlaky).
Abych ti dal praktický příklad: Fw 190. Možná víš, že na starších řadách se používal motor BMW 801 C (verze A-0, A-1 a A-2), kdežto na většině pozdějších BMW 801 D. První jel na 87 oktanové palivo B4 a druhý na 96 oktanové C3. Pozdější motory podávaly vyšší výkony; od staršího bratříčka se lišily tvarem pístů (nové byly vyklenuté), nesly výkonnější palivová čerpadla a díky zásahu a úpravě na centrálním řídícím systému (Kommandogerät) došlo ke zvýšení plnicího tlaku. Konečným důsledkem bylo značné zvýšení tlaku ve válci. Tam se díky vyššímu plnicímu tlaku dostalo větší množství palivové směsi + díky klenutým pístům je ve válci celkově méně prostoru (byť samotný tvar spalovací komory byl výhodnější). Kdyby do takového motoru nalili původní benzin B4, pak by motor s největší pravděpodobností také fungoval, ale palivo by se soustavně vzněcovalo předčasně a vše by tak pracovalo neefektivně.
Právě tohle se za války také stalo - palivo C3 ještě nebylo dostatečně rezistentní proti předčasné detonaci. Proto na starších Fw 190 A-3/A-4 docházelo k zpětnému snižování plnicího tlaku. V červnu 1942 se palivo C3 přidáním aditiv podařilo doladit a bylo možno opět létat na původní plnicí tlak 1,42 ATA. Toto palivo mělo dostatečné antidetonační vlastnosti i pro pozdější zvýšení plnicího tlaku k 1,85 ATA na takřka identickém motoru BMW 801 TS.
Co pro tebe možná bude zajímavé - Luftwaffe (jak jsem již naznačoval) používala pro své pístové stíhačky dva druhy paliv, B4 a C3. 87, resp. 96 oktanů. Jenže dle západní metodiky měření palivo C3 přibližně odpovídalo 130 oktanovému palivu v USAAF, jeho antidetonační vlastnosti údajně dokonce cca 143+ oktanům.
Ale co jsem se ti tímhle elaborátkem snažil vysvětlit: MOTOR JE KONSTRUOVÁN PRO PALIVO O URČITÉM OKTANOVÉM ČÍSLE. Můžeš se o trochu odchýlit nahoru i dolů, ale motor již nepracuje optimálně. Je prakticky vyloučeno, aby za ww2 existoval letecký motor pro nějaké palivo a pak do něj bylo soustavně dodáváno jiné (toto potkalo snad pouze západní letouny v SSSR). Úpravy motoru pro nižší/vyšší oktanová čísla nejsou zase tak extrémně složité, aby to bohatě nevyvážilo případnou ztrátu výkonu (a životnosti) při používání jiných paliv.
Doplnim tvou tabulku o dalsi udaje:
130 Grade - 150 Grade - boost@130grade - boost@150grade
Spitfire IX 335 mph - 358 mph - +18lb - +25lb
Spitfire XIV 359 mph - 366 mph - +19lb? - +21lb?
Tempest V 372 mph - 386 mph - +9lb - +11lb
(testy Mustangu, co by alespon priblizne odpovidaly tvym cislum, jsem nebyl schopen dohledat)
A ted rychlosti pro nizsi boost na ruznych palivech:
130grade - 150grade - zisk rychlosti
Spitfire IX +18lb: 336 m.p.h. - 335 mph - minus 1 mph
Spitfire XIV +18lb/+19lb: 360 mph- 359 mph - minus 1 mph
Tempest V +9lb: 376 mph - 372 mph - minus 4 mph
Suma sumarum je to uvnitr prirozeneho rozdilu vykonu ruznych kusu jednoho typu letadla pri ruznych testech. Zisk rychlosti nulovy.
AH_Kraken napsal:
Bohužel Hopere nepomohlo, protože to nebudou mít všichni. A nedá se dát na server něco co má jen někdo a druhý ne.
Ale až se Sound Mod přetransformuje na nějaký neoficialní patch (myslím že k tomu musí dojít aby šla používat online i "nová" letadla typu Spitfire Mk I.), tak by to problémy s turbulencí mohlo pomoci vyřešit.
počkej, ale vždyť AH jeden na SM, ne ?
tudíž někdo má vůči někomu jinému už i teď něco "navíc" ?
je sice pravdou, že nyní by na tom byl bit ten, kdo by neměl SM, ale alespoň by ho to donutilo si ten SM nainstalovat ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
To takhle Hopere nefunguje. Sound Mod, krom toho že doma v počitači máš jiné zvuky, umožňuje létat pouze letadla která jsou AI v IL-2 a ty má každý. Když ale tam dáš něco co nemá každý, tak ten co to nemá to prostě nevidí. Příkladem je třeba Spitfire Mk I. který člověk který ho nemá nainstalovaný nevidí a proto je to pro DG server nepoužitelné, protože se může stát že se připojí někdo bez Sound Modu a on tě jednak nevidí, ale hlavně ty ho nemůžeš sestřelit. Podobně je tomu s předělanýma mapama a i s modem pro to počasí.
Dokud se Sond Mod netranferuje do nějakého neoficialního patche, aby se nikdo bez Sound Modu nemohl na server přihlásit, tak je to nepoužitelné i když by to vyřešilo problémy s turbulencí atd. Prostě nemůžeme tam dát věci které někdo má a drůhý ne. Jeden nemůže mít třeba mraky nebo vítr jinde než druhý atd.
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.