1stCL_Wutz napsal:
A co se stane když s tím overheatem poletíš dál na plnej výkon?
FW se ti zadře. Moje zkušenost se spitem je ta , že je to jen nápis , který po chvíli zmizí a motor se nezadře.
To blikani napisu je prehrivani kvuli teplote oleje (skace pres limit tam a zpet). Kdyz se clovek trochu snazi, da se prehrat i voda a v ni motor uvarit (). To uvareni je dost relativni pojem, motor se prehreje, asi po peti minutach zacne vykon klesat a motor chladnout, ale nekouri se z nej a vypada to, ze letadlo poleti jeste dost dlouho (ale pomalu, motor moc netahne). Jak dlouho presne jsem nemel trpelivost sledovat. Testoval jsem IXc na Krymu.
Nevím jak se tu dořešilo to téma geneze Spitfirů od verze V výše a třeba se budu po někom opakovat ale:
Pokud vezmeme jako základ Mk.V dostaneme se do rodiny VI, IX, XII a XVI, čímž končíme. VII, VIII a výše včetně XII dvou sérií jsou už nové konstrukce.
podle čísel:
VI používá nezměněnou konstrukci V s vestavěnou přetlakovou kabinou a motorem M 46. VII je NOVÁ konstrukce zachovávající rysy dosavadních verzí, Spitfire se to jmenuje protože to furt vypadá z venku stejně. Přetlaková kabina je součástí konstrukce trupu. Motor M 63, 71, 74. VIII je totéž co VII bez přetlakové kabiny ale s nádržemi v náběžné hraně křídla u trupu. Je těžší než IX, ale rychlejší a má větší (paradoxně) stoupavost. Motory M 61, 63, 66, 71, 74. IX je pokračování konstrukce V se zesílenými podélníky trupu pro montáž motorů M řady 60. Konstrukčně je to jinak V se zvětšenými chladiči a novými křidélky (zpětně používány i na V). Veškeré vizuální změny (mimo rozpětí křídla) jsou důsledkem použití dílů vyráběných původně pro VIII. Množství subverzí. Motory M 61, 63, 66, 71, 74. Zkušebně i další. XII serie I a III je V se zesílenými podélníky trupu a montáží motoru G II, III a IV XII serie III a IV je trup VIII a křídlo V s motory G III, IV, V a VI XIV je verze VIII s dále zesílenými podélníky trupu a motory G (jejichž čísla z hlavy nevysypu) XVI je verze IX s motory Packard M 66, přednostně s křídlem s výzbrojí typ "e" (tedy zesílenou konstrukcí). Dvě verze trupu, snížený trup byl odvozen od verze XIV.
XVIII je totožná s XIV ale je již konstruovaná pro výše zapomenuté motory G (vizuální rozdíl asi jako mezi VIII a IX)
Upravil/a ringlett dne 25-06-2010 13:26
V Ilu jsou teď různými způsoby z těchto verzí dotupné V, VIII, IX, XII, XIV. vzhledm k tomu že ve skutečných jsem nelétal nebudu rozvádět jak to létá.
Pětky ve verzích Va, Vb a Vc, Vc dále jako FB verze (používaná ve Středomoří.
Va - 8 kulometů 0.303", bez námitek
Vb - 2 kanony 20mm a 4 kulomety 0.303", bez námitek
Vc - 4 kanony 20 mm, problém v téhle konfiguraci létalo v evropě asi 15 strojů, ve Středozemí docela dost ale jen velmi krátkou dobu, ty stroje totiž přišli na Maltu a tam jim jeden pár kanonů sebrali.
Vc - 2 kanony 20mm a 4 kulomety 0.303", bez námitek
Vc ve verzích FB, ano ale závěsník jen pod trupem
Osmičky jako F, LF a FB
F - bez námitek
LF - bez námitek
FB - ve skutečnosti nebyla křídlo neumožňovalo zavěšení závěsníku, ten bylo možno podvěsit pod trup ale neznám zdokumentovaná případ kde by to tak bylo
Devítky v provedeních IX25lbs, IXc, IXe, e25lbs, eHF
IX25lbs a IXe25lbs - bez námitek, několik upravených kusů přednostně na boj stíhacím bombardérům napadajícím jižní Anglii, upraveny pro výšky do 3500m
IXc - bez námitek, motory optimalizovýny pro výšky mezi 3000 a 7500 metry
H.F. IXe - v podstatě bez námitek, motory optimalizovány pro výšky 6000 až 8600 metrů
Dvanáctky Erly a Late
Early by asi měla být verze založená na trupu a křídle V
Late by měla být založena na trupu VIII a křídle V, mělo by se jednat o rychlejší verzi dvanáctky
Čtrnáctky ve verzích XIVc a L.F. XIVe
XIVc je VIII s novými motory stavěná proto že se opoždili práce na verzi XVIII, motor optimalizovám pro výšky 3000 až 7500m
XIVe totéž s možností nesení výzbroje pod křídlem (ale pozor stejné křídlo je i na většině "c", motor optimalizovám pro výšky 3000 až 6100 m
Upravil/a ringlett dne 25-06-2010 19:45
"IX25lbs a IXe25lbs - bez námitek, několik upravených kusů přednostně na boj proti V-1 a stíhacím bombardérům napadajícím jižní Anglii, upraveny pro výšky do 3500m"
no 25lb vznikli v době, kdy V1 ještě ani nelétali - říjen 43. Byť to bylo pokusně a do bojů se nedostali. S V1 neměl jejich vývoj co dělat.
Operačně byli 25lb spitfiry začlenění do 1. a 156. sq. v květnu 44 a taky to nemělo s V1 nic společného.
Až Mustangy III a Tempesty (11l dostali 150grade palivo pro stíháí V1.
Tenhle benál byl ale docela nedostatkovým zbožím a létalo s ním jen pár squadron a to i po konci V1 nad británií.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
606_Tempik napsal:
"IX25lbs a IXe25lbs - bez námitek, několik upravených kusů přednostně na boj proti V-1 a stíhacím bombardérům napadajícím jižní Anglii, upraveny pro výšky do 3500m"
no 25lb vznikli v době, kdy V1 ještě ani nelétali - říjen 43. Byť to bylo pokusně a do bojů se nedostali. S V1 neměl jejich vývoj co dělat.
Operačně byli 25lb spitfiry začlenění do 1. a 156. sq. v květnu 44 a taky to nemělo s V1 nic společného.
Až Mustangy III a Tempesty (11l dostali 150grade palivo pro stíháí V1.
Tenhle benál byl ale docela nedostatkovým zbožím a létalo s ním jen pár squadron a to i po konci V1 nad británií.
Nicméně byly nasazeny proti stíhacím bombardérům útočícím taktikou Udeř a Uteč, za V-1 se omlouvám zde bude chyba ve mě a kopírování kusu textu.
tak si to vyedituj v tom příspěvku ;)
může se stát, že si někdo přečte tvůj příspěvek a už né ty další a bude to šířit dál...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
to je pravda, ved na to tam i boli. ale vplyv Jabo na leteckú vojnu na Západe kulminoval práve v na prelome 1942/43.
napr III/SG4 ktorá mala odrazit vylodenie, dokázala vydržať len do 12.6.1944. Bez strojov , bola jednotka stiahnutá z bojov.
Výsledok ich snaženia nulový.
ich súperom boli zväčša P51 a P47.
ehm, tak tedy pro Hiena - "námořník" jak malinu sezobne DVA Corsairy....
;)
a kdo "testovala" ?? ona zas létá nějaká slečna, co má dokonce i vkus ? tedy alespoň co se národnosti týče ? (přesvědčit, že námořníci jsou nesporně až nestydatě dokonale lepší, jak blátošlapové už nebude problém...)
Upravil/a Hoper dne 28-06-2010 20:16
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.