1. Mnohonásobnými měřeními bylo prokázáno, že při teplotě + 15 stupňů Celsia u země, při maximální rychlosti letu v horizontu a při otevřených chladičích chladícího media a oleje v režimu „po proudu“, teplota chladícího media nepřesahuje hodnotu 100 stupňů C., hodnota teploty oleje nepřesahuje 110 stupňů C.¨
2. Limitována je pouze doba letu v režimu, kdy teplota chladícího media dosahuje hodnoty 110 stupňů C a teplota oleje 115 stupňů C. Doba letu v takovém režimu je omezena na 5 minut. Pokud je teplota chladícího media 110 stupňů C. a teplota oleje nedosahuje 115 stupňů C., pak je doba letu v takovém režimu omezena na 10 minut.
3. Změna rychlosti v závislosti na otevřeném chladiči
Rozdíl v rychlosti letounů JAK při plně zavřených chladičích a otevřených chladičích v režimu „po proudu“ je kolem 12 km/h.
Výňatek z knihy
A. T. Stěpanec
„Jak získat nejlepší letové údaje na letadle JAK“
Moskva 1947
Strana 27 – 29
Doplňující informace:
Nominální režim motoru je při 2700 ot/min. V tomto režimu byly dosaženy maximální (tabulkové) výkony letadel JAK.
S odkazem na výše uvedené se tedy zdá, že maximální rychlosti JAKů by mohly být dosažitelné bez restrikcí na omezenou dobu v daném režimu motoru.
Pokud se uváží nárůst rychlosti při plně zavřených chladičích přibližně o 12 km/h, pak informace o maximální rychlosti JAK-3 (660 km/h zmíněno Jakovlevem) není nereálná, protože se zdá, že rychlost letu 646 km/h byla dosažena při otevřených chladičích "po proudu".
Upravil/a 313_Gryzlov dne 07-07-2010 11:00
Rusky nemluvicim pilotum muzu rict, aby se nenechali odradit, s jazykovym nastrojem na googlu je to velmi pohodlne citelne. Sam taky nevladnu rustinou a presto to bylo srozumitelne.
Upravil/a lochness dne 07-07-2010 19:30
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.