Na AAA serveru celkem zapadlo vlákno o mapě českého území, možná si ho kromě 313_Sheddana nikdo nevšimnul. Je na http://allaircraf...ight=czech
Koukám, že nás tu bude brzo skoro tisícovka a tak mě napadá, kolik z vás by si rádo zalétalo virtuálně nad svojím městem a okolím. Najde se dost lidí ochotných se zapojit a zkusit dát dohromady mapu na které bychom se určitě vyřádili? Nahodím dva body na přetřes.
1) Byl by o takovou mapu vůbec zájem (ať už online nebo offline)?
2) Jestli má někdo větší zkušenosti s editací nebo tvorbou map ať napíše, co je všechno vůbec potřeba zjistit, udělat, nakreslit atd.
Určitě by šlo použít dost objektů ze slovenské mapy, jsou tam vesnické domky, seníky atd. co by se k nám hodili taky.
Určitě by to znamenalo hodně práce, ale i kdyby se nám to povedlo jenom z půlky tak dobře jak vypadá Slovensko, bylo by to něco!
Ještě rozložení letišť ze stránek původního německého autora vlákna RaFiGera
Tak pište a přemýšlejte a možná že ještě než vyjde BOB, si budeme létat nad svojím.
Nejsem expert, ale něco málo sem na AAA pochytil...
Mapa ve sturmovi je poskládaná z několika TGA obrázků:
map_h - vejskova mapa (teren) - vejska dle odstinu, ale neni tam linearni zavislost
map_c - mapa s vodou - cerna/bila, navic nejak rozkouskovany a zprehazeny
map_t (myslim) - rozmisteni lesu, vesnic, silnic a koleji - podle barvy pixelu
Pak sou tam 3 dalsi soubory:
actors.static - obsahuje umisteni objektu (vcetne mostu a letist)
names.txt (nebo tak nejak) - popisky na mape
load.ini - obsahuje info pro hru, z jakejch souboru to ma poskladat (vsechny ty map_*.tga, textury, uhel ekliptiky, barva vody apod.)
Krome toho se pak este musi udelat mapa, kera se zobrazi ve hre v briefingu - to je zas TGA.
Na mape CR bude velkej problem (stejne jak na Slovensku) to, ze reky musej bejt po celou dylku ve stejny vejsce, jinak to dela "schody". Pak je tam neco takovyho, jako ze reka muze mit nejmun 50 m na sirku.
Druhej problem bude s umistovanim objektu - bude jich moc.
Slovaci se s tim trapili ukrutne dlouho. Ted mame objekty i textury, takze to muze bejt o dost rychlejsi, ale minimalne par mesicu to da.
PS: A huraaaa, deme flejmovat, protoze se tu prave planuje vykradani cizi prace primo pred zrakem autoru...
1) o takovou mapu by zájem byl a nebyl. Většina lidí ti tady napíše, jak by jí byla nadšená. Ale její skutečné praktické použití by bylo zcela minimální. Vem si třeba už jen tu nejzákladnější myšlenku: probíhala tímto územím někdy fronta tak, abys na jednu stranu mohl posadit modré a na druhé červené? Nakonec vymyslíš pár scénářů a ende. Prostě nejtěžší operace probíhaly jinde. Zájemci o let nad čs. územím, nad jejich městem, mohou zvolit Flight Simulator a budou spokojeni.
Slovenská mapa se připravuje již řadu let. Jsi ochoten se pouštět do něčeho, co můžeš (a nemusíš) dodělat v roce 2010?
btw: přestože je slovenská mapa grafickým klenotem mezi ostatními mapami, její praktická využitelnost pro nějaké historické scénáře bude opět spíše menší. Spíš jestli někdo někdy dodělá Kanál.
ad bod 2, myslim, ze je treba si nejdriv ujasnit nejdulezitejsi vec, co je potreba, a to je, ze vytvoreni takove veci vyzaduje radove tisic osobohodin. Jsi ochoten do toho vrazit nekolik hodin nudne a jednotvarne prace kazdy den po dobu mnoha mesicu?
predstava je to hezka, ale kdyz se na slovensku vynecha nakej dratenik, tak je to celkem jedno, kdezto vynechani prumyslovyho objektu v cechach je uz rozdil
pro predstavu, o cem se zminuje Hu, zkuste si nahodne rozmistit na mapu ve FMB 64 baraku a posleze je umistit do ctvercovy site 8x8 o strane 298.3m, z toho vam sibne uz po druhe hodine, pokud nebudete mit dostatecnou motivaci. Co, ze ste to stihli driv ? zacnete znova ... za tejden zjistite, ze uz ste snad vymysleli vsechny mozny postupy jak si zkratit co nejvic cesty mysi pri presouvani objektu a dostanete depresi, protoze uz se nebudete moc zabejvat alespon tou myslenkou, jak zrychlit a zefektivnit praci ... po dvou tydnech zjistite docela zajimavou vec, budete pomalejsi nez na samotnem zacatku, mozek se totiz vsechny operace k nejefektivnejsimu zpracovani rychle nauci a vy se budete pri presouvani objektu neskutecne nudit, delat hovadinky, trochu flakat ... v tu chvili musi clovek prepnout na rezim "je to prace", kdyz ji nebudu delat poradne, tak ji nemusim delat vubec
v cechach pochybuju, ze by se nekdo tak schopny nasel, protoze kdyz tu chteli slovaci otestovat jestli nepada mapa a jake je FPS pri rozliseni X s nejakym AAxAF, tak si kazdej hlavne meril svoje pero
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Bez ohledu na vyuzitelnost ci nevyuzitelnost eventuelni mapy uzemi CR, jsem ochotny pridat k pripadnemu projektu pomocnou ruku. Letiste ve Vysokem Myte (Hohenmauth) a Chocni (Chotzen) mam hned za humny i s radou dobovych fotek. Takze hned nekolikanasobna motivace.
Neni treba byt hned skepticky, ja v tom vidim i trochu patriotismu. Valka zde zacala a taky skoncila. Nekdy od brezna 1945 do kapitulace tudy probihala (byt okrajove) i fronta. Posledni kvetnovy dny uz se pak tykaji predevsim naseho uzemi. Napadla by me cela rada zajimavych scenaru...
Upravil/a MinTaur dne 09-03-2008 18:56
Na nete sa daju najst kvalitne vyskove SRTM data, aj ked su ktoviepreco roztiahnute na sirku. Najlepsie riesenie je niekto znamy na Geologickom ustave a pod.
myslím , že mapa Čiech do IL2- bojový letecký simulátor z obdobia WW2 je zbytočná.
Nič dôležité sa počas WW2 v Čechách nestalo , bez urážky.
Ale, ak by predsa sa niekto našiel( teda skupina ludí) tak by som dal tip.
V il2 máme mapu Balaton. Na nu "nadväzuje" mapa Slovenska.
Nebolo by od veci , ak by na Slovensko nadväzovala mapa "Tešín-Bielska".
Podla možnosti velkosti mapy v il2 by mapa zahrnovala
1. juh - sever mapy zo Slovenska - ušetrí sa čas, práca
2. západ - Ostrava - Tešín
3. stred - Bielska
4. východ - Krakov
5. sever - neviem Cestochova - asi nie. neviem ???
boje v rokoch 1938-,1939, 1945-46.
po geografickej stránke by to bola velmi zaujímavá mapa. Juh velké hory s postupom na sever prechod z pahorkatiny do nížin, dve velké mestá na západe a východe, pre onnline war coopky ako stvorené.
takúto mapu by som osobne privítal, ale ako už bolo poznamenané viz hore, bol by zázrak ak by niekto to spravil.
2 kanal: do ila je už myslím hotový kanál , i ked nie je reálny je to omnoho lepšie ako pôvodná mapa. Práce na Spitovi MkI pokračujú i na Faire Battle sa pracuje. no, uvidíme, čo a ako.
Tajpan napsal:
myslím , že mapa Čiech do IL2- bojový letecký simulátor z obdobia WW2 je zbytočná.
Nič dôležité sa počas WW2 v Čechách nestalo , bez urážky.
Ale, ak by predsa sa niekto našiel( teda skupina ludí) tak by som dal tip.
V il2 máme mapu Balaton. Na nu "nadväzuje" mapa Slovenska.
Nebolo by od veci , ak by na Slovensko nadväzovala mapa "Tešín-Bielska".
Podla možnosti velkosti mapy v il2 by mapa zahrnovala
1. juh - sever mapy zo Slovenska - ušetrí sa čas, práca
2. západ - Ostrava - Tešín
3. stred - Bielska
4. východ - Krakov
5. sever - neviem Cestochova - asi nie. neviem ???
boje v rokoch 1938-,1939, 1945-46.
po geografickej stránke by to bola velmi zaujímavá mapa. Juh velké hory s postupom na sever prechod z pahorkatiny do nížin, dve velké mestá na západe a východe, pre onnline war coopky ako stvorené.
Ta mapa s Těšínem by nebyla od věci na te bych se podílel bydlím v Tešíně,takže by to nebylo od věci:-)Jinak Pavel K. PM
PS: Těšín je v současnosti rozdělen na Český a Polský část na české straně Olše je Český Těšín a na polské je to jen Cieszyn.
Upravil/a WinteR dne 10-03-2008 13:57
Tajpan: Nechci nejak vic rozvijet otazku uzitecnosti mapy uzemi CR, ale vidim celou radu moznosti, jak podle skutecnosti takovou mapu vyuzit - letecke bitvy nad nasim uzemim (viz. nalety USAAF pres Krusnohori, Moravu, utoky na prumyslove cile, hloubkari, ...), nebo lze pomerne zajimave vyuzit vseobecneho ustupu nemeckych armad zejmena na uzemi Cech ve smeru k demarkacni linii. V teto souvislosti bylo na dennim poradku atakovani kolon Sturmoviky a podobne. Ze se toho uz nedelo tolik na zemi, to prece neni pro letecky simulator vubec podstatne. A argument, ze slo uz o mene vyznamne udalosti neberu v potaz. Je to proste urcity specifikum pro posledni dny valky a to nerikam jen proto, ze jsem Cech a let nad takovou mapou by byla proste cest
Takze spis bych resil otazku, jestli by do takoveho projektu bylo dost nadsencu nebo jestli je to vubec realizovatelne.
No ja bych to MinTaure tak ruzove nevydel. Na strategicke nalety by ta mapa nemela nejmensi smysl. Nebyla by ani dostatecne velka na to, aby se bombery vyskrabaly do operacni vysky. Viz nas nalet na Berlin. To ze by byla mapa s cilovym bombardovacim prostorem je k nicemu, nejdulezitejsi veci se deli cestou tam a zpet.
Ad konec valky, vzdyt se ve vzduchu nic nad nasim uzemim nedelo. Nic si nenamlouvejme, bombery jsou pro virtualni piloty minorita, ciste bitevni akce netahnou a ke vzdusnym stretum zde dochazelo velmi sporadicky.
Ano, byla by to hezka mapa, par lidi by si na ni par misi odletalo, ale usili na jeji vytvoreni by podle me vubec nebylo adekvatni uzitku.
Primlouvam se za kanal a to celej byt rozkouskovanej na treba 3 useky (sever, stred, jih), Francii, Afriku, Italii, Severni more...
Ak sa najde par ludi, co tomu budu ochotni obetovat cas (teda dost vela casu), tak to daju dohromady. Urcite by to slo rychlejsie ako mapa SK, kde sme sa ucili za chodu metodou hokus-pokus.
Ciste technicky: z hladiska poctu objektov, neviem si predstavit prelet nad Prahou. Teda pokial by sa mala aspon trochu podobat na Prahu. Ibaze by ste chceli, aby to bol dalsi Berlin, alebo Leningrad. Potom by to mozno nase PC utiahli.
Co sa tyka vyuzitelnosti, spravi sa verzia bez nazvov a mien a moze sa pozit na x dalsich scenarov po Europe.
To se teda divím, že slováci místo učení čínštiny nebo práci na mapě Kanálu, za kterou by jim líbali ruce dělali mapu Slovenska, kde se toho za 2 světové války kromě SNP taky zas až tak moc nestalo
Ale vážně. Příjde mi jenom logické, že když už by jsme začali něco dělat, tak mapu Čech. Kanál ať si dodělají Angláni, Polsko ať udělají Poláci. Teď je taky trochu jiná situace, než když se dělalo Slovensko. To byla alespoň nějaká naděje, že se mapa objeví v oficiální verzi hry. A ještě jak bude trvat než vyjde oficiální patch a bude podpora v Dgen kampaních. Mapu Čech za nás pravděpodobně nikdo jiný neudělá a čím víc by na ní dělalo lidí, tím rychleji by to šlo. Možná by ještě bylo rozumné rozdělit mapu na Čechy a Moravu, kvůli vyšímu počtu větších měst než na Slovensku. A že to bude trvat dlouho a bude to piplačka, je určitě každému jasné, to sem psát nemusíte.
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.