May 18 2024 07:57:28
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - Kooperační mise
 Vytisknout diskuzi
COOPKA - ZAUME SAU
Lekk
takže doletělo se nadvakrát. druhý polet bezva..hrdina dne je Watson, který si to dal tam a zase zpátky..a doletěl vcelku...a to ho přes celou mapu naháněl Punkey podle radaru.

pokud bude zájem mužeme opakovat.
salut a díky všem.Mrknutí
 
1stCL_Fucida
No..asi to mohlo být lepší..hlavně mapa Berlína je pro podobné akce nevhodná.
Ale nápad to byl vskutku zajímavý a sem tam to mělo moc pěknou atmosféru a v 95% času jsem se hryzal nudou. Měl bych pár poznámek k celkovému systému:

- dosah "radaru" je slabý - max 2 km. To je směšně málo. Navíc když nemůžeme určit výšku, tak je to spíš hraní na hraní na hraní na radar. Pozemní návodčí je schopný navést letadlo mnohem snáze na cíl, nežli operátor, což je úplně špatně. Chtělo by to ošetřit aby pozemní kontrola dala třeba pouze sektor, kde se nepřítel vyskytuje (+ kurz, výšku?) a operátor měl tak o jedno odzoomování mapy větší rozhled.
- komunikace pouze "pilot - pozemní středisko" je pro operátora nudná a já nevidím jediný důvod, proč by operátor nemohl komunikovat se zemí.
- je docela nevhodné, aby ve chvíli zachycení bombardéru se začalo pozemní středisko čertit a odvracelo stíhače jinam, že ten bombardér nedoženou. Tohle mi tedy vážně hlo žlučí. Od toho jsou tam stíhači a ne pitomečci. Ti v kokpitech musí určit, zda doženou, nebo naopak ne. Jestli to má smysl, nebo ne. Takhle pozemní středisko bylo někde přetížené, jinde nestíhalo, piloti byli celkem v klidu a pro mě jako operátora (ač jsem byl součástí jediné úspěšné posádky) se jednalo téměř po celou dobu o dost velkou nudu. Vždyť operátor jediné co dělal byl neustálý refresh mapy - což jen tak mimochodem převelice svědčí modré smrti. Největší vzrušení nastalo při hlídání abychom se nedostali moc nad Berlín: "Bumíku, bacha, už budeme nad Berlínem" a pak ještě když jsme chytili kontakt, tak navedení pilota v zatáčce na nepřítele..což ale opět bylo dosti pokaženo tím, že pozemní středisko vše vyřešilo za posádku a navedlo letoun tak přesně..že tam ten navigátor byl opravdu jen jako ozdoba.

Shrnuto a podtrženo: docela dost zajímavý nápad, jehož realizace mě osobně jakožto navigátora nebavila. Když jsem letěl ve stejné posádce zadního střelce v Pospově akci proti Dauntlessům, tak jsem se bavil mnohem více.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 30-08-2008 00:35
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Jirka
Lekku, díky. Bylo to bezva. Úsměv
 
1stCL_Punkey
1. let
Bf 110 4R-GL ve složení pilot Punkey, operátor Rad, zachytila 8 km jižně od Berlína několik kurzů na bandity. Žádný nevedl ke stíhání nebot byl ztracen z dosahu radaru. V 00:32 přijat kurz 270° na dalšího banditu s nimž pilot návazal vizuální kontakt na vzdálenost 1500 m. Pak se přihodilo něco, co si oba členové posádky nedokáží vysvětlit. Přisuzují to ufuÚsměv

2. let
Bf 110 4R-GL ve složení pilot Punkey, operátor Rad, přijala kurzy v rozmezí 90° až 180° na bandity. Postupně byly všechny ztraceny z dosahu radaru. Posádka se dostala nad Berlín, kde byla řádně prověřena flakem a obdržela 90° na banditu. Bohužel radarová stanice nedokázala určit výškuÚsměv. Po půl hodinovém stíhaní byl kontakt bez úspěchu ztracen. Až na samé hranici dosahu pozemní radarové stanice přijat kurz 270° na 2 bandity vzdálené 25 a 30 km v předpokládané výšce 5200 m. První kontakt spatřen vlevo dole před Bf 110 na 600 m. Palba zahájena ze 6. hodiny, byly pozorovány zásahy na trupu, levém křídle a levém motoru, který začal posléze hořet. Odvetná palba ze zadního střeliště B-25 nebyla přesná. Přijat kurz 270° na druhého banditu. Vizuální kontakt navázán na 12. hodině na 1000 m v protisměrném kurzu. Palba zahájena na 100 m, byly pozorovány zásahy na konci levého křídla. Po levé obrátce na kurz 90° se levý motor rozhodl vypovídat službu. I přes tuto závadu byl kontakt, který byl identifikován jako B-25, stíhán dál. Palba zahájena na 180 m, byla zjištěna odvetná palba ze zadního střeliště B-25, při které pilot přišel o zaměřovač. Na nepřátelském letounu byly pozorovány zásahy na trupu a levém křídle. Po tří vteřinové dávce ze všech zbraní odlétl z nepřátelského letadla velký kus levého křídla a stroj se zřítil. Pilot požádal Berlín o navedení na domovské letiště vzdálené 8 km.
Nárok: 2 B-25 zničené


Škoda toho prvního letu kdy to kompletně padlo. 2. let už byl v pohodě. Až na tu utopii, kdy jsme přes celou mapu Berlína honili WatsonaŠklebící se. Pak se mi vlila nová krev do žil když jsem spatřil LibochaÚsměv. Mělo to super atmosféru. Určitě zopakovatMrknutí
Díky Radovi, že neztrácel trpělivost mě navádět ikdyž jsem slepý jak polenoŠklebící se

Edit: Bude někde k dostání track?
Upravil/a 1stCL_Punkey dne 30-08-2008 09:59
 
BIVOY
Ano ano , akce povedená včetně nápadu jež se zakládá na hist. faktech ohledně toho radaru . Nuda určitě nebyla v 25cítkách , které neustále čekaly lovce . Měli jsme určitou výhodu v tom , že se bomby shazovaly napazblink nad Berlínem . Palebná síla se taky nedá srovnávat 110tky se zadním střelcem . až na Šakalíkuv případ , to když měl Butys vysoce průrazné střely obohacené uranem .Úsměv
 
j4ck41
Butys je starej citar, to je prece kazdymu jasny ... koukam, jak v bezpecny vzdalenosti kolem nas litaj cerveny nesmysly, najednou rana jak prase s koukam, ze mezi ocasnima plochame leti neco horiciho ... to uz Wulfi nadava ze nas trefil do motoru tak se podivam na levy kridlo a motor nikde, podivam se na pravy kridlo a motor tam je, ovsem vrtule stoji i kdyz Wulfi rika ze motor jede ... nabirame kurz na letiste a rikam si ze aspon doklouzeme, protoze jiny poskozeni masiny jsem nezaregistroval a najednou nam zacne horet leva kridelni nadrz (ac jsem vubec nevidel, ze bychom pousteli benal nebo neco podobnyho) tak jsme z toho vystoupili ... no proste nam ublizil strasne moc Mrknutí
Upravil/a j4ck41 dne 30-08-2008 13:48
 
Lekk
1stCL_Fucida napsal:
No..asi to mohlo být lepší..hlavně mapa Berlína je pro podobné akce nevhodná.
Ale nápad to byl vskutku zajímavý a sem tam to mělo moc pěknou atmosféru a v 95% času jsem se hryzal nudou. Měl bych pár poznámek k celkovému systému:

- dosah "radaru" je slabý - max 2 km. To je směšně málo. Navíc když nemůžeme určit výšku, tak je to spíš hraní na hraní na hraní na radar. Pozemní návodčí je schopný navést letadlo mnohem snáze na cíl, nežli operátor, což je úplně špatně. Chtělo by to ošetřit aby pozemní kontrola dala třeba pouze sektor, kde se nepřítel vyskytuje (+ kurz, výšku?) a operátor měl tak o jedno odzoomování mapy větší rozhled.
- komunikace pouze "pilot - pozemní středisko" je pro operátora nudná a já nevidím jediný důvod, proč by operátor nemohl komunikovat se zemí.
- je docela nevhodné, aby ve chvíli zachycení bombardéru se začalo pozemní středisko čertit a odvracelo stíhače jinam, že ten bombardér nedoženou. Tohle mi tedy vážně hlo žlučí. Od toho jsou tam stíhači a ne pitomečci. Ti v kokpitech musí určit, zda doženou, nebo naopak ne. Jestli to má smysl, nebo ne. Takhle pozemní středisko bylo někde přetížené, jinde nestíhalo, piloti byli celkem v klidu a pro mě jako operátora (ač jsem byl součástí jediné úspěšné posádky) se jednalo téměř po celou dobu o dost velkou nudu. Vždyť operátor jediné co dělal byl neustálý refresh mapy - což jen tak mimochodem převelice svědčí modré smrti. Největší vzrušení nastalo při hlídání abychom se nedostali moc nad Berlín: "Bumíku, bacha, už budeme nad Berlínem" a pak ještě když jsme chytili kontakt, tak navedení pilota v zatáčce na nepřítele..což ale opět bylo dosti pokaženo tím, že pozemní středisko vše vyřešilo za posádku a navedlo letoun tak přesně..že tam ten navigátor byl opravdu jen jako ozdoba.

Shrnuto a podtrženo: docela dost zajímavý nápad, jehož realizace mě osobně jakožto navigátora nebavila. Když jsem letěl ve stejné posádce zadního střelce v Pospově akci proti Dauntlessům, tak jsem se bavil mnohem více.


Takže popořadě:
radarodý dosah:
puvodní FuG před vyepšením měl dosah slabé 3 km - což zde simuluje max zoom na mapě - bohužel IL má zoom na mapu jako násobky..(asi) takže druhý nejbližší zoom je už celý čtverec -tj 10 a více km. což je už LockOn.

Komunikovat mužou samozřejmě oba..ale jelikož pilot má přehled o výšce a kursu najednou byl zvolen on..ve skutečnosti pokud chtěl ROP vysílat na zem musel pilot přepnout na vysíláni.

zachycení vašeho bombardéru (který tak obhajuješ) bylo mimo váš radarový dosah - duvody si zodpověz sám. Navic jsem vás naváděl na druhého v pořadí - jelikož na prvního už jsem měl alokovanou posádku a navíc pevně zaměřenou. To že neduvěřuješ svému návodčímu je někdy holt špatně. Samozřejmě ne vždy je návodčí schopen navigovat přesně - pokud cíl nemění kurs je moje navigace"zdánlivě " bezchybná...ale jakmile se dostanete do kontaktu dochází u mě ke splynutí dotů a rozhodně nejsem schopen bližšího navádění. Ani nepoznám kdo je vítez dokud se mi nezahlásíte po boji.
Osobně jsem dokázal navigovat 4 stroje dobře...více už bylo dost problematické.
Dosti z těchto věcí by si věděl - být na nácviku.

Jinak samozřejmě je to z 95% nuda pokud neber v potaz právě to že jsi na hlídce a čekáš na navedení které musí být úspěšné v jednom náletu.

Pokud by byly nějaké postřehy které to učiní v rámci Ila napinavější - sem s nima,.

LekkMrknutí
 
311_Tank
Prvne musim podekovat Lekkovi za snahu prinest virtualni komunite neco noveho.

Ikdyz se zda byt vysledek trochu rozpacity tak IMO to spise bylo zpusobeno dilcimy problemy ktere by jiste sly odstranit.

- technicke potize, holt nakej dedikac vyhazet SM(pokud neni potreba) a jiny potizisty a minimalizovat riziko toho ze to na necem krachne.

- tma, asi nejveci problem byl vtom ze nebyla tma. Stim asi holt nic neudelame pokud to teda nekdo nejak neochetuje, ikdyz teda bych rek ze sem zajil mapu kde byla tma jak v prdeli ale nedokazu rict jestlito treba nebylo jen pocasim.

- task pro RAF, mozna priste do toho zapojit nekoho kdo by se postaral o ukoly RAF protoze takhle si clovek pripadal jak napul vlecnej cil kdyz na berlin pomalu moh odhodit i poslepu.

Mona trochu stahnout celou akci trochu vic dolu protoze sledovat 5 min 110ku jak se skrabe za B25 letici na hranici dostupu je sice dobre pro B25 ale pro akci to asi prilis dobre neni.

Pokud by byli cile a letove plany pro RAF sofistikovanejsi nebylo by pak od veci osazovat bombery 2 clenou posadkou.

Pak by se zajiste hodilo nejak odladit svitici AI a zamyslet se nad urcovanim vysky. Par schopnejch moderu tu je tak se zkuste zamyslet nocni stihani IMO stoji zato.

Jeste me asi urcite neco napadne.
 
1stCL_Fucida
VGR_Lekk napsal:
Takže popořadě:
radarodý dosah:
puvodní FuG před vyepšením měl dosah slabé 3 km - což zde simuluje max zoom na mapě - bohužel IL má zoom na mapu jako násobky..(asi) takže druhý nejbližší zoom je už celý čtverec -tj 10 a více km. což je už LockOn.


Nejstarší zavedený německý radar FuG 202 Lichtenstein BC pokrýval prostor 200 - 4000 m. Cíl udržel v rozpětí + - 30° horizontálně a + - 40° vertikálně. Velice brzy ho začal nahrazovat FuG 212 Lichtensten C-1 se stejným výkonem ale s paprskem umožňujícím výchylku na + - 40° horizontálně a + - 50° vertikálně a aerodynamicky výhodněji tvarovaným parožím. Jakmile byl do služby zařazen radar FuG 220 Lichtenstein SN-2, tak tyto starší modely sloužily pouze jako doplněk (SN-2 neměl tak dobrý minimální dosah). Čelo letounu pak bylo plné pěkného Hirschgeweih.
V ILovi na mapě Berlína mapa na největší zoom ukazuje prostor horizontálně asi 2 km a vertikálně asi 3 km před letounem. Přičteme-li neschopnost rozeznat výšku, tak je to dost slabé i ve srovnání s nejstarším FuG 202.
Kdyby IL-2 na druhé odzoomování ukazoval 10 km, tak to znamená cca 4 - 6 km před letounem dle kurzu. Což odpovídá více.

Komunikovat mužou samozřejmě oba..ale jelikož pilot má přehled o výšce a kursu najednou byl zvolen on..ve skutečnosti pokud chtěl ROP vysílat na zem musel pilot přepnout na vysíláni.


V briefingu jsi neříkal, že mohou komunikovat operátoři. Resp. jsi řekl, že musí komunikovat pouze piloti. Ale budiž, propříště dobrá informace.

zachycení vašeho bombardéru (který tak obhajuješ) bylo mimo váš radarový dosah - duvody si zodpověz sám. Navic jsem vás naváděl na druhého v pořadí - jelikož na prvního už jsem měl alokovanou posádku a navíc pevně zaměřenou. To že neduvěřuješ svému návodčímu je někdy holt špatně.


Návodčí se dokola ptal, jaký máme kurz, říkal nám stoupejte (nikoliv už kam). V určitou chvíli začal být pozemní operátor zmatený, zjevně si pletl letadla a točil s námi jak s čamrdou. Když jsme zachytili sami letadlo a jali se ho pronásledovat, tak návodčí začne histericky vyvádět, že to nemůžeme, že ho nestihneme (?!)..atd..atd. Prosímtě vysvětli mi, od čeho tady ten palubní operátor je, když návodčí všechno dělá lépe a nenechá ani sledovat letadlo chycené palubním radarem.. Jako hlášení "3 km vstřícně proti vám letadlo" je sice krásné, ale absurdní. Pozemní operátoři naváděli stíhače do proudu letadel a tam už lovili sami. Náš návodčí mi zkazil jedinou radost ze skutečně nalezeného letadla. No, aspoň že si Bumík pak zastřílel, když já byl jen ten pasažér. Protože trapné čekání na "2 km vpravo letadlo", nebo leťte kurzem 132,595° a za 13 a půl vteřiny ho máte. To je prostě úplně k hovnu. K tomu stačí pilot bez radaru. V této podobě byli navigátoři zbytečným pozlátkem. Minimálně v našem stroji, který byl zjevně v absurdně přehnané péči návodčího.

Dosti z těchto věcí by si věděl - být na nácviku.


Být nácviku, tak rovnou nadávám, že je to pro navigátora sterilní nuda.

Jinak samozřejmě je to z 95% nuda pokud neber v potaz právě to že jsi na hlídce a čekáš na navedení které musí být úspěšné v jednom náletu.


"Zerberus 5, návodčí. Máte kontakt kurzem 120 vzdálenost 12 km." O 15 vteřin později: "Zerberus 5, návodčí. Ten kontakt je teď kurzem 150, 10 kilometrů od vás"...atd...atd. 4 navedení na cíl způsobem, že navigátor na palubě byl k hovnu. V noci nic nevidí, po ničem si nevystřelí a nic si neodnaviguje. Mohl jsem klidně přestoupit jako skladník k Lufthanse a jezdit tam s ještěrkou. Bylo by to zajímavější Úsměv

Pokud by byly nějaké postřehy které to učiní v rámci Ila napinavější - sem s nima,.


Už jsem je psal. Omez navigování ze země na "sektor, výška, kurs" a pomoz navigování ze vzduchu oddálení mapy o jedna.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
310_Gringo

- tma, asi nejveci problem byl vtom ze nebyla tma. Stim asi holt nic neudelame pokud to teda nekdo nejak neochetuje, ikdyz teda bych rek ze sem zajil mapu kde byla tma jak v prdeli ale nedokazu rict jestlito treba nebylo jen pocasim.


Zaslechl jsem takovej názor, že je to daný taky bojištěm.Chci říct, že poněkud jižněji už by nebylo od severu takový světlo.(simuluje tohle il? nevim)Na druhou stranu poněkud jižněji taky neni Berlín....

Např. na AH je mapa odněkud z pacifiku kde je ze začátku tma jak v riti

Jinak ač jsem neměl za celou dobu vážnější kontakt s nepřítelem tak atmosféra na mě dejchlaMrknutí ( Dík Lekku Úsměv )Když jsme letěli s A-20 po jižním okraji mapy a kolem nás se v protisměru mihl nepřítel a zmizel z radaru....Teď to čekání jestli se vynoří na 6tý....joj
Ty noční akce mají něco do sebe a byla by škoda uložit to k ledu.


 
311_Tank
Fucido ty chces veci dosah radaru a vejsku ja chci varovny radarovy hlasice a jiny prostredky REB ktery RAF melo.
IMO stjne problem je s tmou kdyby letadlo bylo videt na 300m a ne 1500m tak je dosah radaru 2.5km akorat.

Jinak nas sice vsechny desne rmouti ze ses nudil, nicmene kdybys nesral na trening tak jsi sve zlepovaci navrhy moh predlozit pred samotnou akci.
Upravil/a 311_Tank dne 30-08-2008 20:40
 
Lekk
1stCL_Fucida napsal:

Nejstarší zavedený německý radar FuG 202 Lichtenstein BC pokrýval prostor 200 - 4000 m. Cíl udržel v rozpětí + - 30° horizontálně a + - 40° vertikálně. Velice brzy ho začal nahrazovat FuG 212 Lichtensten C-1 se stejným výkonem ale s paprskem umožňujícím výchylku na + - 40° horizontálně a + - 50° vertikálně a aerodynamicky výhodněji tvarovaným parožím. Jakmile byl do služby zařazen radar FuG 220 Lichtenstein SN-2, tak tyto starší modely sloužily pouze jako doplněk (SN-2 neměl tak dobrý minimální dosah). Čelo letounu pak bylo plné pěkného Hirschgeweih.
V ILovi na mapě Berlína mapa na největší zoom ukazuje prostor horizontálně asi 2 km a vertikálně asi 3 km před letounem. Přičteme-li neschopnost rozeznat výšku, tak je to dost slabé i ve srovnání s nejstarším FuG 202.
Kdyby IL-2 na druhé odzoomování ukazoval 10 km, tak to znamená cca 4 - 6 km před letounem dle kurzu. Což odpovídá více.


Přikládám text na valka.cz
Již od počátku léta 1942 byla stíhací letadla vybavována prvním palubním radiolokátorem firmy Telefunken FuG 202 „Lichtenstein BC“. Významně zvýšil účinnost nočních stíhačů, neboť byl schopen zachytit cíl již na vzdálenost 3.300 m a byl účinný až do 180 m, takže na tuto vzdálenost již bylo možno cíl opticky zaměřit. Antény tohoto radiolokátoru měly tvar chroustích tykadel a byly neseny na ramenech před přídí nejprve stíhačky Bf 110 F-4a. Velkou nevýhodou tohoto prvního palubního střeleckého radiolokátoru byl zvýšený aerodynamický odpor, který snižoval maximální rychlost ve výši 5.500 m z původních 560 km/hod na 505 km/hod.

Výrobce čelil handicapu snížení rychlosti přechodem na silnější typ letadla. Začala se vyrábět verze Bf 110 G se silnějšími motory DB 605 B-1. Od verze Bf 110 G-1 byly standardně montovány výkonnější kanóny MG 151/20, od verze G-2 byl jediný pohyblivý kulomet MG-15 ráže 7,92 mm nahrazen výkonnějším dvojkulometem MG 81Z stejné ráže. Kombinace různých zbraní byla velice početná, např. verze u Bf 110 G-2/R1 byl do výstupku pod trupem montován protiletadlový kanón BK 3,7 ráže 37 mm. Tato zbraň sice jedním zásahem stačila vyřadit bombardér, ale značně zatěžovala a proto i zpomalovala stíhačku. Tuto nevýhodu výrobce částečně řešil instalací vstřikování kysličníku dusného GM-1 a demontáží pancéřování. Verze G-4 dostala výzbroj „schräge Musik“ do zadní části trupu. Velmi rozšířený typ Bf 110 G-4/U-5 byl opatřen dokonalejším radiolokátorem “FuG 212 Lichtenstein C-1“ se zmenšenými anténami a tedy sníženým odporem. U typu U-6 byl montován ještě přístroj FuG 221a, který zachycoval vysílání britského lokátoru MONICA, který měl bombardéry varovat před stíhačem za jejich zádí.


Z něj jsem vycházel při takticko technických požadavcích na coopku.

Tady je kdyžtak link.
http://www.valka....10784.html
Upravil/a Lekk dne 30-08-2008 20:55
 
57thMH_Edison
Chtěl bych jen upozornit, že si tady pořád předhazujete dva různé parametry radaru. Každý radar má tyto dva parametry dosah ( 4000m Fučida ) a zachycení ( 3300m Lekk). Je rozdíl na jakou vzdálenost je radar schopen cíl pouze zobrazit ( přehled ) a kdy je schopen ho sledovat ( zachycení ) a oba tyto parametry se kus od kusu ( stejný typ ) radaru liší + počasí hraje také velkou roli. Nebylo by radši lepší si někde opít drž.....ku Šklebící seŠklebící seŠklebící se

HOP PRSK PRD KOUS HOP HOP
RUM ZBYSTŘUJE ZRAK A ZJEMŇUJE PILOTÁŽ
 
1stCL_Fucida
Lekku:
Není dobré brát jako zdroj informací článek založený v podstatě na jediném technickém zdroji (Němeček - Vojenská letadla 3). Najdeš tam dosti diskutabilní informace, jako třeba že továrna BfW dodávala od února Bf 110 F-4 s kanony MK 108. Já bych si tím tedy rozhodně tak jistý nebyl Úsměv. Možná experimentálně. Vývoj kanonu MK 108 byl dokončen právě někdy v roce 1942 a já nevím o jeho nasazení před podzimem 1943.
Ale to je jen kapka v moři. Ať se koukneš téměř na jakoukoliv věc týkající se techniky, tak tam fanda Luftwaffe vidí chyby. Třeba přístroj FuG 221a vůbec neznám, autor měl zřejmě na mysli FuG 227 Flensburg.

Tyto údaje vyjedou, když zadáš FuG 202 do Google..:
ZDE
ZDE
ZDE

U radarů je to s dosahem trochu složitější, záleží na řadě podmínek, třeba na velikosti cíle..jedná se o přibližné údaje, ale hodnoty, jaké jsi našel v tomto článku jsem snad doteď nikde neviděl.

Jo a ještě poznámečka: není dobré psát "dosah tehdejších FuG". FuG je zkratka "Funk Gerät", tedy "radio přístroj". Jako FuG byly označovány třeba radiostanice, nejen radary.



PS: tyhle dva články jsem před rokem napsal pro server Palba. Na sepsání každého toho článku bylo použito pokud vím asi pět různých monografií + nějaké dobové reporty..:
Bf 110
Ju 88 (i s popisem používaného radiovybavení)
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Fucida
57thMH_Edison napsal:
Chtěl bych jen upozornit, že si tady pořád předhazujete dva různé parametry radaru. Každý radar má tyto dva parametry dosah ( 4000m Fučida ) a zachycení ( 3300m Lekk). Je rozdíl na jakou vzdálenost je radar schopen cíl pouze zobrazit ( přehled ) a kdy je schopen ho sledovat ( zachycení ) a oba tyto parametry se kus od kusu ( stejný typ ) radaru liší + počasí hraje také velkou roli.


No Úsměv My se bavíme o vzdálenosti, na kterou radar cíl "vidí". V té době to ještě neumělo zachytit si cíl do rámečku a hodit ho pilotovi na HUD. Radioperátor sledoval dvě nebo tři obrazovky (dle verze radaru), které dávaly osciloskopu podobný obraz. Na jedné viděl horizont, na druhém vertikálu, co bylo na třetí to netuším.

Nebylo by radši lepší si někde opít drž.....ku Šklebící seŠklebící seŠklebící se


Jop Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Lekk
Fuči já se nehádám, že skutečnost byla jiná..ani že toho o letadlech LW víš více..já ti jen předkládám duvody proč byla coopka taková jaká byla.

Ohledně "přehnané péče" a zmatku návodčího si dovolím připomenout, že místo dvou byl jeden a místo kanárka nebylo nic..tj zatímco ty jsi dostal kompletní navedení na cíl, tak aby se ti dostal na tvuj místy velmi dalekodosahový radar - a ještě se ti to nelíbí, tak například Zerberus4 držel poslední žádaný kurs a odletěl někam do háje. - sry kucí - pak se pracně vracel a už si ani necvrnk.

Příklad za všechny - zerberus5 kurs 120 - vzdálenost cíle 80km (omyl - považoval jsem jiný stroj za Zerb5, nežli jsem zaregistroval že je to omyl ve vzdálenosti (asi 30 sec) - ptá se Zerberus5..at mu potvrdim vzdálenost, že je nějaká divná. Měli jste dot ve vzdálenosti 20km..ale porád mimo váš radar..jak je tedy možné že vám byla divná.

tahle specka byla o tom skutečně držet omezení i přes možnost si s tim pohrat...například Liboch v druhým letu vylít z mapy...seřval sem ho přes chat a přitom uplně zapomněl, že B25 mapu používat nesmí...takže chudák honem hledal kudy zpět a přitom jenom držel instrukce - poznat přesně okraj mapy z 5,5km je totiž dost těžké a on se narodil hnedka nahoře...sry Libochu a díky.Mrknutí

Celé navádění bylo o jediném - dostat vás do kontaktu na radaru a jakmile ste jej zahlásili návodči vám popřád zdar a nechal vás lovit. Nevidím na tom nic znevažujícího funkci ROP - pokud pilot vidí dot proti světlu je skutečně ROP bez práce. Mnohdy byly cíle v koloně za sebou a musel jsem volit kdo zautočí nakterou část konvoje. Takže když vidím, že vám cíl ulítává..páč má větši rychlost než vy s již navedenou jinou NJG posádkou za zadkem a za nim je druhý který je s vámi nastejno rychlostně a neobsazen - tak vás prostě navedu na něj. Zřejmě jsi doplatil na moc dobrého pilota, co doty viděl hnedka a na tebe se už holt nedostalo. Například Punkey si dal celou mapu při druhým letu za Watsonem v B25 a nenašel ho (kontakt navázali u Postdamu a nenašel ho až do východního okraje)

Dokud nebudeme mít SM verzi na NJG..asi holt pravé matnice neuvidíš, ani si za ně nesedneš. Prostě se ti to nelibilo, což mě dost mrzí..protože jsi měl dost času si to vyzkoušet na treninku a případně se odhlasit. Nerozumím tudíž tvému popisovanému zklamání ve srovnání například s B25, které měli dosti oprávněně pocit, že jsou jen za terče. Neměli ani přesné cíle a ze sekundárního se nakonec stejně nic zásadního nevyčábřilo.(ani nebyl čas). Sry kucí příště budou.

Pro případné následovatele - zřejmě bylo použito příliš mnoho objektu (světlomety, flaky), takže to pak lehlo. celá škubatura začla nad Berlinem - do te doby to bylo v pohodě.Smutný Takže bohužel musíme optimalizovat u tvurcu mise.
Během druhého letu to škuablo také...zase berlin - měl jsem tam asi 15 - 20 světlometu do kruhu a něco uprostřed - je to zřejmě moc.Smutný

Pro všechny co si to chtěj zkusit znova..bude to příště lepčejsí.Mrknutí žádný AI, žádný megsvětla...tmu si holt musíme najít...jenom bohužel toasi nebude nad správnou mapou.Smutný
 
1stCL_Fucida
VGR_Lekk napsal:
Celé navádění bylo o jediném - dostat vás do kontaktu na radaru a jakmile ste jej zahlásili návodči vám popřád zdar a nechal vás lovit. Nevidím na tom nic znevažujícího funkci ROP - pokud pilot vidí dot proti světlu je skutečně ROP bez práce. Mnohdy byly cíle v koloně za sebou a musel jsem volit kdo zautočí nakterou část konvoje. Takže když vidím, že vám cíl ulítává..páč má větši rychlost než vy s již navedenou jinou NJG posádkou za zadkem a za nim je druhý který je s vámi nastejno rychlostně a neobsazen - tak vás prostě navedu na něj. Zřejmě jsi doplatil na moc dobrého pilota, co doty viděl hnedka a na tebe se už holt nedostalo. Například Punkey si dal celou mapu při druhým letu za Watsonem v B25 a nenašel ho (kontakt navázali u Postdamu a nenašel ho až do východního okraje)


Jenže na mém "radaru" to vypadalo úplně jinak Úsměv Zachytili jsme docela náhodou kontakt upalující na západ. Tak Bumíkovi celý nadšený říkám hurá na něj. Pak jsi nám do toho začal mluvit..tak jsem řekl Bumíkovi, ať tě ignoruje, že je to téměř jistě nepřítel, že ho zvládneme - v tu chvíli už kousek před námi, byli jsme zavěšení, byť zatím ještě bez vizuálu, naše rychlost byla dle všeho dostatečná, určitě ne nižší, než při jiném pronásledování.
Mimochodem jsem Bumíkovi nahlásil i druhý kontakt na radaru, byť v neradarové pozici kdesi na naší 5. hodině a označil jej za další kontakt. Bumík asi nahlásil, že pokračujeme za kontaktem, načež jsi nám rozkázal to definitivně přerušit, za což jsi byl mnou počastován velice nehezkými slovy ve stylu: "tak Bumíku letíme pryč, ať si to návodčí dělá jak chce, já sem tady asi k hovnu". Imho sis prostě popletl letadla. My s Bumíkem byli za upalující B25 a druhá Bf 110 (nebo nějaký kontakt s mírně jiným kurzem) byla lehce vzdálena od nás asi i s nižší rychlostí, byť já to na své mapce při různých vektorech moc dobře posoudit nedokázal. Koneckonců dosti pochybuji, že ta druhá "navedená" osádka to našla Šklebící se.
Navigaci jsi možná prohodil ve chvíli, kdy jsi nám začal házet kurzy jeden za druhým, sice vše s volačkou Zerberus 5, ale nejdřív tam, pak onam..přišlo mi to nelogické.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Lekk
Jo moc dobře vím o který okamži jde...ten první kontakt nebyl pro vás - váš byl ten druhý čtvrec za ním - zahlášení od vás na první jsem měl a protože sem neměl nikoho navedenýho do kontaktu ..a popravdě vzdalenost obou dotů byla dost ufologická od vás (min3/4 čtverce)...což je/mělo by být mimo ROP rozsah, tak sem vas sledoval co děláte - řvát sem začal až když najednou vidím, že zuřivě točíte na něco co prostě není vaše ani to nemužete mít na radaru a puvodně určený střetný kurs s cílem2 opouštíte - točili jste na západ cca v polovině výškového rozdělení mapy (na urovni Berlina).

ohledně zmatečných kursu - tam se jednalo o prohození tlačítek na jiného..taky ste hnedka dostali opravu...viděl sem to hned jak ste začali točit vy místo Z6...za což se omlouvám...zmatku tam bylo více.

Docela často se stávalo, že sem pozici NJG posádky musel odhadnout podle toho kdo začal točit na mnou sdělený kurs..proto se občas objevily opravy kursu, které ste nemohli chápat.Šklebící se..prostě sem sledoval kdo zareaguje a pak mu teprve přidělil cíl.
 
Lekk
Tak změřil sem to..a nejbližší zoom na 10km čtverec je cca 4km na šířku a cca 6 na výšku. Co je podstatné jeden ten miničtverec je 1 km.
takže ted už nebrání se začít dohadovat na pravidlech min. a max. radarového dosahu pro další specku.
Já sem pro zachování max. zoomu. - max. mužeme povolit posun mapy tak aby bylo videt více vpředu era (tj pokud ero letí na zapad - tak si ROP muže posunout mapu tak aby bylo na východním okraji výseče mapy - ale porád na ni.)..tím nasimulujeme delší dosah ale jen před čumákemMrknutí..hmm zajimavé.zaroven tím mužeme eliminovat zapínání a vypínání mapy (když je to atk nebezpečné)..aspon bude ten ROP něco dělat

jinak v podobném duchu jsem vymyslel jak udělat ROP naváděná era i bez druhé sicny - je to teda ještě meně košer..ale co..když je vule ... ROP bude na ero čumět exterem na nejbližší zoom (togle FOV)..mapa se mu automaticky vystředí - i když bráno podle horního pravidla to vystředování ani nebude potřeba.

nevýhoda je povolený externí pohled.Smutný, ale zase poletíme ROP s Beaufighterem, Mosquitem a jinýma.Cool

vaše názory jsou rozhodně žádány.
 
1stCL_Punkey
Vymysli cokoliv, já už se těšim tedMrknutí.
Zmatečné navádění, pletení si lovců nebo podobné nepřesnosti se mi náhodou líbí. Aspon mě to připadá více realistické, kor když byl na zemi jen jeden návodčí. Pokud by se podařila zařídít pořádná tma a pomocí modu určit výšku kontaktu, nemělo by to naprostou chybu.
Na Bofika se těšimCool
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,901,004 návštěv