S jakou imatrikulací létal F/Sgt Emil Boček u 310. sq popř 312. sq. + typ letounu (nejspíš Spitfire) ?
Pomůže někdo prosím? Probral jsem se kupou knih co mám doma, ale nenarazil jsem na žádné info a na netu jsem nenašel obrázek ani úryvek, na jakém stroji létal.
Upravil/a 311_Rampa dne 07-12-2008 22:24
To je Rampo zajímavé, ale mám pocit že bez konkrétního řešení. Co o něm vím (v souvislosti s možnou imatrikulací) je akorát to, že jako pilot byl zařazen k letce "B" 310. perutě, a to v říjnu 1944 (u 312. sloužil předtím jako mechanik). Vzhledem k tomu, že měl hodnost "jen" seržanta je pravděpodobné (spíš jisté), že mu nebyl přidělen žádný osobní stroj. K letu pak použil zrovna ten, který byl u letky v danou chvíli letuschopný (koneckonců v RAF obecně používaná praxe). Co se týče typu letounu, tak to byl určitě T-bolt (tak jo, Spit, ale zkusit jsem to musel ).
Můžeš se ho ale zeptat osobně, plk. Emil Boček žije tuším v Brně.
a tak to já lítám (ehm, už ne tak často) na Zéru...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.