May 18 2024 15:00:56
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - Letadla - technické a taktické informace
 Vytisknout diskuzi
Kvíz P-61 :)
magot
(zduplikováno z Letky13 jelikož počítám že i zde může být pár znalců)
Jak možná někteří víte dodělávám černou vdovu i s korektním kokpitem a jelikož mé znalosti stále mají díry,mám tady pro vás malej kvíz P-61B.
za každou správnou odpověď máte bod! :P

takže co jsem se nedočetl :

1.K čemu bylo prosklené hledí - "revi" když měl pilot zaměřování skrze speciální zaměřovací hledí s nočním viděním.Bylo synchronizováno se zaměřovacím okulárem v jedné rovině ?

2.speciální zaměřovací hledí pro zaměření nepoužívalo kříž ale čtyři body.Byly tyto body pouze pro kanóny nebo byly synchronizovány zároveň s věží do jednoho místa?
Nebo zde byly další čtyři body pro pro kulomety o něco víš?
Byly tyto body na "revi" nebo v hledí?

3.Jak známo věž měla 360 stup otočnost a 90 stup nahoru.Předních 180/90stup pokryl přední střelec.Používal taky speciální zaměřovací hledí.Ale jak mohl zaměřit všechny ty ostré úhly když neměl otočné křeslo a rameno se zaměřovacím systémem a bylo pevně umístěné na podlaze?Nebo tomu bylo jinak?
Zadní střelec-radar operátor měl otočné křeslo s ramenem pro zaměřovací systém,tady mě to hlava trochu bere ale stejně všechny ostré úhly nemohl očima-systémem pokrýt. Měl pokrýt zpětných 180/90stup ?.

4.K čemu bylo interní skleněná deska pro prvního střelce?

5.byl zde jiný přistávací světlomet než na podvozku?

6.kde byly otvory pro vyplivnuté části nábojů pro věž a kanóny ?

7. Radarový operátor měl k dispozici dvě obrazovky radaru ukryté v jakémsi rukávu.Sloužili obě obrazovky-rukávy pouze pro hlavní interception radar že v jedna pokryla horizont a druhá vertikálu nebo bylo na jedné z nich vše a druhá sloužila jako zpětný varovací radar ?

8.měl varovací radar obrazovku ? či jen pouze zvuk poplachu nebo nějakou kontrolku? a jaký byl vůbec dosah?

9.P61 má 4 nosníky. které bomby byly nejčastěji používaný pro typ B.(nechci nosnost tu znám!)

10.jaké bylo rozmístění raket (typ raket znám) na nosnících (první číslo míním počet nosníků) 2x3 do trojúhelníku,nebo 2x3 horizonatálně nebo jinak? do L ?

11.byly přídavné nadrže montovány kamkoliv nebo jen na vnitřní část podvěsů ?


díky předem alespoň za některé zodpovězené otázky :)

mag
Upravil/a magot dne 22-01-2009 15:39
 
3IAP_David
Máš PM .
 
LesniHU
1. Dalekohled byl jednoucelova vec - identifikace a strelba zezadu na primo letici cil v noci. Klasicky reflexni tam byl pro vsechno ostatni. Kdyz se melo obojim mirit kanony, tak musi byt oba zamerovace namirene na jedno misto, cokoli jineho je nesmysl.
2. ctyri body byly v dalekohledu a mirily dopredu, tj. tak, aby byly sesynchronizovany s hlavni vyzbroji - kanony. Kam konvergovaly kuylomety nevim. Body byly v dalekohledu.
3. kdysi jsem zahledl takovy ten obrazek, kde je letadlo prusvitne, a tam meli oba strelci nakreslene sedadlo na stejnem sloupku a popsane jako otocne.
7,8. zatim jsem nikde nenasel, co by to melo byt za varovny radar. Na inetu koluje spousta informaci, od ktereho subtypu byl montovan, ale to cislo SCR-nevimkolik, co uvadeni, odpovida IFF systemu a ne radaru,alespon podle spousty jinych informaci, co koluji na inetu. Taky jsem nikdy nevidel zadnou dozadu mirici antenu.
9. 4*250lb
 
kirsha
magot napsal:


11.byly přídavné nadrže montovány kamkoliv nebo jen na vnitřní část podvěsů ?



mag

dle mě dostupné literatury (stíhací a bombardovací letadla USA 1939-49, vydavatelství FRAUS)se P-61B vyráběla ve variantách se dvěma nebo čtyřmi křídelními závěsy, přičemž na třípohledovém výkresu je vyobrazena se 4 přídavnými nádržemi a na bočním barevném pohledu je vidět přídavná nádrž na vnějším podvěsu. A v rámečku s ttd je psáno že přídavné nádrže byly pro 620 až 1173l, ale tohle je obecně bez specifikace varianty.
Možná by se odpověď na nějakou z tvých otázek našla ještě v "Anatomii vojenských letadel WW2", ale to si budu muset vzpomenout, až někdy navštívím svého otce :-)
 
kirsha
mimchodem, tohle http://www.zenosw...Stuff.html jsi viděl?
 
WT_Peci
magot napsal:
11.byly přídavné nadrže montovány kamkoliv nebo jen na vnitřní část podvěsů ?

Auxiliary Fuel System.
Description - Late P-61A and early P-61B airplanes have provisions for the installation of two external, pressurized, auxiliary, droppable tanks of 165US or 310 US gallons each. One tank can be installed beneath each outer wing. With the droppable tanks installed, the total maximum fuel capacity is 1260US gallons.
Late P-61B airplanes are eqipped for the installation of an additional external, pressurized, droppable tank on each inner wing. On the late P-61B airplanes droppable tanks of the following capacities can be installed in any combination: 310US, 165US gallons. The total maximum fuel capacity of the later P-61B airplanes is 1880 US gallons.
 
magot
díky za odpovědi :)
(jen poznámka,existoval pátý podvěs na trupu u pár typů,ale na ten kašlu)

@LesniHU
1. byl ten dalekohled nějak nasazovací nebo sklápěcí aby se tam nepletl?

3. ok udělám otočný křesla na obou pozicích to bude logičtější. A tady bylo klasické zaměřování skrze reflexní zaměřovač?
Jak to bylo tady s nočním viděním? (to samé pro radar operátora)

7,8 vím akorát že se jmenoval SCR-695
tady maj snad seznam typů.Pro tenhle tady píšou akorát tohle :

SCR-695 IFF Set, Mark III (BC-706, 765, 767, 958, 965, 966); Iband, 157-187 Mhz and G-Band, 200 Mhz. Is an airborne IFF radio equip when used in conjunction w/certain remote interrogating equip such as gnd or air-borne
interrogator-responder equip or radar equip. This set permits aircraft in which it is installed to identify itself as friendly.


ale moc z toho chytrej teda nejsem ...
Upravil/a magot dne 23-01-2009 13:36
 
kirsha
Když proštuduješ fotky z pilotního manuálu (odkaz výše), tak to vypadá na to, že dalekohled (night binocular) tam evidentně není nafurt. Při pohledu na palubovku (cocpit front) po něm není ani vidu a na obrázku night binocular zabírá celý přední výhled z letadla (palubovka je za a pod ním).
Otočnost křesel je celkem zřejmá z obrázku Gunnery equipment a podle obrázku Turret Control Gun Sight to vypadá na reflexní zaměřovač velmi pravděpodobně. U obou střelců je stejná "tyčka" s ovládáním věže.
Jo a na Gunnery Equip. je nakreslené i odvodení prázdných nábojnic z věže - trychtýř pod věží a prostředkem trupu mezi kanónama ven. Z kanónů se to asi sypalo rovnou. Přece jen jsou na spodní straně letadla, takže asi nebylo třeba vymýšlet složitosti :-)
 
magot
jo ten odkaz je užitečnej,na ten exit nábojů jsem nakonec z toho taky kápnul Úsměv
že tam dalekohled nebyl na furt taky tuším ale zajímalo by mne podrobnosti ... ty tam nejsou. možná to tam dávali čistě jen pro noční lety,i když mohl být ale používán taky ve dne ... jde o to jestli se má udělat nějaký mechanizmus sklápění nebo úplného odstranění ...
Upravil/a magot dne 23-01-2009 14:40
 
kirsha
tak jsem na to možná kápnul. Na obrázku dalekohledu jsou vlevo kolejničky (lower a upper track). Takže bych to viděl na odklopení směrem vlevo (vlevo nahoře je něco, co vypadá jako klouCool, odsunutí směrem dozadu a zajištění (carriage rellase - 4)
Co na to ostatní odborníci?
 
LesniHU
magot napsal:
@LesniHU
1. byl ten dalekohled nějak nasazovací nebo sklápěcí aby se tam nepletl?
Ano, ale nevim jak presne.
http://www.zenosw...tbinoc.gif"stowed position latch"

3. ok udělám otočný křesla na obou pozicích to bude logičtější. A tady bylo klasické zaměřování skrze reflexní zaměřovač?
Jak to bylo tady s nočním viděním? (to samé pro radar operátora)
U strelcu klasicky sloupek s riditky, na kterych byl reflexni zamerovac.
http://www.zenosw...nsight.gif
Zadny dalekohled pro vez nebyl afaik. Jestli mel radarovy operator infradalekohled smerem dopredu nemam nejmensi potuchy.

7,8 vím akorát že se jmenoval SCR-695
tady maj snad seznam typů.Pro tenhle tady píšou akorát tohle :

SCR-695 IFF Set, Mark III (BC-706, 765, 767, 958, 965, 966); Iband, 157-187 Mhz and G-Band, 200 Mhz. Is an airborne IFF radio equip when used in conjunction w/certain remote interrogating equip such as gnd or air-borne
interrogator-responder equip or radar equip. This set permits aircraft in which it is installed to identify itself as friendly.


ale moc z toho chytrej teda nejsem ...
No to je prave ono, IFF, ne dozadu mirici radar. Kdyz se kouknes treba tady na ten obrazek:
http://forum.valk..._Widow.JPG, tak ty anteny pod cislem 55 jsou urcite pro to, a ne pro radar. Navic vysilaji dopredu, ne dozadu.
 
311_Tank
Nevi nekdo proc na wiki pisou ze letadlo nebylo rizeny Aileronama kdyz na tom obrazku od Hu jsou ?
 
magot
@kirsha
jo vypadá to tak!

@LesniHu

1. viz kirsha imho
btw a dalekohled byl nějak propojenej s gunsight kamerou v čumáku ?
Byl tady výstupní obraz nebo dalekohledem se čumělo přímo z pitu?

2. jo to je jasný že tady nebyl dalekohled.A neměl střelec a radar operátor ještě nějaké noční brejle?

3. třeba to ty antény pobraly i dozadu,ale to asi ne ...tak ted jsem z toho blázen co to vlastně bylo Šklebící se
 
LesniHU
1. pokud mohu soudit, tak v zasade receno to byla pomerne samostatna krabice, skrz kterou se koukalo.
2. v te dobe neco velikosti bryli nehrozilo
3. Asi ne, kdyz maji ty dipoly takove delky, aby vysilaly hlavne dopredu, a jsou umistene na predku letadla.
IFF je identifikace vlastni-cizi. Mas kontakt na radaru a tohle ti rekne, jestli je to kamarad, nebo ne.

Mimochodem, co vlastne modelujes, klasickou verzi, nebo 'fieldmod' s radarovym operatorem na miste strelce/pozorovatele?

311_Tank napsal:
Nevi nekdo proc na wiki pisou ze letadlo nebylo rizeny Aileronama kdyz na tom obrazku od Hu jsou ?
Rekl bych, ze takhle velka kridelka byly urcene vicemene k trimovani. Rizeni spoilerama bylo navrzeno, aby se usetrilo misto na vztlakove klapky. Ty byly prakticky na cele odtokove hrane kridla, a stejne to poradne nestacilo - delka rozjezdu pry byla i 5km (!).
Jestli se tohle usporadani vyplatilo, tezko hadat, kazdopadne byla chyba, ze spoilery nesly vysunout oba najednou jako brzdici stity.
 
xHorst
Asi to znas magote, ale co kdyby...
Je to stranka se spoustou fotek, restaurovani P-61 do letuschopneho stavu, vlastne novy build Mrknutí
http://www.maam.o...
[img]http://i74.photobucket.com/albums/i255/xHorst/Avatar/founder_gold_en_zps81618c02.png[/img] is not a valid Image.
40.StL_Horst
 
kirsha
k poslední HUově poznámce: Délka rozjezdu až 4,82 km se týkala verze C, se vzletovou hmotností 18 280kg, tahle varianta zároveň měla instalovány výklopné brzdící štíty. Silnější motory, vyšší rychlost a dostup. Vyrobeno 41 ks do konce války.
 
LesniHU
To je pravda, jenze becko vazilo jen o necelou tunu min.
 
magot
LesniHU napsal:
To je pravda, jenze becko vazilo jen o necelou tunu min.

Já myslel že je céčko lehčí když nemá věž a to harampádí okolo ...

btw modeluju P-61B klasiku (odpovídající P-61B-20) - pilot by mohl mít k dispozici ten dalekohled a signalizaci warnig systému,přední střelec bude jenom střelec na otočném křesle,zadní taktéž + bude jako radar operátor,měl by mít k dispozi dvě obrazovky radaru.

Jinak nějaký informace o tom warning systému našel tady Elvis.
Upravil/a magot dne 26-01-2009 17:15
 
marasek
Tak jsem trochu brouzdal po netu a našel pár zajímavých odkazů:http://www.zenosw.../P-61.html
http://www.youtub...re=related
Mimochodem, myslíte si , že by bylo možné toto-dle mého názoru velice zajímavé- letadlo dodělat pro šturma? Jste někdo s magotem v kontaktu?
 
www.virtualnikokpit.cz
BP_Shark_7
...nějaké novinky jsou ??Mrknutí
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,903,191 návštěv