no vidiš, a já to zatím viděl jen u Thuda :))
máš k těm tvým letadlům nějaké foto ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Samý nesmysly, musíte si to zdůvodnit nějak vědecky ! To okýnko je tam totiž z důvodu lítaní za mlhy, né chcaní. A před tím, než bylo zavedeno, tak se běžně stávalo, že piloti bourali bez příčiny v mlze do země. Důvod byl naprosto jednoduchý, lom světla. Díky různé hustotě prostředí před (tedy uvnitř kabiny) a za překrytem (vně) kabiny, způsoboval lom zkreslení obrazu a piloti si v mlze mysleli, že je země ještě daleko, a tak v klidu letěli až nabourali. Technicky se tomu říká "Controlled flight into terrain" a než se přišlo na to, že stačí přidat okýnko na překryt a při zhoršeném počasí pustit mlhu dovnitř, tak umřelo hodně pilotů. Tímto trikem se stalo prostředí před i za překrytem homogení, čímž se potlačil lom světla, a již nedocházelo k nehodám za mlhy či ranního oparu.
Chceš znevažovat Cloneho ?
Je to úplná 3,14čovina ...
... všichni přece vědí že tam to okénko bylo aby pilot mohl plivat po skopčácích !
V odborné literatuře jsem se dočetl že první úspěšný " plivací " souboj provedl Sgn. John Mc'Kinlley proti Oblt. Hanz von Dercke Dne 15. 8. 1940 nad anglickým kanálem , boj trval celkem 15 min a oba soupeři ho museli přerušit z důvodu nedostatku paliva a především pro extrémní dehydrataci. Souboj dopadl nerozhodně jelikož von Drecke zasáhl spluvou překryt a při druhém flusu zasáhl dokonce i hlaveň kulometu Spitfiru, Mc'Kinlley však zasáhl zpětné zrcátko a čelní štítek. Dreckeho emia
Upravil/a ZVP_Hekite dne 26-06-2010 16:58
Všechno špatně.
To okýnko se využívalo pro změnu aerodynamických vlastností. Stačilo aby pilot otevřel okýnko a pomocí ruky reguloval obtékání vzduchu kolem letadla a tím umožnil zvýšení rychlosti.
Kua všechno špatně. Každej přeci ví, že tyto překryty kopírovaly na základně smlouvy o dodávkách z Ameriky. A když kopírovat, tak se vším všudy. Tyto otvory měli američtí piloti kvůly McDriver´s.
clone9cz napsal:
Samý nesmysly, musíte si to zdůvodnit nějak vědecky ! To okýnko je tam totiž z důvodu lítaní za mlhy, né chcaní. A před tím, než bylo zavedeno, tak se běžně stávalo, že piloti bourali bez příčiny v mlze do země. Důvod byl naprosto jednoduchý, lom světla. Díky různé hustotě prostředí před (tedy uvnitř kabiny) a za překrytem (vně) kabiny, způsoboval lom zkreslení obrazu a piloti si v mlze mysleli, že je země ještě daleko, a tak v klidu letěli až nabourali. Technicky se tomu říká "Controlled flight into terrain" a než se přišlo na to, že stačí přidat okýnko na překryt a při zhoršeném počasí pustit mlhu dovnitř, tak umřelo hodně pilotů. Tímto trikem se stalo prostředí před i za překrytem homogení, čímž se potlačil lom světla, a již nedocházelo k nehodám za mlhy či ranního oparu.
...k tomuhle se priklanim. prukopnikem byl jisty Kebule, ktery experimentoval s varenim mlhy v kokpitu
Já si myslím, že pilotům chyběl ten pocit "vlající šály" a tak jednoduše, toto okénko otevřeli, konec šály prostrčili ven a šála vlála jako za starých dobrých časů hadraplánů
Upravil/a 311_Rampa dne 27-06-2010 01:24
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.