May 19 2024 03:01:47
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Roztržený pytel nouzových přistání...
lochness
Neslo si nevsimnout, ze posledni dobou, tim mam namysli opravdu obdobi posledniho mesice, se uskutecnilo mnoho nouzovych pristani ultralajtu, vetronu ci "padaku". Podle me je techto situaci az prilis (i kdyz je mozne, ze si techto udalosti vsimam vic). Co jsem zaregistroval, snad vsechna, nebo alespon drtiva vetsina, skoncila pro pilota dobre, at uz diky nahode nebo pilotnimu umeni. Ale pri kazdem takovem incidentu se mi pripomene smutny pribeh Kocoura.

Zajimal by me nazor vsech, ale samozrejme predevsim realnych pilotu, cim to, ze v posledni dobe je toliko neprijemnych udalosti. Je mi jasne, ze s prichodem "lepsiho" pocasi se znasobilo i mnozstvi letu, ale i tak se mi zda, ze je tech karambolu nejak moc.

A protoze jste mi vseci prirostli k srdci, tak bych vam touto cestou chtel i poprat, abyste se vzdy vratili ve zdravi na zem.
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
Panek
Je to převážně velkým nárůstem počtu pilotů.
Z mého pohledu už piloti nejsou tvořeni převážně bandou nadšenců, ale stala se z toho trochu komerční móda.
Vím o 3 pilotech (2 znám osobně, Kocoura z doslechu), kteří měli vážný incident krátce po získání papírů.
Někteří UL piloti zase zapomínají, že jejich letadlo už je třeba 10 let staré, a že by se měli začít poctivě starat o techniku, když to do teď nedělali.
A nadrženost všeobecně.
 
1stCL_Fucida
Jedno letadlo, se kterým létám, je staré asi 46 let, ale vypadá pořád v dobré kondici Úsměv Doufám, že když někdy k tomu nouzáku dojde, tak všechen ten výcvik, kterým procházím, se mi zúročí a dopadnu dobře jak já, tak stroj Úsměv

Díky za přání Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
MK_Hombre
Bohužel i v letectví začína platit, že kvantita jde na úkor kvality. Letecké školky musí z něčeho žít Naštvaný
 
313_Sheddan
Co to bylo?
Zdechlo po startu? Pilot zaspal - problém.
Paní s ASW15 projela plotem? Krátká plocha nebo špatnej rozpočet - problém.
Blaník na střeše? Co tam dělal? Kde se tam vzal? Nemá se pod 700 m držet mimo místa s omezenym výběrem ploch pro přistání? Nemá mít pod 500 m vybraný pole a nevzdalovat se? Nemá ve 200 m začít přistávat? Nedodržel pravidla - problém.
Všechno, co se stalo, bylo většinou o pilotech. Pokud to není čistě technická věc typu ulomený křídlo, prasklý lana řízení ve špatný situaci apod., tak je v tom pilot namočenej. Má výcvik - ví co dělat v krizovkách. Pokud dělá ptákoviny, natluče si nos. A každej pilot ULL by měl povinně letět vývrtku, i kdyby jenom na L13. To, že to ty "papíráky" nesměj, neznamená, že to neuměj. No, a na seznamování s vývrtkou je holt ve 4. zatáčce trošku pozdě..
A jak tady zaznělo, školy musej z něčeho žít. Netalentovanej tupoun udělá výcvik v FTO, aeroklubový instruktoři maj šedivý vlasy z žáků, který sou beznadějný a na sólo nemaj, v timebuildingu se podvádí. Kvalita se vytrácí, výsledky odpovídaj výcviku Smutný
 
http://www.letistechrudim.cz
lochness
Protoze je pro me prostredi aeroklubu spanelska vesnice, nechtel jsem delat predcasne zavery, cim to ze je tech nouzaku tolik. Mozna to mam zidealizovane, ale predpokladam, ze v klubech se urcite neflaka technicka kontrola stroju, takze i pres porkocile stari nekterych kousku verim, ze jsou ve velmi dobrem stavu a kdyby nemohli do vzduchu, snad by si to nikdo nerisknul a nepustil ho.
Ale abych ja, ktery ma informace pouze z medii, jejichz kvalitu informace radsi ani nezminuju, hned vsechno hazel na namachrovane piloty, kteri pilotuji dvema prsty, to by taky nebylo fer. proto jsem chtel slyset nazory lidi, kteri se s timto prostredim setkavaji.
Moje nevyrcena domnenka byla, ze se nejspis mnozi piloti, jejichz ekvivalent se vyskytuje i na silnicich, jak ja rikam, invincible drivers. Vicemene to jste tu asi vsichni vzpominali.
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
313_Sheddan
Jo, v klubech se o ty éra staráme. Stejně tak ten, kdo nemá na sólo, sám lítat nesmí. Ale je to přesně jak na silnicích - některejm lidem chybí jistá pokora, a pak dělaj to co nemaj. A timebuilding v AK funguje poctivě. Z AK prostě žádnej pilot strojník nevyleze Šklebící se
 
http://www.letistechrudim.cz
alfik
Sheddane, že je to v pilotech je fakt. Ale nejen u ULL- přes 90% katastrof v civilním letectví spadá do kategorie CFIT - controlled flight into terrain (prostě pilot "myslel" místo aby věděl)...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Fuzo
Pokud se nepletu naše AK má od začátku sezony minimálně 5 úspěšných přistání do terénu a doufáme že to bude pokračovat dále. Myslím tím aby to bylo úspěšné. Přistání do terénu se nevyhne sebelepší pilot plachťáku a já minulý rok dostal na terén i nejlepšího instruktora u nás, Kostičku. Přistával do terénu asi po 15-ti letech. To je tak když se dva zakecají a nehlídají výšku a čas Šklebící se Já mám osobně 2 nebo 3 terény a nikdy mi to nepřipadalo nebezpečné. Takže rozlíšil bych nouzák a přistání do terénu. Ale abych nemlátil prázdnou slámu souhlasím s 313_Sheddanem. Je to v lidech a ve výcviku. Naše AK nepustí nahoru špatný stroj nebo nevycvičeného pilota.
 
http://www.fuzo.cz
313_Sheddan
Ai tak, Fuzo. jenže letos vim už o 2 případech, kdy v poli louskli ASW15. Zrovna jedna byla naše D-2340. Zkušenej pilot s MiG-21 a Su-25 v zápisníku s tisícema plachtařskejch hodin sundal ruku z ovladače brzd, pak šáhnul na podvozek, ve snaze to napravit si drbnul křídlem a "patnáctka" holt couvat neumí Smutný Zkrátka, do hlavy nikdo nikomu nevidí, takže i v AK se může stát dost.
 
http://www.letistechrudim.cz
WT_Schmouddle
Když je hezky, bude litat všechno co má křídla a všichni co na to maj bumážku a do zadku diru. Drtivá většina nehod je o pilotech, málokdy je to technický stav. Viz web UZPLN.
A v Letově so na piloty dávaj pozor (povinné přezkoušení po přestávce etc) a stejně za poslední měsíc a půl někdo urazil podvozek na JUR11 a sednul u Komorního Hrádku do pole s EUR09 po vyčerpání paliva. Oboje chyba pilota. Tomu se asi nevyhneš, nejde stát všude...ale už vidím jak na nás budou na hodnocení roku řvát..Šklebící se (Hned jsme si s Petrášem vzpomněli jak jsme s EUR07 tankovali v Plasích když se nám ten palivoměr nezdál)

Jinak mám dojem (nebo jsem to někde četl?), že nehodovost v ČR se nijak neodlišuje od evropského průměru. Dokonce i ultralajty maj docela slušnou bilanci. (což by podle všech černých předpovědí mít neměly) Mrknutí
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
 
www.wtigers.org
alfik
Nene Fuzo, přistání do terénu není CFIT. To je katastrofa - např náraz do kopce po navigační chybě, nebo to když pilot věří svým smyslům místo přístrojům a letí nakloněný, stoupá či klesá když nemá a tak.
Přistání do terénu je vcelku noumání, zvláště u plachťáků. U kluzáků (včetně různých "para..."Mrknutí to byl a je dokonce jediný způsob. Ještě jsem neslyšel že by ňákej glajdista přistál na letišti Mrknutí
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Hoper
teda nejsem odporník, ale katastrofa je, když při tom zemře člověk, né ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
1stCL_Fucida
Alfíku, na našem letišti padáčkáři sedají do plochy zcela běžně Úsměv Pravda, jsou to paragáni, ne paraglidisti..ale v dobrý termice to stoupá i jim Úsměv

A pak krouží nad plochou jako šulínci a z vesela se na nás dívají, jak nám blokují provoz Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
313_Sheddan
S paragánama jsou jenom problémy Šklebící se
 
http://www.letistechrudim.cz
alfik
No, tak já už vám tam holt překážet nebudu... Úsměv Zatím mi zakazujou i večerníčka Vyděšený
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
FK_Rychtyg
Hoper napsal:
teda nejsem odporník, ale katastrofa je, když při tom zemře člověk, né ?

Hopere mrkni se třeba na závěrečné zprávy z nehod dopravních letounů, které se staly na základě CFIT. Uvidiš, kolik cesťáků a členů posádky tam většinou zemřeloSmutný

Na druhou stranu bych byl trochu opatrný se slovem katastrofa, není totiž katastrofa jako katastrofa. To že tak pojmenují TV pořad, který se v originale jmenuje naprosto jinak, je jedna věc. Druhá věc je ta, že cca polovina těch případů, které v těch Leteckých katastrofach (nebo jak se to přesně jmenovalo), vůbec katastrofy nebyly... CFIT, stejně jako ostatní pády a srážky letounů, bych nazýval jako letecké nehody. V dnešním civilním letectví, tuším že to tak bude i v tom vojenském, existují základní tři označení: I (Incident), VI (Vážný incident) a LN (Letecká nehoda). Ono je toho ještě o trochu více viz třeba PN (Pozemní nehoda), O (Oznámení) atp. nicméně to už většinou nebývá tak moc "kritické", jako ty tři výše uvedené...
Upravil/a FK_Rychtyg dne 07-07-2010 19:08
 
Hoper
mno já pojem "katastrofa" čerpal z jedné lítací knihy, tuším že české - buď od Double Vendyho nebo knížky přímo o leteckých nehodách (vojenských) letadel.
a tam byly havárky dělené do několik stupňů, kde katastrofa byla s úmrtím

ed: doplňuji - pojem se tedy týkal VOJENSKÝCH letadel
Upravil/a Hoper dne 07-07-2010 19:48
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
FK_Rychtyg
Určitě je to možné. Jak jsme psal, při CFITu neboli řízeném letu do terénu většinou (z 99%) alespoň jedno umrtí je... takže katastrofa je zde na místě.
 
MK_Hombre
Dnes se na MS v Prievidzi stal smrťák Smutný
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,906,229 návštěv