Roztržený pytel nouzových přistání...
|
lochness |
Přidané 03-07-2010 20:40
|
Uživatel
Příspěvek: 954
Založený: 19.03.10
|
Neslo si nevsimnout, ze posledni dobou, tim mam namysli opravdu obdobi posledniho mesice, se uskutecnilo mnoho nouzovych pristani ultralajtu, vetronu ci "padaku". Podle me je techto situaci az prilis (i kdyz je mozne, ze si techto udalosti vsimam vic). Co jsem zaregistroval, snad vsechna, nebo alespon drtiva vetsina, skoncila pro pilota dobre, at uz diky nahode nebo pilotnimu umeni. Ale pri kazdem takovem incidentu se mi pripomene smutny pribeh Kocoura.
Zajimal by me nazor vsech, ale samozrejme predevsim realnych pilotu, cim to, ze v posledni dobe je toliko neprijemnych udalosti. Je mi jasne, ze s prichodem "lepsiho" pocasi se znasobilo i mnozstvi letu, ale i tak se mi zda, ze je tech karambolu nejak moc.
A protoze jste mi vseci prirostli k srdci, tak bych vam touto cestou chtel i poprat, abyste se vzdy vratili ve zdravi na zem.
|
|
|
|
Panek |
Přidané 04-07-2010 10:01
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Je to převážně velkým nárůstem počtu pilotů.
Z mého pohledu už piloti nejsou tvořeni převážně bandou nadšenců, ale stala se z toho trochu komerční móda.
Vím o 3 pilotech (2 znám osobně, Kocoura z doslechu), kteří měli vážný incident krátce po získání papírů.
Někteří UL piloti zase zapomínají, že jejich letadlo už je třeba 10 let staré, a že by se měli začít poctivě starat o techniku, když to do teď nedělali.
A nadrženost všeobecně. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 04-07-2010 13:19
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10633
Založený: 26.01.13
|
Jedno letadlo, se kterým létám, je staré asi 46 let, ale vypadá pořád v dobré kondici Doufám, že když někdy k tomu nouzáku dojde, tak všechen ten výcvik, kterým procházím, se mi zúročí a dopadnu dobře jak já, tak stroj
Díky za přání
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
MK_Hombre |
Přidané 04-07-2010 13:31
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 109
Založený: 13.10.08
|
Bohužel i v letectví začína platit, že kvantita jde na úkor kvality. Letecké školky musí z něčeho žít |
|
|
|
313_Sheddan |
Přidané 04-07-2010 23:32
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 215
Založený: 08.02.07
|
Co to bylo?
Zdechlo po startu? Pilot zaspal - problém.
Paní s ASW15 projela plotem? Krátká plocha nebo špatnej rozpočet - problém.
Blaník na střeše? Co tam dělal? Kde se tam vzal? Nemá se pod 700 m držet mimo místa s omezenym výběrem ploch pro přistání? Nemá mít pod 500 m vybraný pole a nevzdalovat se? Nemá ve 200 m začít přistávat? Nedodržel pravidla - problém.
Všechno, co se stalo, bylo většinou o pilotech. Pokud to není čistě technická věc typu ulomený křídlo, prasklý lana řízení ve špatný situaci apod., tak je v tom pilot namočenej. Má výcvik - ví co dělat v krizovkách. Pokud dělá ptákoviny, natluče si nos. A každej pilot ULL by měl povinně letět vývrtku, i kdyby jenom na L13. To, že to ty "papíráky" nesměj, neznamená, že to neuměj. No, a na seznamování s vývrtkou je holt ve 4. zatáčce trošku pozdě..
A jak tady zaznělo, školy musej z něčeho žít. Netalentovanej tupoun udělá výcvik v FTO, aeroklubový instruktoři maj šedivý vlasy z žáků, který sou beznadějný a na sólo nemaj, v timebuildingu se podvádí. Kvalita se vytrácí, výsledky odpovídaj výcviku
|
|
|
|
lochness |
Přidané 05-07-2010 09:44
|
Uživatel
Příspěvek: 954
Založený: 19.03.10
|
Protoze je pro me prostredi aeroklubu spanelska vesnice, nechtel jsem delat predcasne zavery, cim to ze je tech nouzaku tolik. Mozna to mam zidealizovane, ale predpokladam, ze v klubech se urcite neflaka technicka kontrola stroju, takze i pres porkocile stari nekterych kousku verim, ze jsou ve velmi dobrem stavu a kdyby nemohli do vzduchu, snad by si to nikdo nerisknul a nepustil ho.
Ale abych ja, ktery ma informace pouze z medii, jejichz kvalitu informace radsi ani nezminuju, hned vsechno hazel na namachrovane piloty, kteri pilotuji dvema prsty, to by taky nebylo fer. proto jsem chtel slyset nazory lidi, kteri se s timto prostredim setkavaji.
Moje nevyrcena domnenka byla, ze se nejspis mnozi piloti, jejichz ekvivalent se vyskytuje i na silnicich, jak ja rikam, invincible drivers. Vicemene to jste tu asi vsichni vzpominali.
|
|
|
|
313_Sheddan |
Přidané 05-07-2010 10:09
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 215
Založený: 08.02.07
|
Jo, v klubech se o ty éra staráme. Stejně tak ten, kdo nemá na sólo, sám lítat nesmí. Ale je to přesně jak na silnicích - některejm lidem chybí jistá pokora, a pak dělaj to co nemaj. A timebuilding v AK funguje poctivě. Z AK prostě žádnej pilot strojník nevyleze |
|
|
|
alfik |
Přidané 05-07-2010 17:24
|
Diskutující
Příspěvek: 4644
Založený: 21.04.06
|
Sheddane, že je to v pilotech je fakt. Ale nejen u ULL- přes 90% katastrof v civilním letectví spadá do kategorie CFIT - controlled flight into terrain (prostě pilot "myslel" místo aby věděl)...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
Fuzo |
Přidané 07-07-2010 09:27
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 178
Založený: 17.01.06
|
Pokud se nepletu naše AK má od začátku sezony minimálně 5 úspěšných přistání do terénu a doufáme že to bude pokračovat dále. Myslím tím aby to bylo úspěšné. Přistání do terénu se nevyhne sebelepší pilot plachťáku a já minulý rok dostal na terén i nejlepšího instruktora u nás, Kostičku. Přistával do terénu asi po 15-ti letech. To je tak když se dva zakecají a nehlídají výšku a čas Já mám osobně 2 nebo 3 terény a nikdy mi to nepřipadalo nebezpečné. Takže rozlíšil bych nouzák a přistání do terénu. Ale abych nemlátil prázdnou slámu souhlasím s 313_Sheddanem. Je to v lidech a ve výcviku. Naše AK nepustí nahoru špatný stroj nebo nevycvičeného pilota. |
|
|
|
313_Sheddan |
Přidané 07-07-2010 12:37
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 215
Založený: 08.02.07
|
Ai tak, Fuzo. jenže letos vim už o 2 případech, kdy v poli louskli ASW15. Zrovna jedna byla naše D-2340. Zkušenej pilot s MiG-21 a Su-25 v zápisníku s tisícema plachtařskejch hodin sundal ruku z ovladače brzd, pak šáhnul na podvozek, ve snaze to napravit si drbnul křídlem a "patnáctka" holt couvat neumí Zkrátka, do hlavy nikdo nikomu nevidí, takže i v AK se může stát dost. |
|
|
|
WT_Schmouddle |
Přidané 07-07-2010 13:30
|
Uživatel
Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Když je hezky, bude litat všechno co má křídla a všichni co na to maj bumážku a do zadku diru. Drtivá většina nehod je o pilotech, málokdy je to technický stav. Viz web UZPLN.
A v Letově so na piloty dávaj pozor (povinné přezkoušení po přestávce etc) a stejně za poslední měsíc a půl někdo urazil podvozek na JUR11 a sednul u Komorního Hrádku do pole s EUR09 po vyčerpání paliva. Oboje chyba pilota. Tomu se asi nevyhneš, nejde stát všude...ale už vidím jak na nás budou na hodnocení roku řvát.. (Hned jsme si s Petrášem vzpomněli jak jsme s EUR07 tankovali v Plasích když se nám ten palivoměr nezdál)
Jinak mám dojem (nebo jsem to někde četl?), že nehodovost v ČR se nijak neodlišuje od evropského průměru. Dokonce i ultralajty maj docela slušnou bilanci. (což by podle všech černých předpovědí mít neměly)
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
alfik |
Přidané 07-07-2010 14:29
|
Diskutující
Příspěvek: 4644
Založený: 21.04.06
|
Nene Fuzo, přistání do terénu není CFIT. To je katastrofa - např náraz do kopce po navigační chybě, nebo to když pilot věří svým smyslům místo přístrojům a letí nakloněný, stoupá či klesá když nemá a tak.
Přistání do terénu je vcelku noumání, zvláště u plachťáků. U kluzáků (včetně různých "para..." to byl a je dokonce jediný způsob. Ještě jsem neslyšel že by ňákej glajdista přistál na letišti
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 07-07-2010 14:31
|
Moderátor
Příspěvek: 12078
Založený: 29.09.05
|
teda nejsem odporník, ale katastrofa je, když při tom zemře člověk, né ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 07-07-2010 14:37
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10633
Založený: 26.01.13
|
Alfíku, na našem letišti padáčkáři sedají do plochy zcela běžně Pravda, jsou to paragáni, ne paraglidisti..ale v dobrý termice to stoupá i jim
A pak krouží nad plochou jako šulínci a z vesela se na nás dívají, jak nám blokují provoz
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
313_Sheddan |
Přidané 07-07-2010 15:20
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 215
Založený: 08.02.07
|
S paragánama jsou jenom problémy |
|
|
|
alfik |
Přidané 07-07-2010 18:17
|
Diskutující
Příspěvek: 4644
Založený: 21.04.06
|
No, tak já už vám tam holt překážet nebudu... Zatím mi zakazujou i večerníčka
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
FK_Rychtyg |
Přidané 07-07-2010 19:01
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 20.01.07
|
Hoper napsal:
teda nejsem odporník, ale katastrofa je, když při tom zemře člověk, né ?
Hopere mrkni se třeba na závěrečné zprávy z nehod dopravních letounů, které se staly na základě CFIT. Uvidiš, kolik cesťáků a členů posádky tam většinou zemřelo
Na druhou stranu bych byl trochu opatrný se slovem katastrofa, není totiž katastrofa jako katastrofa. To že tak pojmenují TV pořad, který se v originale jmenuje naprosto jinak, je jedna věc. Druhá věc je ta, že cca polovina těch případů, které v těch Leteckých katastrofach (nebo jak se to přesně jmenovalo), vůbec katastrofy nebyly... CFIT, stejně jako ostatní pády a srážky letounů, bych nazýval jako letecké nehody. V dnešním civilním letectví, tuším že to tak bude i v tom vojenském, existují základní tři označení: I (Incident), VI (Vážný incident) a LN (Letecká nehoda). Ono je toho ještě o trochu více viz třeba PN (Pozemní nehoda), O (Oznámení) atp. nicméně to už většinou nebývá tak moc "kritické", jako ty tři výše uvedené...
Upravil/a FK_Rychtyg dne 07-07-2010 19:08
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 07-07-2010 19:47
|
Moderátor
Příspěvek: 12078
Založený: 29.09.05
|
mno já pojem "katastrofa" čerpal z jedné lítací knihy, tuším že české - buď od Double Vendyho nebo knížky přímo o leteckých nehodách (vojenských) letadel.
a tam byly havárky dělené do několik stupňů, kde katastrofa byla s úmrtím
ed: doplňuji - pojem se tedy týkal VOJENSKÝCH letadel
Upravil/a Hoper dne 07-07-2010 19:48
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
FK_Rychtyg |
Přidané 07-07-2010 19:49
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 20.01.07
|
Určitě je to možné. Jak jsme psal, při CFITu neboli řízeném letu do terénu většinou (z 99%) alespoň jedno umrtí je... takže katastrofa je zde na místě. |
|
|
|
MK_Hombre |
Přidané 08-07-2010 21:16
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 109
Založený: 13.10.08
|
Dnes se na MS v Prievidzi stal smrťák |
|
|