May 18 2024 12:46:42
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Lagg
GC3_Messik
1stCL_valhera napsal:

Třeba se dozvíme, že to má Oleg "přemotorované" Úsměv


To neříkej ani snad ze srandy Šklebící se už takhle těch 300 kg naposled ukončilo pár virtuálních kariér CoolŠklebící seŠklebící se

Jinak jsem taky moc zvědav a pokud bude možno prosím o reportík ať se máme v čem učit..
Upravil/a GC3_Messik dne 18-02-2010 12:00
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
Jirka
WT_Pedropan napsal:
Jirka napsal:
Poslouchej Vilíku. Jednak bych ti rád řekl, že naprostá většina lidí, co sem chodí se už po léta znají. Povětšinou i osobně. Pokud člověk, co je tu čtyři dny i s cestou, jako ty, hodlá fungovat jako ty, tak může očekávat všelijaké reakce. Asi by stálo za to vrátit se pod most, napočítat si do deseti, vychladnout a v klidu se vrátit. Stejně tak si klidně založ svoje vlákno, tam si kvákej ty svoje hovadiny a invektivy a nezasírej tam, kde to není vhodné.


No pockej, ale jako startovac flejmu se jevi nadejne, ne? Opitzce uz obcas dochazi sily, tak bude posila.
Vsak on to po prvnim mlejnku pochopi... Šklebící se


Hmm Zamračený , na tom něco je. Oběsíme ho až zítra. Vyděšený Šklebící seŠklebící seŠklebící se
 
j4ck41
Koukam Jiriku ze jsi nejakej krvelacnej ... to te tak nastartoval ten fokac ze vcerejska, ne? Šklebící se

a propos: proc hned veset? bicovani je taky sranda
 
1stCL_Fucida
313_Gryzlov napsal:
Také jsem moc zvědavý Úsměv Jen škoda, že nemáme informace o geometrickém zkroucení křídla ... dal by se udělat model a spočítat celé letadlo.


Není křídlo aerodynamicky a geometricky totožné s pozdějšími La-5?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
3IAP_Sasa
1stCL_Fucida napsal:

Není křídlo aerodynamicky a geometricky totožné s pozdějšími La-5?


Není, Lavočce to křídlo častěji padá. Šklebící se
 
313_Gryzlov
Valhero,
jo jo hledal jsem papíry pod stolem Vyděšený)

Rufu,
občas bývá výkres křídla, na kterém jsou vyznačeny řezy a definovány profily (případ aerodynamického zkroucení) nebo údaje o úhlu natočení profilu (geometrické zkroucení) vůči nějaké referenční hodnotě. Občas to bývá jen slovně popsáno: „Např. řez 64%, úhel natočení 1 stupeň vůči ose letadla.“
Teoreticky by šlo udělat model bez tohoto zkroucení, ale bude to mít vliv na aerodynamické charakteristiky. Třeba u Spita je to zkroucení výrazné, kvůli vlastnostem eliptického křídla.

Tajpane,
stále žiju a jak vidíš, tak vymýšlím hrozné blbosti, abych zjistil, že to stejně nemá cenu Vyděšený)

Fuči s tím křídlem nevím. Nedokážu to říct s určitostí, ale to, co Tě napadlo, dává smysl.



Messiku, zpráva nevím jestli bude. Budu se snažit.

Metodický postup je zatím takový: podle výšky pro danou rychlost v horizontu, se určí výkon motoru. Z výkonu se spočítá součinitel výkonu vrtule a rychlostní poměr. Z grafu vrtule se určí účinnost a spočítá se součinitel tahu a následně tah. Z tahu se určí součinitel odporu letadla. Současně se určí i součinitel vztlaku.

Ještě k účinnost vrtule. Ta se pohybuje maximálně do hodnoty 86% (a to i v dnešní době).

Kámen úrazu je v tom, že není znám skutečný součinitel odporu počítaného letadla a musí se tedy udělat nějaké referenční srovnání. Tím je měření reálného P-51B ve vzduchu a modelu P-51B v tunelu.
Obecně se bere, že tento letoun má nejnižší součinitel odporu z letadel, která lze s ním srovnávat (není zde myšleno výkonově, ale koncepčně). To znamená, že je nejlepší a tudíž součinitele odporu ostatních letadel by neměl být menší, než u tohoto referenčního stroje. Číselně pro mach 0,4 je ta hodnota přibližně 0,022 – 0,023. Co je menší, je minimálně podezřelé.

Dalším kritériem jsou poměry součinitelů odporu a vztlaku pro různé rychlosti letu. To také není jednoduché, protože hodnota součinitele vztlaku je závislá na hmotnosti letadla a s tím souvisí i součinitel odporu.
Principielně jde o to, že čím vyšší součinitel vztlaku, tím i větší součinitel odporu. Je proto divné, když vyšší rychlost byla dosažena na menším součiniteli odporu a při vyšším součiniteli vztlaku oproti rychlosti nižší.

Problém ale nastává v určení hmotnosti letadla a v navýšení výkonu motoru vlivem dynamického tlaku. Hmotnost má vliv na změnu součinitele vztlaku, navýšení výkonu zase mění vypočítanou hodnotu součinitele odporu.

Protože ale není známo, jakou hmotnost mělo letadlo během testování a ještě mnoho dalšího, tak by bylo nutné vytvořit co nejvíce podobný geometrický model letadla a nechat spočítat poláry pomocí CFD. Bylo by to mnohem blíže realitě, než se snažit dopočítat aerodynamické součinitele a říct, zda bylo pro to letadlo možné dosáhnout stanoveného výkonu.

Uvádím zatím hrubý nástřel, tak to neberte jako hotové a dané hodnoty:
Referenční hodnota: P-51B cd = 0,022 – 0,023

JAK-9 … u země v = 520 km/h, motor VK105PF, referenční vrtule VIŠ-61P, účinnost 85%
cd = 0,0239
Nepředpokládám, že by vrtule VIŠ-105 dávala lepší výkony. Z toho soudím, že letouny JAK-9 s odpovídajícím motorem by se pohybovaly kolem této rychlosti.

JAK-1 … u země v = 490 km/h, motor VK105P nebo PA, referenční vrtule VIŠ-61P, účinnost 85%
cd = 0,0261

JAK-1 … u země v = 505 km/h, motor VK105PF, referenční vrtule VIŠ-61P, účinnost 85%
cd = 0,0262
Jedná se o JAK-1 z roku 41 s motorem z roku 1942, nikoliv o JAK-1B

LaGG-3 … u země v = 490 km/h, motor VK105P nebo PA, referenční vrtule VIŠ-61P, účinnost 85%
cd = 0,0254

Výsledky pro jiné výšky dát zatím nemohu, řeším změnu výkonu vlivem dynamického tlaku, protože bez této korekce by ta letadla létala zhruba o hodně méně a to není v pořádku. Ta korekce musí být.
Jinak si myslím, že letadlu JAK-1 je „ublíženo“, protože aby dal u země „jen“ 470 km/h, pak by cd = 0,0296. Což moc neodpovídá potom u výkonu JAK-1 s motorem VK105PF (měl by jen 485 km/h) JAK-9 jsou kromě „čisté devítky“ asi nadhodnoceny.

Bohužel bez reálné geometrie toho moc určit nejde. Jsou jen a jen dohady. Ostatně, to i s tou reálnou geometrií Úsměv

P.S.
Pokud zjistím, že jsem někde udělal chybu, tak všechno zapřu Pff

EDIT:
Přežblepty
Upravil/a 313_Gryzlov dne 18-02-2010 15:01
 
GC3_Messik
perefekt super práceMrknutí, btw. asi o tom urco vis ale nedavno jsem zahlid v Fluid-dynamic drag od S.F. Hoernera kapitolku o Bf 109...
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 Mrknutí
 
gc3normandie.over.cz
Hoper
Zdroj stáhnutí  Code
313_Gryzlov napsal:
Valhero,
jo jo hledal jsem papíry pod stolem :o)

Rufu,
občas bývá výkres křídla, na kterém jsou vyznačeny řezy a definovány profily (případ aerodynamického zkroucení) nebo údaje o úhlu natočení profilu (geometrické zkroucení) vůči nějaké referenční hodnotě. Občas to bývá jen slovně popsáno: „Např. řez 64%, úhel natočení 1 stupeň vůči ose letadla.“
Teoreticky by šlo udělat model bez tohoto zkroucení, ale bude to mít vliv na aerodynamické charakteristiky. Třeba u Spita je to zkroucení výrazné, kvůli vlastnostem eliptického křídla.

Tajpane,
stále žiju a jak vidíš, tak vymýšlím hrozné blbosti, abych zjistil, že to stejně nemá cenu :o)

Fuči s tím křídlem nevím. Nedokážu to říct s určitostí, ale to, co Tě napadlo, dává smysl.



Messiku, zpráva nevím jestli bude. Budu se snažit.

Metodický postup je zatím takový:  podle výšky pro danou rychlost v horizontu, se určí výkon motoru. Z výkonu se spočítá součinitel výkonu vrtule a rychlostní poměr. Z grafu vrtule se určí účinnost a spočítá se součinitel tahu a následně tah. Z tahu se určí součinitel odporu letadla. Současně se určí i součinitel vztlaku.

Ještě k účinnost vrtule. Ta se pohybuje maximálně do hodnoty 86% (a to  i v dnešní době).

Kámen úrazu je v tom, že není znám skutečný součinitel odporu počítaného letadla a musí se tedy udělat nějaké referenční srovnání. Tím je měření reálného P-51B ve vzduchu a modelu P-51B v tunelu.
Obecně se bere, že tento letoun má nejnižší součinitel odporu z letadel, která lze s ním srovnávat (není zde myšleno výkonově, ale koncepčně). To znamená, že je nejlepší a tudíž součinitele odporu ostatních letadel by neměl být menší, než u tohoto referenčního stroje. Číselně pro mach 0,4 je ta hodnota přibližně 0,022 – 0,023. Co je menší, je minimálně podezřelé.

Dalším kritériem jsou poměry součinitelů odporu a vztlaku pro různé rychlosti letu. To také není jednoduché, protože hodnota součinitele vztlaku je závislá na hmotnosti letadla a s tím souvisí i součinitel odporu.
Principielně jde o to, že čím vyšší součinitel vztlaku, tím i větší součinitel odporu. Je proto divné, když vyšší rychlost byla dosažena na menším součiniteli odporu a při vyšším součiniteli vztlaku oproti rychlosti nižší.

Problém ale nastává v určení hmotnosti letadla a v navýšení výkonu motoru vlivem dynamického tlaku. Hmotnost má vliv na změnu součinitele vztlaku, navýšení výkonu zase mění vypočítanou hodnotu součinitele odporu.

Protože ale není známo, jakou hmotnost mělo letadlo během testování a ještě mnoho dalšího, tak by bylo nutné vytvořit co nejvíce podobný geometrický model letadla a nechat spočítat poláry pomocí CFD. Bylo by to mnohem blíže realitě, než se snažit dopočítat aerodynamické součinitele a říct, zda bylo pro to letadlo možné dosáhnout stanoveného výkonu.

Uvádím zatím hrubý nástřel, tak to neberte jako hotové a dané hodnoty:
Referenční hodnota: P-51B cd = 0,022 – 0,023

JAK-9 … u země v = 520 km/h, motor VK105PF, referenční vrtule VIŠ-61P, účinnost 85%
cd = 0,0239
Nepředpokládám, že by vrtule VIŠ-105 dávala lepší výkony. Z toho soudím, že letouny JAK-9 s odpovídajícím motorem by se pohybovaly kolem této rychlosti.

JAK-1 … u země v = 490 km/h, motor VK105P nebo PA, referenční vrtule VIŠ-61P, účinnost 85%
cd = 0,0261

JAK-1 … u země v = 505 km/h, motor VK105PF, referenční vrtule VIŠ-61P, účinnost 85%
cd = 0,0262
Jedná se o JAK-1 z roku 41 s motorem z roku 1942, nikoliv o JAK-1B

LaGG-3 … u země v = 490 km/h, motor VK105P nebo PA, referenční vrtule VIŠ-61P, účinnost 85%
cd = 0,0254

Výsledky pro jiné výšky dát zatím nemohu, řeším změnu výkonu vlivem dynamického tlaku, protože bez této korekce by ta letadla létala zhruba o hodně méně a to není v pořádku. Ta korekce musí být.
Jinak si myslím, že letadlu JAK-1 je „ublíženo“, protože aby dal u země „jen“ 470 km/h, pak by cd = 0,0296. Což moc neodpovídá potom u výkonu JAK-1 s motorem VK105PF (měl by jen 485 km/h) JAK-9 jsou kromě „čisté devítky“ asi nadhodnoceny.

Bohužel bez reálné geometrie toho moc určit nejde. Jsou jen a jen dohady. Ostatně, to i s tou reálnou geometrií :)

P.S.
Pokud zjistím, že jsem někde udělal chybu, tak všechno zapřu :p

EDIT:
Přežblepty



Ha, poznávám ho, je to skutečně on - nikdo jiný by o takovýdlech věcech nepsal takové romány :)))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
1stCL_Novotny
Je hustej jako bejval.Cool Doufám že plyšovej tyg bude podávat hlášení a nezaleze sas pro nějakej graf pod stůl.
Gryzlove to mi řekni jak se ti to všechno vejde do makovice?Zamračený
 
HP_Clo-Clo
Gryzlove, Gryzlove, že ty zas nemáš holku ....... Vyděšený Vyděšený
 
http://www.hanackaperot.ic.cz
1stCL_Novotny
HP_Clo-Clo napsal:
Gryzlove, Gryzlove, že ty zas nemáš holku ....... Vyděšený Vyděšený

Nebo má jednu a tu samou moc dlouho. Šklebící se
 
Hoper
jen jestli on se nedíval na páření tygrů usurijských v pražské ZOO a nerafnul ji stejně za krkem jako ten pruhovanej kolega....
Plyšáku, odkaď nám to píšeš ?!
:))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
alfik
Gryzlowe: Snažil jsem se a prohrabal jsem se tím co doma mám, ale mám pro tebe špatnou zprávu. Geometrii toho křídla namám ani v popisu ani ve výkresu. Bohužel.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,902,625 návštěv