May 18 2024 15:21:47
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 1

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Meredith effect
Rumcajs
Na IL2 BOS fóru běží velmi zajímavá diskuze. Je to ve vláknu pojednávajícím o kalkulacích tahu (thrust) těch našich lítadel http://forum.il2s.../?p=325317. Diskuze se dostala k známému a diskutovanému Meredith efektu u P51. Pro úplnost, jde o to, že chladič (tvar kanálu, kterým proudí vzduch) P51 je tvarován tak, že díky ohřevu proudícího vzduchu se dosahuje zvýšení rychlosti proudění na výstupu z chladiče a to má produkovat přídavný tah. Velikost tohoto tahu je často zatracována či opěvována v různých diskuzích.

Crump k tomu postoval velmi zajímavé nálezy, které udělala NASA použitím soudobé techniky.
Dokument od NASA k P51 http://forum.il2s...h_id=18089
Něco k Meredith effektu http://history.na.../ch5-5.htm

No a závěr toho NASA dokumentu je celkem jasný.

Meredith effekt sice funguje, ale aby byl signifikantní, musela by se významně zvednout teplota ohřevu. Což ale u kapalinového chladiče není možné, protože tam je teplota limitovaná teplotou chladícího media. P51 tedy produkuje nepodstatnou část tahu v chladiči, ale odpor převažuje, není to tedy řešení, kde by tah převažoval nad odporem. Navíc našli to, že chladič je umístěn nevhodně vzadu. Jeho sání je za bodem odtržení mezní vrstvy od trupu, tedy jeho účinnost je tím poznamenaná. Kdyby byl chladič posunut poněkud dopředu, zvýšila by se jeho účinnost.

Pak tam o P51 povídaj další věci, který jsou zajímavý, ale nesouvisí přímo s tím Meredith efektem. Popisují, jak lze vylepšit P51 pomocí moderní výpočetní techniky a zlepšit tak jeho vlastnosti pro závodění. No přečtěte si to, je to poutavé čtení.
Non est specifica
 
1stCL_pbarry
na plalbě se o tom diskutovalo... ve vlákně k LA-7. Borci to tam mohutně počítaj a mám pocit, že dopočítali přídavný tah na úrovni vlastního odporu chladiče.

http://www.palba....;start=180
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
Rumcajs
Jsem si to se zájmem pročetl a dospěl k závěru, že na palbě se diskutuje stejně jak zde. Nakonec na IL2 fóru je to taky stejné a vlastně kdekoli jinde.

No klukům to tam přišlo matematicky a termodynamicky strašně jasné. Spočetli několika triviálníma vzorečkama maximálně teoreticky dosažitelný tah chladiče ve výši 1114N. Což to je super, kdyby tohle věděl Meredith už tenkrát, nemusel kolem toho dělat takovou vědu.

Jo, no ten NASA článek vlastně říká úplně jiný obrázek. Není to takhle jednoduše průzračné. Ten tah není nijak zásadní. V zásadě je v tom článku i graf tahu podle teploty. A při 210 stupních Farenheita na výstupu z chladiče to dávalo magických 60 liber. Což asi znamená, že to je 264Newtonů. Nicméně tu teplotu by to nejprve muselo být schopno opravdu dosáhnout. S poklesem teploty padá tah velmi rychle. Celkový odpor chladiče je pak 2-3% odporu celého draku.
Non est specifica
 
1stCL_pbarry
jasně, je to všude stejná žumpa :-D
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
1stCL_Fucida
U Fw 190 D-9 to bylo taky měřitelné. Optimální výkony (poměr odpor/tah) nastával při chladiči pootevřeném na nějakých (pokud si vzpomínám) 25%.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Fucida
Hmm, je to možný, už je to šíleně dlouho, co jsem to zkoumal podrobněji. Když jsem teď koukal na wwiiaircraftperformance, tak jsem tam to, co jsem hledal, nenašel. Už nevím, kde jsem to četl Smutný.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 20-01-2016 18:28
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
olda Olde maly
Fuči, paměť je sviňa. Úsměv
 
1stCL_Fucida
A nelepší se Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Tyler Durden
Vzhledem k tomu, že měla Dora automatickou regulaci klapek, asi ten margaretin efekt stál za prd.
Když máš dostatek mýdla, můžeš vyhodit do vzduchu celý svět.
 
1stCL_Fucida
Jasně že stál za prd. To, že je něco měřitelné ještě neznamená, že se má smysl tím zabývat.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Rumcajs
Co psal Crum na IL2 fóru, největší potíž je v tom, že se to v podstatě nedá změřit. Ten efekt sice existuje, ale prakticky se nedá říct, kolik toho efektu vlastně je. A co dělá třeba tvar toho chladiče a co dělá samotný fakt, že proud vzduchu z chladiče ovlivňuje proudění kolem trupu.

Jinak na IL2 foru se s ním někdo pořád hádal, jako že to je významný efekt. A na podporu své teze postoval nějaký (tuším NASA) dokument tvrdící, že tato propulze může být tak významná, že se stane jediným pohonem. Což Crumpa strašně pobavilo, protože ten dokument znal a chudákovi "odborníkovi" prozradil, že mu tam chybí ta část dokumentu o tom, že aby se tak stalo, je třeba ohřát ten vzduch na 1500 stupňů Celsia. Je to docela švanda si číst to IL2 forum. Crump je zjevně člověk, který toho o tom dost ví prakticky i teoreticky a kdejakej moula, co si přečetl nějakou knížku o WW2 si myslí, že je partner do diskuze.
Non est specifica
 
magot
to je zase elitistická diskuze ...
 
1stCL_Fucida
Jop, o Fw 190 toho ví extrémně hodně. Kdysi jsem z něj tahal spoustu rozumů. Jen nerozumím té jeho myšlence o režimech BMW 801 na Aa-3.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Koty
Jediný, nad čím by se dalo uvažovat by byly právě vzduchový chladiče u La-5/7 a u FW-190A/F - jednak tam je takovej ten "ventilátor", druhak hlavy válců maj přecijen trochu vyšší teplotu než kapalinový chladiče/chladiče oleje - a aby toho nebylo málo tak do tý výstupní štěrbiny jsou hnaný plyny z výfuku. (Plus celou dutinou motoru vedou výfuky.)
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,903,271 návštěv