June 01 2024 22:46:13
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Motory
Ucho
Btw http://www.engine...


1stCL_Fucida napsal:
Btw: Fw 190 D-9/C3 je rv. 1944 a Fw 190 D-9/B4 je rv. 1945. Podle mé jedné velmi smělé a nepodložené teorie bylo Fw 190 D-9/C3 vyrobeno "pouze" 300 - 500ks.


Ty fado s tímhle vývojem ve hře se z člověka nakonec stane i odborník na těžbu a výrobu leteckých paliv za WWII.

Takže chtěl bych se zeptat, jestli tomu dobře rozumím tak:
D9/C3 má notlajštung
D9/B4 má MW50
Nevíš jestli se používali motory s C3 + MW50?
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
 
1stCL_Fucida
Rozumíš tomu správně. Motory u Fw 190 D a Ta 152 H jsou dost zmatená záležitost. U všech těhle strojů se používaly pouze Jumo 213 různých variant.

Rozhodně neberte nikdo to co píšu jako 100%, sám v tom lehce plavu a jde o změť informací a dedukcí, které z nich vyvozuji.

Fw 190 D-9 byl vybaven motorem Jumo 213 A-1, resp. Jumo 213 C. Tyto motory jsou téměř identické, ale "Céčko" umožňuje instalaci motorového kanonu. U Céčka se používala výhradně vrtule VS9, u Áčka pak mohla být použita jak klasická VS111, tak i VS9.
Co se týče výkonu motoru, tak všeobecně přijímaným omylem je, že motor Jumo 213 A-1 podával na maximální výkon 1776k - ve skutečnosti prakticky všechny stroje prošli tzv. "Ladedrucksteigerung", resp. "Ladedruckhöhung" motor byl lehce upraven - pak podával u země maximální výkon 1900k. Abych to aplikoval na simulátor, tak právě 1900k by mělo odpovídat "našim" 110%. V říjnu 1944 měla III./JG54 ze 64 strojů údajně 53 jedoucích již na 1900k - a předpokládám, že i zbytek strojů byl záhy upraven. Jiné jednotky zřejmě původní slabší variantu motoru vůbec nedostaly - aby v tom "nebyl" zmatek, tak se typové označení motoru nijak nemění, pořád se jedná o Jumo 213 A-1.
Jenže to není všechno - do toho se nám začíná zamotávat další faktor, tzv. Erhöhte Notleistung, kterému se u D-9 říkalo snad "Sonder Notleistung". Je to podobné zařízení, jakými byly vybavovány Fw 190 A a používalo se pouze ve spojení s vysokooktanovým palivem C3. Právě tuto verzi Dory máme k dispozici my pod označením "1944". Nikde se mi nepodařilo dohledat, kolik z těch cca 300 - 500 strojů, které přicházejí v úvahu bylo skutečně vybaveno tímto zařízením. Stejně dobře jich mohla být většina, jako nepatrný počet. Potřeboval bych si o tom promluvit s Hansem Sanderem, jestli by to náhodou nepamatoval Úsměv. Jo abych nezapoměl - tento motor by měl dávat nějakých 2150k, ale ruku do ohně za to nedám, ten údaj nebyl moc podložený a viděl jsem ho dávno.
Takže to už máme 3 různě výkonné Fw 190 D-9, všechny jedoucí na palivo C3 a mající motor označený Jumo 213 A-1. V prosinci 1944 je ale na výrovních linkách vystřídaly víceméně "standarní" Fw 190 D-9, opět s motorem Jumo 213 A-1, ale už vybavené zařízením MW50 a dle všeho používajících nízkooktanový (a méně nedostatkový) benzin B4. Už jsem se ale setkal i s názorem, že tento motor využíval také benzin C3 - teoreticky s tím problém asi nebyl, v praxi o tom nanejvýš pochybuji. Tuto verzi Fw 190 D-9 máme v ILovi označenou jako "1945". Výkon motoru by měl být 2240k (ale našel jsem i údaj 2050k) - u Dory dost profláknutý Úsměv.
Další věc, o které se spekuluje a občas dost debatuje je udávaná maximální rychlost. Na jedné straně je údaj 685km/h, na straně druhé pak 705km/h a více. Nejsem si úplně jistý, ale buď je 685 údaj pro tu první verzi, která byla bojově nasazena jen ve velmi malých počtech, nebo se jedná o údaj na bojový výkon, tedy ne na maximální. V případě zájmu bych mohl dohledat, kde se tenhle údaj vzal.

Vedle téměř motorů Jumo 213 A-1 a C mohl být na D-9 použit ještě Jumo 213 F, který je velice podobný výškovému Jumo 213 E (ten používá Ta 152 H), ale dle všeho bez zařízení GM1.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Ucho
No, po stručném seznámení s tematem, přemejšlím, jak moc se potřebuju v tomhle orientovat :-)

Ještě jsem našel nějaké testy (vypadá to na kopie testů přímo z továrny FWF gmbh) na oblíbené stránce spirfireperformance :-) A maj tam přímo kopie originálních záznamu z jednotlivých měření 190D9 test kde, jestli to dobře chápu používaj s jedním érem tři typy Notleistungů, včetně "mit Methanol"...

No, tímto bych vám chtěl říci, že dopracovat se k jedinému tomu správnému výkonu, plnicího tlaku a varianty motoru pro konkrétní letadlo, je dle mého názoru u některých letadel prakticky nemožné... Takže tvrdit že to rozhodně mělo lítat takhle a takhle je velmi smělé...

BTW pro Ghosta: tady lze částečně prostudovat problematiku Tempestů s 9-13lbs tlakem v závislosti na použití a dodávkách 150okt. benzínu v letech 44- 45 http://forums.ubi...8751095804
Upravil/a Ucho dne 10-02-2006 16:56
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
 
VGR_Ghost
CSL_Ucho napsal:
BTW pro Ghosta: tady lze částečně prostudovat problematiku Tempestů s 9-13lbs tlakem v závislosti na použití a dodávkách 150okt. benzínu v letech 44- 45 http://forums.ubi...8751095804


Já vám nevim, ale je to fakt zajímavý. Pokud mají modří dostat letadlo, dostanou ho zaručeně s tím nejlepším motorem, jaký byl k dispozici. takže tu pak máme supervýkonný stroj s motorem B, létající na palivo C, vybavený vrtulí D a čistě náhodně 30mm kanony E. No a takovýchhle letadel lítalo zaručeně nejvíc. A taky jich budou mraky na serverech.
Když mají spojenci dostat konečně jedno výkonné letadlo, dostanou tu verzi s úplně nejméně výkonným motorem, nejnižším boostem a používající nejhorší palivo, které se používalo 2 měsíce při výpadku dodávek toho lepšího (v kontrastu s LW, která neměla od poloviny roku 1944 palivo vůbec...). Čirou náhodou se prostě dostane do hry tahle verze. Nelítají náhodou u Maddox Games za modré? Mě ten Olegův knírek přišel hned nějakej podezřelej... Šklebící se
Upravil/a VGR_Ghost dne 10-02-2006 18:51
 
http://www.virtualgrimreapers.net/
Ucho
Tady ho máš. Můžeš si ho do simu, zatím na koleně vytunit, než dorazí ten lepší, do r.45...Cool

BTW OT: Jestli ten Oleg náhodou neví jak se stavěj mapy...Mrknutí Už jsem jich viděl hodně, se spojeneckými éry s o rok posunutými, ale s letadly osy, zvláště německými, zatím ani jednu...
Žije, žije ve stepi jeden v suché otepi.
Druhý v láptích pod pařezem, třetí v díře mezi bezem.
Ať si jsou, tam kde jsou. Ať sem na nás nelezou.
 
CR_PETRAS
Pro CSL_Ucho ...... ty tvé odkazy na int.stránky jsou zupér :yes:
 
http://avionika.webpark.cz
Tajpan
CSL_Ucho napsal:

BTW OT: Jestli ten Oleg náhodou neví jak se stavěj mapy...Mrknutí Už jsem jich viděl hodně, se spojeneckými éry s o rok posunutými, ale s letadly osy, zvláště německými, zatím ani jednu...


Hmm. Bf109E4 z roku 1940 a lieta si 1939. He111 z roku 1941 a lieta si v 1940, 1939. Ju87B z 1941 lieta v 1940, 1939. Mrknutí

Ale to neznamená , že som proti tomu aby sa tam nevyskytovali. Naopak som rád , že sú tam.
Čo sa dá robiť, máme taký planeset, aký máme.
 
1stCL_Fucida
Ghoste - jednoznačně nejvíc bylo těch Fw 190 D-9 + MW50. Těch bylo vyrobených asi 1000 - 1500ks. Tyhle D-9 máme a je to dobře.
Jiná věc je naše Dora 44, tedy Fw 190 D-9/C3/SN - zde můžeme pouze odhadovat, nebo nemusíme, pokud někdo najde nějaké slušné a přesnější informace. Ale třeba Fw 190 A stavěné v téhle době byly všechny vybavené zařízením Erhöhte Notleistung, tedy obdobou Sonder Notleistung (SN).. ale uznávám, že bychom se asi nijak nečertili ani kdyby byla k dispozici klasická 1900k verze (letovými výkony by měla být někde mezi Fw 190 A-8/9).

Petras, pokud hledáš zajímavé odkazy, tak perfektní rozcestník zpracovává už roky fórum kolem Letcze (to se blbě skloňuje..):
http://forum.virt....php?t=298
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 10-02-2006 19:46
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
LesniHU
Vykony motoru Fw190D, verze jakou jsem to slysel ja. Samozrejme bez zaruky spravnosti.
1ps=0.986hp (protoze nemecti pferde jsou slabsi nez imperialni horses Úsměv)

1750ps je puvodni hodnota, zvyseno na 1900ps. Vyssi vykon nez 1900 se dal ziskavat pomoci dvou triku:

C3 Sonder-Notleistung neboli motor D9/44, vstrikovani paliva C3 do nasavani kompresoru. Vykon pres 2100ps.

Sonder-Notleistung mit Ladedruckerhoehung mit MW50, neboli D9/45. Vstrikovani smesi vody a metanolu do valcu, palivo B4. Plnici tlak 1.8ata, vykon 2100ps. Tedy horsi nez starsi verze, ale nepotrebuje vzacny benzin C3.

2240ps je hodnota, co se casto uvadi jako vykon motoru dory, ale nikdy jsem ji bohuzel nevidel s udanym plnicim tlakem. Ale odpovida nejvyssi care na grafu vykonu juma, ktera je oznacena "1.Ladergang", ktery ma kritickou vysku asi 200 metru vysky a v 800 se napojuje na tu krivku 2100ps. Protoze jsem ale na zadnem grafu rychlosti fw190 nevidel v tak male vysce vykonovy zub, pochybuji, ze takove motory byly v praxi pouzivany.

Bonusova komplikace:
A-lader: motor se zmensenym kompresorem pro zvyseni vykonu v malych vyskach (to same jako spity LF). Vykon ubirany kompresorem se tim snizi, takze ho vic zustane pro pohon letadla. Samozrejme se musi pouzit C3 S.-N. nebo MW50.
Bojove nenasazen. Vykon - tezko rict.


K rozdilu mezi E a F:
"The E-series was fitted with a three-speed two-stage supercharger and induction cooler." "The F-series was similar to the E-series, but without induction cooler." Schvalne jsem to neprekladal, protoze si nejsem jisty, co se mysli tim induction cooler. Kdyby byl chladic mezi stupni kompresoru, bylo by tam asi intercooler. Ze by ten chladic byl az za kompresorem?
 
1stCL_Fucida
LesniHU..takový asi trapný dotaz.. ale PS (Pferde Stärke) by mělo odpovídat klasickému našemu "k", ne? Já tedy raději taky píšu PS jako v manuálech.. Úsměv No..to byla jen taková doplňovací, já si tím nejsem jistý, jen vím, že ty koně jsou v různých částech světa jinak silní Úsměv.

Add 2240, resp. 2250 + -, tahle hodnota je poměrně často udávaná, ale osobně mi taky nesedí právě kvůli faktu, který sám udáváš níže, že starší C3 verze by měla být vesměs "výkonnější". I pro mě je to trochu záhada, která mi trochu narušuje jinak poměrně už rozumně poskládanou skládačku kolem tohohle stroje Úsměv

O bonusové komplikaci jsem "A-lader" jsem moc nečetl, ale při měření ten stroj dal u země snad 630 - 640km/h (ach ta moje hlava). Ale jak píšeš, byl to prototyp.

Ten rozdíl mezi 213 E a F : jsem se dočetl, že byl i velikostní rozdíl mezi oběma chladiči, přičemž ale F by ho mělo mít větší..ale nějaké detaily jsem nehledal.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
LesniHU
1stCL_Fucida napsal:
LesniHU..takový asi trapný dotaz.. ale PS (Pferde Stärke) by mělo odpovídat klasickému našemu "k", ne? Já tedy raději taky píšu PS jako v manuálech.. Úsměv No..to byla jen taková doplňovací, já si tím nejsem jistý, jen vím, že ty koně jsou v různých částech světa jinak silní Úsměv.

Je to mozne a i pravdepodobne. Ale ja mam vetsinu literatury v anglictine, takze na hp jsem vic zvykly. A hlavne jsem nakonec zapomnel pripsat (ja hlava zapomnetliva), ze to muze byt vysvetleni odchylek vykonu - treba 2050 a 2100 je +- stejny vykon vyjadreny v hp nebo ps.
 
1stCL_Fucida
když jsem teď šel z hospody, tak mě napadlo to samé - že by tyhle rozdíly mohly být způsobované motáním hp a PS..holt MW50 posiluje nejen motory, ale i mozkové závity Úsměv.

Stejně jsou ti Angláni drzí..nestačí jim, že mají silnější koně, chtějí mít i silnější Tempesty Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
WT_Horrido
Pokud jsem spravne prelouskal nemecky text tak nez byla zavedena vyroba D-9 s MW50 bylo montovano TAM (Technischen Aussendienst/Motorenbau) takzvane vereinfachte MW-anlage. Melo by se jednat prave o Laderdrucksteigerungs-Rustsatz ktery zvedl vykon motoru jak pise Fucida z 1750 PS na 1900 PS. Je uvedeno ze na takto upravenem motoru uz neslo pouzit jiny benzin ci MW-50. Vykon se podarilo zvysit v rezimech start a notleistung (do 5000m). Do prosince a zacatku montaze MW-50 byly vyrabeny Dory jiz s timto zarizenim, neupravene predelaval TAM (upravili celkem 183 kusu).

Z benzinem je to taky zajimave. Jumo 213 A papkal B4. V literature se uvadi ze s MW-50 bylo nutno pouzivat C3 (udajne Jumo 213 A-2) Nicmene nemecke prirucky uvadeji pouziti B4+MW50 zcela bezne.
Upravil/a WT_Horrido dne 11-02-2006 14:15
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
606_Temp
LesniHU :
[img]http://img84.imageshack.us/img84/7600/sabreiiapowergk8.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://img91.imageshack.us/img91/7365/tempestsabreiia150oktancy1.jpg[/img] is not a valid Image.
Samozrejme netvrdim, ze Sabry IIa byli standartdne plneny vic jak 9 lb. Slo o testy. Vyssi plnici tlaky se pouzivali az u sabru IIb, kolem IIc ale nic konkretniho nemam. Snazim se dohledat jejich vykony a dobu nasazeni. Obcas se uvadi, ze Typhoony meli IIa IIb i IIc, ale IIc podle toho co jsem zatim zjistil vubec nemeli. Posledni serie typhoonu byla s motory IIb, ktere do nich zacali montovat na konci roku 44.
Ty grafy jsou z proflaknutyho serveru http://www.spitfireperformance.com/ jestli mate nekdo nejaky dalsi zdroj na netu s grafama atd, tak bych urcite rad uvital. Nerucim za jeho 100% pravost a objektivitu, ale ty grafy existuji.
Ony ty zmatky ve vykonech nejsou jen kolem nemeckych stroju. Snazim se sepsat nco o vykonech tempestu, ale zrovna kolem vykonu jsou nesrovnalosti. Dohledat se 100% spravnych rychlosti ztezuji jak dve serie tempestu v zakladu, tak ruzne motory co do nich cpali, ruzny benal co do nich nalejvali a plnici tlaky se motaji od 8,5lb do 13. Uz to mam tak nejak poskladane, jak si udelam cas, tak to zkusim dat do kupy.
edit obrazky sem vkladat je porad pro me trochu spanelska vesnice
Upravil/a 606_Temp dne 13-11-2007 21:21
 
http://no606.ic.cz/
Glad69
Tempik:myslim, ze problem je v tom, ze nekteri lidi tady spitfireperformance.com moc neuznavaji...Cool
 
http://www.cockneyrejects.net
606_Temp
samozrejme, maji v nazvu spitfire :-)
 
http://no606.ic.cz/
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

21-05-2024 07:41
Zkusil bych se zeptat na fóru 310raf.com

19-05-2024 10:25
Akutní máte někdo fotku Spitfiru 313.SQN s invazními pruhy? A mohl bych ji vidět? Nemám jedinou ...

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

34,964,447 návštěv