Všetko platí podľa prvého príspevku. Treba si aktivovať modpack a príslušné mody. Na serveri momentálne bež í tréningová mapa. Vo vlastnom záujme sa na ňu treba minimálne skúsiť prihlásiť, aby sme pred špeciálkou nemuseli riešiť, čo-komu a prečo nejde.
Pravidlá sú identické ako naposledy. Každý pilot má len jeden život. V prípade havárie pri štarte a prežití daného pilota je možné sa nahodiť do nového lietadla a pokračovať.. Po zostrelení lietadla už nie je možné opäť štartovať bez ohľadu na to, či pilot prežil, alebo nie.
Červení piloti dodržiavajú pokyny v briefingu. Je to kvôli tomu, aby sa naplnil scénár, ktorý je naplánovaný, a ktorý by mal historicky byť čo najviac podobný realite. To isté sa týka aj modrých, predovšetkým nepredlietavať formáciu, kvôli aktivácii triggrov.
Nahrávanie tentoraz nie je obmedzené na konkrétnych hráčov, treba však s tým zaobchádzať s rozumom.
Sú vypnuté hlášky ohľadne stavu chladiča, klapiek, podvozku, prehrievania atď, takže treba čítať budíky.
Po zaletení akcie poprosím každého spísať krátky report + nároky. Nároky si vyhodnotí každá strana podľa historických súvislostí danej krajiny a veliteľ každej strany to dá dohromady. Bude zaujímavé porovnať si skutočnosti videné očami pilotov, z realitou PC mašín, ktorú môžme pokladať za realitu historickú.
Ahojte, rád bych se na speciálku přidal k 310. squadroně
zapsáno i na webu 310/311 registrace není bezpodmínečně nutná. V předvečer akce se stačí jen zahlásit na TS u některého z velitelů 310. nejlépe u 310_Pipa
Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
Správně jsem měl jít dneska na Horkýže Slíže, ale kvůli Tobě jsem to odvolal.
Jestli mě sundáš po deseti minutách (vím že jsi číter), nebudu ani moct doma přiznat, že jsme koncert neviděli kvůli takové kratochvíli...
Za mňa teda trocha slabšia specka
Ešte sme všetci ani nemali načítanú hru a 310. už skoro bojovala, potom sme mali chaotický scramble, Vachtarovi zas nešlo načítať server, Paulimu nenačítalo žiadne lietadlá okrem jedného a nasratý odišiel, zvyšok sme leteli k Londýnu, kde už všetko bolo rozpadnuté na jednotlivé dogfighty, mar a olde leteli na kontakty vyššie, veikso a luky našli nejaké v strede a fellyn so mnou sme prepadli štvorku heinklov a postupne ich zostrelili, bohužial posledný ma zobral so sebou.
KG53 rozprášeno, 2x ztráta He-11 nad Londýnem (Tozzi+Voyk?), 2x nouzové přistání v oblasti u Ramsgate (batoh+Magot).
Osobně jsem po zadření motorů hladce doplachtil na Manston, slušně zaparkoval jako civilizovaný člověk, odevzdal klíčky a odebral se na teplé pivo do místního pubu ..
[img]https://s25.postimg.org/rlng19ntb/grab0241.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://s25.postimg.org/nqk1yp4nj/grab0257.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://s25.postimg.org/z4b6nn4jz/grab0261.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://s25.postimg.org/d6eptupjj/grab0265.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://s25.postimg.org/4pf7ixkun/grab0273.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://s25.postimg.org/5szbuw5hr/grab0289.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://s25.postimg.org/lshzeg1jj/grab0291.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://s25.postimg.org/n8thwl4gf/grab0295.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]https://s25.postimg.org/xk5up8w5r/grab0299.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a magot dne 05-03-2017 08:50
Mea Culpa.... zle nastavený štart akcie...!!! Bolo treba nechať minimálne 20 minút na jednotlivé rodenie lietadiel, a až potom ich smerovať na ciele. Problémy s nenačítaním servera, prípadne lietadiel sú zrejme skorej spôsobené nastavením PC užívateľa. Riešili sme viacero problémov, kedy natvrdo nakopírované mody jednoducho nefungovali, zatiaľ čo tie isté cez JSGME išli v pohode. Hlavne vtedy, keď tých natvrdo kopírovaných už v hre bolo zopár predtým. Preto som dva dni dozadu upozorňoval na odskúšanie na serveri, ktorý bežal asi týždeň.
Tak sem to viděl já .
Pod velením Tozziho jsme čtyři dosáhli Londýna, Počasí nám přálo, všude klid, letiště před námi tak stačilo lehce dorovnat a za chvíli jsou vidět řady vybuchujících bomb.Přesný zásahy ani jedna bomba nepřišla na zmar. Velitel zavelel točit pravou na kurz 90. A idylka zkončila, přihnala se banda huriků a začala mela.První se zařadil za mně, okamžitě střílím z horního místa,dlouhá dávka sedí a z hurika se vyvalí černý dým, se stojícím motorem odpadá vpravo.Trochu sem zakličkoval, oddělil se od ostatních a za mnou spousta obránců Albionu.Bylo to rychlé,dvě tři výměny ocelových kuliček s prolétajícími letadly a potom další přímo za kormidlem,střílíme téměř současně,vidím zásahy na přední části útočníka a v dalším momentě mě zhasla dávka osmi browningů ráže 7,7mm. Ještě zaregistruji změnu hurika na ohnivou kouli po nárazu do mého křídla a po chvíli se heinkel zabořil do hlíny někde ve východním Londýně.
Mě se to líbilo, a jelikož sem s návratem nepočítal probíhalo to dle mého předpokládaného scénáře. Klidný let, přesný bombing,trochu střelby a hrdinná smrt. Díky
Za 242. sq. potvrzuju Faintinghova slova. Předpokládal jsem, že budeme rozrážet čelním útokem nalétávající vlnu bombardérů, ale když jsem popojížděl k ranveji, hlásila 310. že už bojuje. Takže jsme přiletěli nad Londýn, bomber jsem nezahlédl ani jeden, 110 jednu z dálky a pod náma různě rozesetou nějakou střelbu. Sklesali jsme teda asi o 10000 ft níž a nad náma stodevítky. Okamžitě jsem se ztratil, pak párkrát zatočil s befkem, spadl do vývrtky a vybral ji až nad zemí. Zase kolotoč s befkama, někdo me napomenul mě že mám vysunutý podvozek a Lukyho proháněly tři 109ky. Tu co ho dajvla jsem si na vrcholu stoupání rozdýmil a pak v nulové výšce žužlal a neuměl dorazit. Když už to trvalo podezřele dlouho, zavolal Luky že mám na šestce další a že bude střílet, tak jsem škubnul knyplem a dnešní druhou vývrtku už nebyl čas vybrat. "Každý by najradšej ležal iba doma na lehátku..."
Ještě jsme ani nebyli v letadlech, když 310. zahlásila vstup do boje nad Londýnem. Spěšně jsme se uvedli do vzduchu. Špatnou předzvěstí bylo, že Vachtarovi nechytl motor a Paulí se musel krátce po startu vrátit pro únik oleje, přes který neviděl žádná letadla. Když jsme přilítli, nad Londýnem už zuřila válka a chaos. Já s Oldem jsme zůstali sami. Olde, lačný po krvi se ujal vedení. Spustil se za jednou He-111 a dal jí dávku. Já se pokusil udělat to samé, ale jak jsem z něj v té mele divoce kroužících letadel spustil oči, už bylo zaděláno na průser. Po přerušení útoku jsem ho totiž zaměnil za Spitfire, což jsem zjistil, až když mě dotáhl do boje velkých kluků - Bf109. Začal jsem, jako všichni ostatní kroužit a hledat cíl, ale oni si mě našli dřív. Netrvalo dlouho a z mého nového lesklého Hurikánu bylo několik probdělých nocí pro mechaniky. Odmítaje se vrátit s plnými zásobníky, spustil jsem se za bošem nahánějícím jiného gentlemana. Mé poškozené letadlo bojovalo s utaženou zatáčkou a já s ní, a tak byla má střelba spíše symbolická. Stačila však na to, aby boš přerušil a začal se ohlížet za mnou. V tu chvíli i já uznal, že toho bylo dost, a vědom si hustého dýmu, který za sebou mé letadlo zanechávalo, jsem se snesl nízko nad Temži. Když jsem se ujistil, že je má šestka čistá, začal jsem zkoumat kde jsem, ale v mžiku jsem zjistil, že mé letadlo se sotva vydrápalo do 1500ft. Má orientace v Londýně z takové výšky byla beznadějná a tak jsem opět zamířil k Temži připraven na nouzové přistání, když se najednou přede mnou vylouplo několik hangárů. Doplahočil jsem se na finále a poněkud tvrdě přistál na letišti v prostřed Londýna. Když jsem se pokusil odrolovat z dráhy, motor zahrčel, ale letadlo se nepohnulo. Dnes tedy nic moc.
!Do budúcna dať na začiatku väčšiu časovú rezervu (cca 20-30min)! , lebo sme neboli skordinovaní, neviem ako na čarvenej strane ale mi sme kvôli tomu čelili s 5x BF110 proti viac ako 3-násobnej presile.
Krátky report: rozohnatie trojice Hurri ktoré útočili na DO17 (ako prvý útočili) jednoho som pravdepodobne trafil, neskôr ma spit kropil ako nejakú kvetinu pričom mi rozhulil pravý chladič a keď sa odpútaval otočil som sa za ním a skropil som ho tiež (nech si nezvyká ) dostal priami zásah do chladiča. Zdrhol som mu, keď zrazu strašná šupa(AAA)! Lietadlo bolo na cucky, ale letelo. Motory vysadili už po pár minútach a nedobrovolne som sa stal vetroňom. Po krátkej úvahe som usúdil že lietadlo v jednom kuse "čajíčkom" nedám a vyskočil som asi 15km (10míľ) severo-západne od Doveru.
Teraz si užívam teplý čaj kdesi na Britskom vidieku... https://scontent-...e=58BD5B06Upravil/a otto dne 05-03-2017 10:58
Bomby odhozeny, odlétáme, Big Wing útočí. Vidím dva kolegy táhnoucí stuhy kouře, jsem kousek před nimi, občas střílím manuálně. Zřejmě flak mi zasáhne motory, ve statistikách nemám přemožitele, ale myslím, že jeden stíhač po mně šel taky. Motory odejdou odhadem na AS 26/27, kloužu na východ, katedrálu v Canterbury míjím v 900 metrech. Poměrně nízko nad zemí dodatečně mapuji a vypínám magneta.
Přede mnou domy u letiště Manston, vítá mě flak, dosedám na břicho 200 metrů severozápadně od letiště. Střelba následně zraní horního střelce, usmrtí spodního a u bočních kulometů. Přeživší členové osádky opouští stroj A1+ZR a čekají na zajetí.
Všem organizátorům velice děkuji.
Děkuji modrým stíhačům, zvyšovali jste šance na náš návrat.
Zvláštní poděkování patří TozziFanovi za informace k Heinkelu a vedení formace.
Tréninky byly užitečné a napínavé.
A co noční Blitz s navigací na mapě 1:1?
[img]http://i284.photobucket.com/albums/ll6/bat_0/il2_1946_spec_Big_Wing/il2fb%202017-03-05%2021-39-46-62_zpsmy0qumkx.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://i284.photobucket.com/albums/ll6/bat_0/il2_1946_spec_Big_Wing/il2fb%202017-03-05%2021-42-15-74_zpsf1box5zk.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a batoh dne 05-03-2017 22:47
Na nikoho se nedá spolehnout. Po naskočení do Spitu jsem zjistil, že mechanici zapomněli připojit ovládání křidélek ke kniplu. Takže z kabiny ven, opravit, ( restart hry) a šup znovu do mašiny. To už ale byla v podstatě celá peruť ve vzduchu a já jako poslední opouštěl naše domovské letiště, směr Londýn.
Po odlepení na plný plyn se zavřeným chladičem a místy i na boost se snažím spolu s Ozzym na křídle (byl tak hodný, že na mne počkal nad letištěm) dohnat formaci kolegů před námi a pokud možno je ještě přestoupat a krýt jim záda. Byl jsem asi 5 minut po startu, když se ve sluchátkách ozvalo, že 310 vstupuje do boje nad Londýnem. Letím na plný výkon a stále stoupu, ale dohnat kolegy z letky se mi nějak nedaří. Jsem nad Londýnem, a jestli si to dobře pamatuji, tak výškoměr ukazoval kolem 16 000 ft. Pode mnou je jedna 110-ka, vrhám se na ni, střílím, ale v dajvu ji míjím tak rychle, že jsem si ani nevšiml, jestli jsme ji rozkouřil a nebo ne, ale spíš asi ne, jak tak padám dolů tak najednou před kulomety a kanony formace 111-tek. Tak jsem jedné rozkouřil levý motor a svíčkou nahoru, obrat a že ji dorazím. Jak se však vracím k formaci bombardérů, tak vidím, že těch 111-tek tam kouří celá řada a která je ta má, jsem v tom fofru fakt nebyl schopen identifikovat. Tak se vrhám na jednu čoudící s tím, že jí dorazím a najednou prásk, olej na kabině, střelec mi to pěkně nandal. I tak ale střílím a zdá se mi, i když s tím už si nejsem jistý, že jsem 111-ce rozkouřil druhý motor i když jen slabě. Zato můj motor ztrácí tah a já se v zoufalství pokouším ještě o jeden útok na další rozkouřenou 111-ku, ale bez viditelných účinků. Střelivo došlo a motor ztrácí tah úplně, tak otvírám kabinu, s úmyslem vyzkoušet, zda mi aspoň personál dobře zabalil padák, ale jak otevřu kabinu a díky předcházejícím zkušenostem s nekvalitním personálem se rozhoduji přistát na letišti, které se z čista jasna objevilo pode mnou, po hladkém přistání se skomírajícím motorem jsem zjistil, že jsem na základně Croydon, najíždím mimo dráhu a vypínám, beztak už umírající motor a modlím se, ať to do mne nenapálí přistávající poškozený Hurik od 310 s imatrikulaci tuším NN-L, naštěstí mne viděl a zaparkoval vedle mne. Takže si oddechuji a ve sluchátkách už jen poslouchám, jak nad Londýnem zuří boj mých kolegů s LW, z korespondence mezi jednotlivými piloty tuším, že je to chaos a boj o přežití. Žádný velký Big Wing dle představ sira Maloryho se tak nějak souhrou náhod nekonal. Špatná předletová příprava a zmatek, inu válka. Zůstal jsem ale naživu a můžu se těšit na další válečnou akci, která bude dozajista, alespoň v to doufám následovat. Navíc Hurik od 310 co stál vedle mne přestal kouřit, tak pilot v klidu nahodil a po staru k mému úžasu zmizel v dáli. Nevím jestli šel hrdině zemřít a nebo se mu v Crouydnu nelíbil bar, ale prostě se rozhodl i s evidentně poškozenou mašinou odstartovat a letět jinam. Snad to přežil.
Dík za polet a přípravu akce, i když asi nevyšla podle představ organizátorů a tvůrců, tak i přes ten chaos co panoval to za mě bylo fajn a příště zase na slyšenou při nějaké další akci.
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.