Snažím se zorientovat v Torju, info z netu je zmatečný, verze a jejich standardní výzbroj mi někde nesedí se hrou, mám v tom docela guláš . Čistá verze hry toho nabízí celkem dost, máme 3 mapy kde Ki-45 řádily - Burma, Nová Guinea a Kjúšú.
Máme až 4 varianty Ki-45, kde jsem dohledával hlavně standardní výzbroj, některé jdou modifikovat což jistě odráží výzbroj podvariant, nebo i pozdějších úprav.
KO, standardně má 2x Ho-103 12,7mm v nose a 1x Ho-3 20mm pod břichem. To myslím sedí. Modifikace: 2x Ho-103 12,7mm(šikmý), 2x 250kg. Já si myslím, že to je takový univerzál, asi plnil všechny úkoly dle potřeby, byl schopen i nějakou tu stíhačku pokousat.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2204/ko.jpg[/img] is not a valid Image.
OTSU, standardně má 2x Ho-103 12,7mm v nose a 1x Typ-94 ? pod břichem-to si nejsem ale jistý co to je přesně zač, jestli to je třeba myšleno s municí HE proti letadlům, protože ho lze modifikovat na Typ-94 AP. Modifikace: Kanon Typ-94 AP, 2x Ho-103 12,7mm (šikmý), 2x 250kg, Kanon Typ-94 AP + 2x 250kg. Myslím si, že verze je primárně určená na boj s pozemáky a loděmi.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2205/otsu.jpg[/img] is not a valid Image.
HEI, standardně má 1x Ho-203 37mm v nose a 1x Ho-3 20mm pod břichem, modifikace žádný. Nevím co je přesným určením, někde píšou že je to protilodní verze ale ten velký kanon je podle info určen na bombry.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2206/hei.jpg[/img] is not a valid Image.
TEI, standardně má 1x Ho-203 37mm v nose a 2x Ho-5 20mm šikmý, modifikace žádný. Tady je to jasný, verze je noční stíhač a bojoval zřejmě s B-29 nad Japonskem.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2207/tei.jpg[/img] is not a valid Image.
Zas uvítám případný info o bojovém nasazení, v případě nutnosti přímo ke mně.
Včera jsem jen tak zrychla otestoval OTSU s defaultním 37 mm a pak s typ-94AP, přišlo mi to stejný, to jsou ty ručně nabíjený poloautomaty pod břichem , Tomio vzadu se sice snažil ale i tak je kadence příšerná. Pak jsem zkusil HEI s 37mm Ho-203 v čumáku a na lehký tanky to nefungovalo vůbec, takže jen na bombry. Mělo by to mít 15 nábojů a kadence je solidní. Měly by snad i být verze s dvacítkou v čumáku místo dvou kulometů, ale to už je buřt.
Bojiště nové Guinei a Británie nás zavede na pozadí smyšlených i skutečných bitev, je to 9 misí z průběhu celého roku 1943 u 13. Sentai. Tento rok je ve znamení postupu spojenců podél severního pobřeží NG a paralizace Rabaulu. Torjú se zapojí do bitev nad mořem, vylodění, útoky na vnitrozemí i obrana před stěhováky. Většinou dlouhé přelety napříč obří mapou. K dispozici bude nejranější varianta s tupým nosem, je překvapivě obratná, rychle stoupá a dokáže se přesunovat s nákladem bomb rychlostí až 400 kmh ve středních výškách. V čumáku má 2x 12,7mm Ho-103 a v břiše 1x 20mm Ho-3. Zadní střelec obsluhuje kulomet 7,7mm. V jedné misi si letoun vyzkouší i šikmé kulomety, ke kterým se znovu dostaneme ve třetím díle ve verzi Kai Tei. Stroj zdá se má nějaké panceřování a ochranu nádrží, ale žádný boxer to není. Unese náklad 2x 250 kg bomb, což je docela slabé. V této době už si IJA uvědomilo limity tohoto stroje a upustilo od jeho nasazení proti stíhačům, nikdy nesloužil ani jako doprovodný. Sám se však dokázal obejít bez doprovodu, jeho role byla udeřit na pozemní cíl a rychle se vzdálit. Mezi spojenci nebyl vnímán jako příliš obávaný. Postupně byl úspěšně nasazován i proti hrozbě těžkých bombardérů. Má údajně na kontě přes 150 sestřelů B-29. Pro hraní doporučuju minimálně 1Gb grafiku.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2211/burmacover2.jpg[/img] is not a valid Image.
Japonci z Barmy brity vytlačili na jaře 1942, ti se opevnili na hranicích s Indií, japonci následně své úsilí upřeli jinam. Třetiřadá Fronta víceméně spala až do jara 1944, kdy spojenci, zejména britové začali o toto bojiště mít seriozní zájem a začli budovat zásobovací trasy pro chystanou ofenzivu. Toto úsilí nezůstalo Japoncům utajeno a rozhodli se nepřítele předejít svou vlastní ofenzivou. Plán byl takový že udeří klešťovými obchvaty s cílem obsadit Kohimu a Imphál, souběžně proběhl diverzní útok na jihu Barmy, který měl část spojeneckých sil odčerpat.
Britové jako první dokázali v oblasti koncentrovat velmi početné letectvo. 150 stíhaček Spitfire Vc a VIII. 450 bombardérů Hurribomber, Beaufort, Beaufighter, Wellington ale i B-25, dále sem US poslalo asi 200 veledůležitých zásobovacích douglasů.Info o počtech se liší, každopádně tu měli jasnou leteckou převahu, hlavní letecká bitva v oblasti proběhla už na přelomu roku, kdy byla IJA zredukována na minimum.
Mutaguči měl na severu Barmy v tuto chvíli převahu v pozemních jednotkách, udeřil se třemi divizemi v operaci U-Go, avšak s vlastním letectvem vůbec nepočítal, to ostatně absolutně početně neodpovídalo takové pozemní síle. Letectvo IJA mělo v počátku asi 50 strojů a není mi známo jestli bylo během 4 následujících měsíců bojů nějak významněji posíleno. Spojenci tak mohli bez potíží napadat už tak problematickou logistiku japonců. Kromě dálkových bombrů Ki-21 a G4M ze vzdálených základen měl Mutaguči k dispozici malý počet zejména Ki-43 II pak Ki-61 Otsu a taky Ki-45. I přes počáteční postup se útok zadrh a změnil na bolestný ústup a drtivou porážku.
V 10 misích si zaletíte v útocích na pozemáky s Kai Otsu, a s Kai Hei vybavenou pro stíhací úkoly u 21. Sentai. Otsu se ve výzbroji oproti Ko liší 37mm kanonem typ 94 v břiše. Kanon je však nabíjen ručně zadním střelcem, čemuž odpovídá kadence. Máte tedy při zteči jediný výstřel. V čumáku zůstáva 2x 12,7mm Ho-103. Jediná mise bude s AP variantou pro likvidaci tanků-a bude vám jistě stačit bohatě. Na tanky se útočí obdobně jako s Henšlem, ale není to ono. V čumáku Pod trup můžete standardně pověsit dvě bomby.
Hei s prodlouženým nosem je verze pro lov velkých draků (na barmské frontě má nejraději Welouše a B-25), nemá už žádné podvěsy. V čumáku je 1x 37mm automatický kanon Ho-203 (15 nábojů) a pod břichem 1x 20mm Ho-5.
3 díl slayera se nějak vleče, tam budou klasický stíhačky, testování se nějak komplikuje. Začal jsem mezitím dělat na 4 dílu pro J8M Šúsui. To jede hladce a mělo být brzo venku. Asi 10 misí, z toho 2 cvičné, 5 nad Kjúšú a 3 v Mandžusku.
Na japonce kteří počátkem 1944 navštívili cvičnou základnu Bad Zwischenahn udělal Me 163B Komet velký dojem a rozhodli se ihned zakoupit licenci. Motivace byla zřejmá, Japonsko stejně jako jeho spojenec již brzy bude čelit spojenecké bombardovací hrozbě přímo nad domovskými ostrovy. Tento záchytný raketový stíhač se zdál být darem z Hůry...
...Vše šlo rychle a už březnu vyplula ponorka s rozebraným drakem a specialistou, byla však na cestě potopena. Druhá vyplula v dubnu a do Singapuru úspěšně dorazila v červenci. Vezla ale jen polovinu nákladu, instruktážní dokumentaci a snad 3 motory Walter. Japonci si zde prozřetelně vše převzali, protože ponorka brzy následovala osud té předchozí. V únoru 1945 je uskutečněn poslední pokus o převoz Kometu do Japonska, avšak ponorka je potopena krátce po opuštění Bergenu. Tyto ztráty způsobí, že Komet nebude nikdy operačně nasazen v Japonsku. Především absence turbínového čerpadla se ukáže jako nepřekonatelný problém.
Japoncům tedy nezbylo než z toho mála zrekonstruovat vše prakticky od nuly a co nejvíce se přiblížit předloze, jednalo se o společný projekt IJN a IJA. Počátkem prosince se již do vzduchu dostal první prototyp kluzáku MXY8 a let byl úspěšný. Do draku J8M1, který byl velmi podobný originálu dali svou kopii motoru s názvem Ro.2. Drak byl ale o něco lehčí, výzbroj nesla méně munice a upuštěno bylo od typického hranatého ochranného skla před pilotem. Motor byl méně výkonný avšak váhová kompenzace měla dle výpočtů rozdíl opět dorovnat. Ve výzbroji bylo 2x Ho-105 30mm s vyšší úsťovou rychlostí oproti MK-108. Počítalo se i s variantou pouze s jediným kanonem, asi v čumáku, aby se nahonily další kila dolů.
Vše se zdálo na dobré cestě, na zemi vše pracovalo dobře. V černu 1945 následoval první let s pohonnou jednotkou, avšak v nádržích byla jen voda. Teprve v 7.července byl připraven první ostrý start. Pilot úspěšně akceleroval, odhodil podvozek a začal stoupat, ve 400m však motor vysadil a bestie se zřítila, pilot zemřel. V polovině srpna byl pro let připraven J8M2 s modifikovaným čerpadlem paliva. Let se ale již nestihl uskutečnit.
V kokpitu máte jen základní ukazatele, není zde palivoměr, pokud zbývá posledních pár litrů paliva, rozsvítí se jen rudá kontrolka. Zásoba paliva je redukována na 60% abych se přiblížil reálné zásobě. Na plném tahu vydržíte 4 minuty a 30 sekund. Po odhozu vozíku nejprve naberte rychlost na 600-700kmh v mírném stoupání, pak teprve stoupejte v úhlu 45°, jinak se začne motor přehřívat nebo je stoupání neefektivní. Poté vás Walter rychlostí 600 kmh katapultuje do výšky 10 000 m. Na výšce potlačte velmi jemně aby se nepřerušil přítok paliva. Pokud vše dodržíte, zabere to 2minuty a 20sekund, drak vydrží rychlost 900 kmh. V optimálních podmínkách tedy vydržíte ve vzduchu hodně přes 30 minut.
Operace z letadlovek opravdu neplánuju
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2225/susu1.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2226/susu2.jpg[/img] is not a valid Image.
Tohle bylo těsný, 2x jsem se vykoupal ...
[img]http://www.sturmovik1946.estranky.cz/img/original/2227/susu3.jpg[/img] is not a valid Image.
Bylo smrtelně nebezpečný i když se Komet postavil na nos, nebo tvrdý přistání, i po vypuštění paliva tam furt byly nějaké zbytky.
Tohle je spíše tak trochu legenda
Ve skutečnosti těch explozí, nebo rozleptání pilotů bylo relativně minimum. Největším "zabijákem" byl samotný podvozek a s ním spjatá zranění a zlomeniny páteře. Známý případ rozleptání byl Joshi Pöhs, naopak známým příkladem zlomenin se stala Hanna Reitsch. Velmi podrobně je osud Me 163 zmapován v knize Wolfganga Späteho - včetně rizik, která on považoval za zásadní.
Snad jedině monografie, jinak je k tomu info všeobecné asi dostatečné. Drak se liší v mnoha detailech patrných z fotek, na první pohled je jasné rámování překrytu pilota. Smyslem bylo postavit kopii v možnostech japonského průmyslu, který nenabízel takovou technologickou základnu jako Německo. Výkonově by to mělo být stejné neboť slabší Ro.2 měla vykompenzovat menší váha draku. Kanony měly stejnou ráži, ale prý méně munice. V reálu se počítalo pouze s jediným průletem na velkou formaci bombrů-i to by byl velký úspěch. Je třeba si uvědomit, že pokud pilot motor vypnul, tak už ho nemusel nahodit a navíc musel čekat minimálně 5 minut. Často taky Walter neshltal vše a prostě zhasnul předčasně-jak jinak v ten nejméně vhodný okamžik.
Hráč může zneužít zjednodušení FM Kometu, protože to prostě nutká k neustálému zapínání a vypínání motoru, nebo vše dodržet a motoru maximálně stáhnout výkon. Jinak zásobu paliva jsem zredukoval, jak už jsem psal.
Objevil jsem fičuru, možná si někdo vzpomene na příkaz pro základnu "pošlete mi stíhací podporu" je funkční pokud nad základnou krouží stíhači. Ozve se "ano posíláme, držte se" a stíhači mi jdou opravdu na pomoc.
saldy napsal:
Objevil jsem fičuru, možná si někdo vzpomene na příkaz pro základnu "pošlete mi stíhací podporu" je funkční pokud nad základnou krouží stíhači. Ozve se "ano posíláme, držte se" a stíhači mi jdou opravdu na pomoc.
Impozantní by bylo kdyby ti na pomoc odstartovalo dalších deset kometů
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.