Ja bych tak praskol s niecim o palubu... online samozrejme... ale tak specialne. Inak sa uz asi ani neda.
Prechadzal som specialkovu sekciu tunak na svk a nenasiel som tam Bitku o Atlantik. Nejake Biskaje ano. Novorocny polet ukazal ze aj mala akcia je na hrane s casom a zosuladenim s rodinou a pracou. S Vontom sme nejake veci davali dokopy, ale nepodarilo sa mi to rozbehat. Medzicasom sa na modovacej scene objavili vynovene Avengery vratane strelcov a bombometnika. Tak ma napadlo pre jednu stranu...
Battle of Atlantic
Mapa Atlantiku. Vsade voda. A v tej vode malicka eskortna lietadlovka. Na eskortnej lietadlovke F4F-4 Wildcat a TBF-1 Avenger. Okolo eskortnej lietadlovky par torpedoborcov. Nedaleko plava konvoj. Taky vacsi konvoj, nech to na specialku nejak vizera. Je nejaky den v polovici roku 1943. Vlcie svorky cihaju na konvoje a cez den sa snazia zaujat poziciu na nocny utok. To je nastrel deja.
Vymenovane veci mame k dispozicii. Dalej k dispozicii mame Ubooty tried VIIC a IXB. Vynorene a aj ponorene s trciacim periskopom. Periskop ma fixnuty DM od magota, ked pod periskopom uz mame simulovanu dlzku ponorky, nie len "neznicitelny" periskop. Vzhladom na to ze nie je modelovana hlbka vody, pouzivat mozme normalne 250lb a 500lb bomby s oneskorenym zapalovacom. Bombam som uz dal nove 3d modely hlbinnych bomb pre lepsi feeling. Radar... no v polovici roku 43 som sa nedopatral ci Avengeri mali aspon ASV radar. Briti mali, ale amici neviem. Najst ponorku bez radaru na vode na tak velkej mape, to bude problem. O periskope nehovoriac... Preto si takticky vytvorime dvojice bud Avenger/Avenger alebo Avenger/Wildcat alebo ako sa dohodneme pocas priprav. Dva pary oci vidia viac ako jeden. V reale, v r. 1944/45 skupiny Huter-Killer lietali so sonobojami, ktore lokalizovali ponorku (hunter) a pomocou speci protiponorkovej vyzbroje sa ju snazili zlikvidovat (napr. torpedo Fido). Na vynorenu ponorku pouzili rakety, hlbinne bomby a stihaci sa snazili potlacit palbou gulometov AAA ponorky. AK sa ponorka ponorila, Fido uz letelo do vody za nou. My sa vsak nachadzame v polovici roku 43, bez rakiet, Fido mi na avengera nepodvesili a eventualne bez radaru. Takze pekne na chrapuna by sme hladali ponorku na nekonecnej mape. Vizualne s dalekohladom (zoom in). V tomto obdobi uz lode bezne pouzivali HuffDUff lokalizaciu a ubooty rozjarene komunikovali, takze HuffDUff pomohol nejednu ponorku objavit. Pretavene do hry - piloti Avengerov lietajuci v paroch s Wildcatmi niekde blizko konvoja by cakali na spravu HuffDUffu ktora im da kurz kontaktu voci konvoju resp. lietadlovke a pribliznu vzdialenost. V udanom kurze budu patrat a bud najdu alebo nenajdu. Ak najdu, koordinovane mozu zautocit. Nenajdu, tak sa vratia. Docital som sa, nepamatam uz rok, ze pocas 72 hodin zariadenie HuffDUff v oblasti konvoja zanamenalo cez 100 vysielani ponoriek (to neznamena ze ponoriek bolo cez 100 ale ze urcity/neznamy pocet ponoriek vyslal tolko sprav).
Musime vyriesit ako lokalizovat konvoj vzhladom k lietadlovke, ktora zrejme bude plavat inou rychlostou. Lietadlovku najdeme, pouzijeme Hayrake. Ked uz konvoj lokalizujeme a vydame sa hladat uboot podla huffduffu, nesmieme sa stratit. K 4rom modelom ponoriek (VIIC a IXB - vynorene aj ponorene na periskopovej hlbke) mozme pridat aj dalsiu - uplne ponorenu. Jej model sice neexistuje ale ak ponorka v reale zahliadne lietadlo, moze sa ponorit a tak ju hladajuce stroje nemozu najst. Cize ak huffduff zahlasi ponorku a piloti ju nemozu najst, bud ju realne nenajdu alebo sa proste ponorila (v reci hry "falosny" huffduff ale to prida na variabilite) a ponorenu ponorku najst nemozu. Cize HuffDUff posle pilotov na ponorenu ponorku s periskopom alebo vynorenu alebo medzitym akoze uplne ponorenu. A tieto moznosti sa daju dalej kombinovat. Ale o tom vam pisat nebudem, to uz nechame na Battle of Atlantic.
Tato "strasna" nuda by mohla trvat 3-4h. Nevylucujem modru AI vzdusnu aktivitu ale zalezi ci scenar posunieme do atlantickej prietrze (prurvy) kde vlastne doleteli len Liberatory a tych v polovici r. 43 moc nebolo a tam sa nemecke stroje nedostali, aspon o tom neviem. Alebo posunieme scenar blizsie k Anglicku do doletu par strojov Fliegerführer Atlantik, KG-40.
No nuda ako nuda... verim ze pre 10-12 pilotov by bolo roboty dost. Na stole je otazka ci zozeniem tych 10-12 pilotov. Ci ma vyznam to robit. Spravit vacsi konvoj a potom postavit okolo toho misiu vo FMB a vlastne ci to ma potencial. No ja verim ze ano. A hlavne svihnem o lod s Wildcatom. Teda ked ma nepicne uboot a ja najdem lietadlovku. Po tom som vzdy tuzil
Z mala mozme vytazit maximum. Lenze budeme na hrane, bud si starostlivo naplanujeme/nacvicime postupy ako lokalizovat konvoj, ako utocit koordinovane, ako najst lietadlovku s hayrake, alebo sa nam to zruti, zvrhne, doprdi a nepodari. Smrdi to. No a co Kedy specialka nesmrdela pruserom...
Ak ste sa dostali az sem, verim ze mate zaujem. Ak mate zaujem, dajte vediet. Ak mate napady, dajte ich sem. Ale nedemokraticky si necham moznost rozhodnut co pouzijeme a co nie Ak uz bola specialka Atlantik, dajte skusenosti. Erichos zahaji prace na mape na buduci vikend. Modpack mam skoro hotovy. Ak nebude zaujem, nepojdeme do toho. Na nic velke nemam teraz vela casu.
Hmmm zajímavé
Akorát nechápu k čemu tam bude Wildcat, vždyť nebude mít nepřátele, tedy ve vzduchu a tak maximálně může sloužit jako spotter ponorek.
A k čemu bude úplně neviditelná ponorka, taky netuším
Jo a poletí se teda ve dne doufám
Ano cez den poletime. Nocna akcia je dalsi level so svetlicami a radarom a swordfismi. A este jeden level je 4.14 Liberator.
Wildcat je tam historicky korektny. Jeho uloha je, ako som pisal, potlacat AAA vynorenych ponoriek a odvadzat pozornost od utociaceho avengera. Velakrat som to online robil aby utociaci kolega nebol vystaveny plnej palbe aaa. Avenger na len jeden sinchronizovany 7.7 gulomet dopredu. Tym moc nepotlaci. Pri 10 pilotoch by boli wildcaty v pomere k avengerom povedzme 2/8 alebo 4/6.
K vzdusnym cielom... napadla ma moznost nemeckeho prieskumaka... ak ho stihaci picnu, tak ok. Ak ho nepicnu a prieskumak dosiahne triger ktory spawne dalsie povedzme 3 ponorky, budu mat zvacsi zmysel. To by simulovalo to ze prieskum naviedol do oblasti ponorky tak ako to fungovalo. Mozno nie v tom 43 ale skor.
On to nebol atlantik Saldaku, to bol Biskaj a to b9la kombinacia toho dalsieho levelu. Tam sne mali swordfishe s raketami a hnusnym kokpitom a bez hayrake a c&c mod s radarmi a nefungovalo to optimalne. Tam by sme potrebovali aj radar na lod.
No a ta neviditelna ponorka... v principe ako som pisal, su tri moznosti co sa moze stat ked huffduff (cize trigger) nabonzuje ponorku: najdeme vynorenu ponorku, alebo periskop alebo nic, cize ponorka sa uplne ponorila. V poslednom pripade na to nepotrebujeme model a funkcia takejto ponorky je aby si piloti neboli isti ze vzdy najdu ponorku, ako v reale.
Este sa moze stat ze piloti nenajdu ani tu vynorenu ponorku a ani ten periskop. To dava dokopy slusnu ponuku moznosti co sa moze stat na to ze je vsade len voda. A ako som spominal este vieme pridat dalsie variacie co moze pilot stretnut.
Akusticke torpedo Fido v hre mame ale nedokazem ho podvesit na avengera. Ak by to slo a vedeli by sme vymazat periskop a mali len tie kolizne boxy bez periskopu co si fixol, vedeli by sme naskriptovat uplne ponorenu ponorku a to Fido jej tam supnut. No ale prd z toho ked Fido nepodvesim.
Alebo ak by sme mali len tie kolizne boxy co si fixol, mozno by sme dokazali vykuzlit naku situaciu kedy by avenger hadzal na ponorenu ponorku hlbinne bomby... miesto ponorenia oznacit dymovnicou. Viem pridat tien ponorky, takze by ju bolo.mozne lokalizovat vizualne a supnut jej tam seriu bomb. Tien som uz pridal k periskopu a vedel by som ho hadam pridat aj keby periskop nebol.
Edit: lenze naco mi je Fido, ked nase ponorky su fixne, necokazu sa ponorit a tak nosit fido nema vyznam. Ale aby som bol presny, existuje mod kedy hrac moze soferovat ponorku a aj sa ponorit. Aj torpedonorec moze soferovat. Ale ako a ci vobec to funguje online, to je otazka... ponorka musi mat waypointy a ten prvy musi mat nastaveny ako take of, inak to nepojde. To na online DF mape zrejme nepofrci. Uvadzam to tu skor pre zaujimavost ako pre nase vyuzitie v online.
V atlantickej prietrzi s nimi neratam. Tam ozaj len Liberator (ak vobec) a hlavne Wildcaty s Avengermi.
Na stole je mapa Banff Narvik kde by boli aj modre aj cervene letiska a aj eskortna lietadlovka by sa vosla.
Pripadne ak chces, tak ti tam mozem katalinu pridat, ked to posuniem blizsie k anglicku, ale kde ju prezbrojis ked odhodis na tom atlantiku kde je len voda.
Vedel by si nejak odstranit ten model periskopu aby ostal dm co si fixol vtedy davno? Alebo staci dat priehladnu texturu pre periskop? Aby som dostal ponorenu ponorku bez periskopu.
Refuel/ rearm to myslíš jako mod nebo re-fly?
Katalinu bych si zalétl, teda tu v HSFX7
To asi půjde smazat periskop v texťáku pokud je to v plain text formátu.
Námořníci, máte někdo zkušenost s touhle verzí na uložto https://uloz.to/f...ueZQSzMD==? Na novém počítadle už mám k dispozici jen čistou Steam verzi (ani nevím jaká tam teď je). Stará záloha HSFX mi po nakopírování nejde spustit.
Jinak to vypadá na kopec zábavy a moc rád si to dám, když teda nebudeme muset dodržovat rádiový klid
Ano, mohol by. Dalsie spetrenie nudnej patroly. Ako to vsak implementovat. Ak umiestnime celu akciu do atlantickej diery, ziadny cerveny AI stroj prieskumak nebude. Teda pozemny. Ak to posunieme k Britanii, kde by doleteli prieskumaky Kg40, tam by takmer urcite doletel aj stroj coastal command. Lenze ked mame konvoj v dolete coastal command, treba nam tam escort carrier?
Avengerov potrebujem drzat nakratko okolo konvoja aby sli len po nahlasenych kontaktoch, inak by mohli spustit trigery (aka HuffDuff) v nespravnu dobu. Preto aj keby som magotovi dal Catalinu, hrozi to iste, ze mi tam aktivuje trigery. Ale riesenie teoreticky je.
Akokolvek, hlaska ze lietadlo spozorovalo uboot je pre nasu akciu velmi uzitocna. Dakujem
V principe ide o to, aby bola pozicia ponorky nahlasena. Teda ide o spravu. A tu by mal zabezpecit triger bud ako simulacia huffduffu alebo ako simulacia lietadla hlasiaceho poziciu ponorky pomocou textu na obrazovke. Text na obrazovke zabezpeci triger. Triger moze aktivovat lietadlo a teoreticky aj ponorka. Cize realne nepotrebujeme AI stroj aby cez triger nahlasil ponorku nad ktorou prelieta, ked ponorka to cez triger zvladne rovnako dobre, teda ze sa nabonzuje so svojou poziciou. Teda dufam. Otestujeme. Pripadne by som patranie v urcitom sektore zveril cloveku - a ten sa moze pomylit, zakufrovat a kadeco ine co je pre specialku velmi vitane
Ano aj nie. Attacker/Ameer v hsfx je cassablanca 3d model. A to je ten isty model ako maju lahke lietadlove lode. Inymi slovami vsetko je ton jeden a ten isty 3d model akurat v inej mierke. Podobne talianske krizniky v hsfx su 3d ruskeho Kirovu. Situacia sa zlepsila, na sas maju uz viacere paradne lode, ale eskortne lietadlovky su tam vsetko rovnaky 3d co je v hsfx.
Edit: preto som pisal o lepsom feelingu s novym skinom ako ma USS Bogue, lebo tento skin som zatial na ziadnej lietadlovke nevidel
Upravil/a Kukuloo dne 01-05-2021 16:23
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.