Zde jsem na Krakenove strane. A me muzete verit, ja jsem to neletel, takze jsem nezavisly
Je to to same jako po afere Fajtl. Proto muzu zopakovat to same, peclivym scenarem a pravidly, co maji zajistit zabavnost a ferovost, se omezuje nepredvidatelnost a iniciativa a specialky se pak paradoxne stavaji normalkami.
A nebudu zde resit detaily v pravidlech, jestli je letadlo na zemi pozemni a podobne, protoze to by bylo jen odvadeni pozornosti od toho podstatneho a zaroven jen pokus o dalsi posileni role pravidel a nasledne odvedeni specialky od toho, co dela specialku specialkou. Jestli ma nekdo pocit, ze mu nejvetsi zabavnost kyne ve chvili, kdy obe strany zacnou na vyrovnanych pozicich a pak se na sebe vrhnou, mozna by se mel pustit do hrani nejakych modernich F2P her, tam to ma kazdych patnact minut. Specialkove letani je imho o necem jinem.
A ten rozdil je, podle me, a chapu a respektuji, ze jini budou dost mozna mit jiny nazor, ze situace vyzaduje vetsi zapojeni a vetsi zodpovednost kazdeho ucastnika, protoze ta situace z principu nemusi byt udelana tak, aby se nikomu nestalo bebicko. Tvurce specky ma totiz vytvaret uvodni situaci, nema utvaret scenar. Mimo to je tu druha strana, ktera se snazi co nejvic, mimo jine prostrednictvim sve iniciativy a sveho umu. A specialkove letani zaroven vyzaduje, ze pokud kterykoliv pilot skonci na spatne strane stesti/iniciativy/situace, tak nebude volat po doladeni pravidel tak, aby bylo priste jeho stesti garantovano.
Jo, a z tech, kteri Krakenovu akci nesou tak tezce, kolik z nich letelo nekdy specku v bombarderu?
Hlavně se, prosím, totálně nerozhádejme i o letadlech.
Též jsem nemohl letět, ale po každé specce z poslední doby si říkám, jestli se na to Magot a další tvůrci nevyserou, když se pak hlavně řeší, co všechno udělali blbě.
Těch, kdo jsou ochotni specky nejen létat, ale i něco kolem nich dělat (třeba přípravu), zjevně valem ubývá (ve srovnání z doby třeba před deseti lety). Hodně bych se přimlouval za to, abychom vážili každé slovo (zejména my, staří psi), které sem ohledně takovýchto akcí vypustíme. Taky by se nám mohlo stát, že už si žádnou specku nezaletíme. A to by byla škoda.
No nic, jen mě to tak napadlo.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Hlavně se, prosím, totálně nerozhádejme i o letadlech.
Též jsem nemohl letět, ale po každé specce z poslední doby si říkám, jestli se na to Magot a další tvůrci nevyserou, když se pak hlavně řeší, co všechno udělali blbě.
Těch, kdo jsou ochotni specky nejen létat, ale i něco kolem nich dělat (třeba přípravu), zjevně valem ubývá (ve srovnání z doby třeba před deseti lety). Hodně bych se přimlouval za to, abychom vážili každé slovo (zejména my, staří psi), které sem ohledně takovýchto akcí vypustíme. Taky by se nám mohlo stát, že už si žádnou specku nezaletíme. A to by byla škoda.
No nic, jen mě to tak napadlo.
Hele je to ok si myslím, každý se v klidu upřímně vyjádřil a to je dobře, každá křivda více či méně oprávněná se vždy obrátí proti tvůrcům, tak to prostě je a s tím do toho jdeme. Něco se mělo dotáhnout, jenže je tam v přípravě tolik věcí,(testování, opravy, předělávky...) že v komunikaci může vznikat malá nedorozumění nebo se něco zapomene a z drobnosti hned vyroste nějaký průšvih. Já mám radost, že jako celek to drželo pohromadě, i když něco nefungovalo 100%, tak to zásadně doufám nezničilo zážitek, bojové operace mohly probíhat a docházelo ke střetům.
311_Vont napsal:
Ačkoliv jsem už psal o Magotově dvojsmyslných pravidlech, která umožňovala jakýkoliv výklad, tak přesto je tam na první pozici apel a to bod č. 1 a to férovost.
1) Férovost
Podvádění či využívání slabin hry tato pravidla neřeší a předpokládá se že všichni hrají fér a na rovinu.
Podvádění či využívání slabin hry - myšleno, tak je psáno, např. zneužití technického bugu, třeba neomezeně paliva, munice, nemsrtelnosti či co já vím či pseudo radaru kdy jsou vidět na mapě nepřátelé ..
To nemá s s nastalou situací nic společného.
To co se stalo je nepochybně kontroverzní, ale taková byla dynamika zvratů války. Vždy jsme specky vážili v poměru, hratelnost, realismus a také aby se dala plánovat nějaká taktika a strategie která by měnila definitivní výsledek mise. Aby tam nebylo jen létání a dogfighty.
To že obě strany měly nařízeno být přibité k ploše letiště a nemožnost tak ovlivnit výsledek případného útoku bylo součást tohoto. Bylo to jistě i z naší strany nebezpečné rozhodnutí, protože když se někdo 3 týdny připravuje a pak ani neodstartuje je maximálně frustrující. A je tu samozřejmě i možnost, že už příště nepřijde a bude o to méně lidí.
Částečně i to šlo ovlivnit, spawnovat se později, startovat v rozptýlení, za včasu vyskočit živý z kabiny při případném strafu a později využít nový stroj. Btw nakonec RAF kompletně odstartovala o něco později s jedním umrtím, které vykomenzovala prázdným slotem. Ani Kraken v konečném důsledku tedy nic extra nezmohl.
A vážili jsme i tuto možnost, že to bude kontroverzní. Proto tam byly pouhé dva stroje za každou stranu a s omezenou výzbrojí. A LW využila pouze 50 %, startoval pouze jediný stroj s dvěma kanony a omezenou municí (místo původních čtyřech). Byla to reakce jak vyřešit rozpadající se LW a měli jsme i obavy, že nepřijdou ani ti lidi co se přihlásili. Tomu se přizpůsobila i taktika.
Přesto jsem se děsil, že bude Kraken velmi efektivní. A byl. A že tady budou lidi nasraný. A jsou. Že neunesou, že tu nejde jen o rytířské boje založené na pevném skriptu ale o vývoj válečné situace na frontě.
Inu už víme co lidi chtějí. Čaj o páté, který bude přesně o páté.
Upravil/a magot dne 08-11-2022 13:00
Sa mi paci ta dvojita moralka zo strany niektorych cervenych. Stazuju sa ako boli napadnuty pred startom a oni mali v umysle urobit presne to iste na letisku Arad.
5 minut po starte Arad na letisko udrelo 9 spojeneckych lietadiel. Z tohto dovodu sme aj robili alarmstart. Na nikoho sa necakalo a okamzity start.
Keby nebolo Krakenovej akcie tak startujeme priamo za asistencie Tajfunov a Tempestov.
Ak by boli uspesny tak znicia letisko a nemozme sa ani spawnut a bolo by pre nas po akcii. Takze skor nez zacnete Krakena kritizovat tak sa pozrite do zrkadla.
Magot, to co tu pises, je z mojho pohladu dobra blbost. Nikto tu o ziadnej nascriptovanej missi a rytierskych subojoch nepovedal ani slovo. Ja si vazim toho, ze sa snazite vytvorit trochu inu atmosferu, ako dajme tomu pravidelne zazivame na beznych multiplayer serveroch, s nejakymi prekvapeniami alebo necakanymi udalostami. Preco ale potom specifikujes rozne striktne pravidla s povolenymi rolami jednotlivych lietadiel/letiek, casovymi obmedzeniami a podobne?
To co tu pisete, ze na co boli Tempesty 5 minut pred povolenym startom nalajnovane na drahe a zbytocne zo seba robili ciel - riadna blbost. Ak naozaj chcete navodit pocity, ako by to asi tak mohlo byt v reali, tak tie Tempesty by tam nalajnovane boli, ale ak by hocikto (pilot, pozemny personal, predsunuti pozorovatelia) zahlasili, ze sa blizi nepriatelsky stroj, tak by sa do radia zahlasil SCRAMBLE, a vsetci by v tom momente sli do vzduchu. Ak by ale toto Tempesty pocas specialky spravili, sli by priamo proti pevnemu pravidlu - vzlet mozny az za 5 minut.
Pokial chcem vytvorit misiu plnu prekvapeni, tak tam proste nadefinujem jednoduche pravidla - tu mate planeset, spawn je povoleny od tejto minuty, zopar odporucani pre obe strany typu "nepriatel ma pravdepodobne nejake jednotky v oblasti X, presnu poziciu treba objavit" a hotovo. Este dajme tomu nejake specialne pravidlo, ze na most sa nemoze utocit pred casom Y, pretoze by bola nuda, ak by tam boli Nemci sami...
Obhajovanim toho, co sa stalo, dosiahnete len jednej veci - nabuduce sa vam na to ludia vyseru a mozete si z toho spravit COOP proti AI-ckam...
Sa mi paci ta dvojita moralka zo strany niektorych cervenych. Stazuju sa ako boli napadnuty pred startom a oni mali v umysle urobit presne to iste na letisku Arad.
5 minut po starte Arad na letisko udrelo 9 spojeneckych lietadiel. Z tohto dovodu sme aj robili alarmstart. Na nikoho sa necakalo a okamzity start.
Keby nebolo Krakenovej akcie tak startujeme priamo za asistencie Tajfunov a Tempestov.
Ak by boli uspesny tak znicia letisko a nemozme sa ani spawnut a bolo by pre nas po akcii. Takze skor nez zacnete Krakena kritizovat tak sa pozrite do zrkadla.
Jenže to načasování s prominutím "zbabral" organizační team (Magot), naši tam letěli zničit letiště (regulérní sekundární cíl), ne sejmout startující Arada.
Kdežto vy jste poslali záměrně schwalbinu sejmout stojící letadla před povoleným startem, bez adekvátní ochrany letiště (symbolicky dva flaky), bez povolení bránit letiště vlastním letectvem (dáno časem startu) a bez jakyhokoliv upozornění letiště formou radaru, či hlášek.
Tak kde je ta dvojí morálka? Do kteryho zrcadla se máme podívat?
Kolik flaků bylo na letišti s Aradama, když sme u té dvojí morálky?
Kolik flaků je potřeba k zastavení/ohrožení spojeneckého letadla typu Spit XIV/P51B vs Me 262 když sme u té dvojí morálky?
Sa mi paci ta dvojita moralka zo strany niektorych cervenych. Stazuju sa ako boli napadnuty pred startom a oni mali v umysle urobit presne to iste na letisku Arad.
5 minut po starte Arad na letisko udrelo 9 spojeneckych lietadiel. Z tohto dovodu sme aj robili alarmstart. Na nikoho sa necakalo a okamzity start.
Keby nebolo Krakenovej akcie tak startujeme priamo za asistencie Tajfunov a Tempestov.
Ak by boli uspesny tak znicia letisko a nemozme sa ani spawnut a bolo by pre nas po akcii. Takze skor nez zacnete Krakena kritizovat tak sa pozrite do zrkadla.
To teda Kurva není pravda! A vůbec nevíš, co vedlo k tomu, že start všech německých bitevníků byl posunul o 20 minut na 20:50 reálného času...
Já psal tvůrcům 10 dní před speciálkou SZ:
Ahoj Magote, mám prosimtě pár dotazů:
1) Bude v okolí mostu fungovat nějakej radar, ve stylu že když německá letadla přeletí přes nějaké pozice v okolí mostu, napíše se v sevru nějaká hláška typu "Enemy aircraft spotted in sector XXYZ"?
2) V případě, že vyskočí z letadla nebo nouzově přistanu na naší straně Rýna mimo jakékoliv aktivní spojenecké letiště, jak dlouhá je ta doba, než se mužu respawnout?
3) Když sem koukal na jednotlivé vzdálenosti z domovských letišt k mostu, vyšlo mi to tak, že němci mají možnost zaútočit na most v Aradech a Štukách pravděpodobně dřív, než se tam kdokoliv z nás muže reálně vůbec dostat. Je toto nějak vyřešené? Pokud ne, tak prosím o to, že se to nějak vyřeší, protože toto nedává smysl, stačí nám např. gentlemanská dohoda, že němci nezaútočí na most dříve než ve 21:00 reálného času (30 minut po povolení k vzletu), nebo případně posunout vzlet německých bitevníků a bombardérů o 10 minut pozdějš...
Díky, Hot_Dog...
A dřív než sem dostal odpověď, tak se změnili pravidla a z pro mě nepochopitelného důvodu byl posunut start všech německých bitevníků a bombrů až na 20:50, o což sem vůbec nežádal! mě fakt stačila dohoda, že nám nezničíte most, než my tam reálně budeme moct bejt... A pak tady bude někdo operovat tím, že sme mohli na Arada beztrestně zaútočit a oni museli něco vymyslet...
Běžte do prdele...
Pro Vaší informaci, náš plán byl zaútočit na letiště s Aradama v čase cca 21:10, aby tam ty Arada nebyla a nebyli sme prasata protože náš cíl bylo to letiště Arad...
Edit: nechtěl sem tady vytahovat SZ, ale když se do nás budete furt navážet, tak tady je důvod, proč bitevníci startovali až ve 20:50...Upravil/a Hot_Dog dne 08-11-2022 13:34
A propo, když sem věděl, že Arada budou moct do vzduchu až ve 20:50 a že Achmer je náš sekundární cíl, tak sem to pro vaší informaci naplánoval takle, úryvek z našeho taktického plánu:
Bitevní letouny
- Podrobný plán necháme na velitelých Mosquit + Typhonů, ale:
- Mosquita + Typhoony pro svůj 1. let naplánují nálet na nepřátelské letiště Achmer v týlu nepřítele a to bez escortních letadel
- Němci nevědí, že Achmer je cíl!
- Ve 20:50 mužou z letiště Achmer startovat Ar-234
- Zkusil bych možná odstartovat hned ve 20:30 a pokusit se na Achmer zaútočit v čase cca 21:00 až 20:10, tedy těsně poté, co nejspíše odstartuje první vlna Arad. V tu dobu bude letiště nejspíše prázdné. Pokud tam náhodou Arada ještě tou dobou budou, tak zlikvidovat!
Takže mi tu přestaňte kecat nepravdy a něco o čem nic nevíte!
Co ste planovali a co nie netusim. Fakt je ze ste boli na nasom letisku 5 minut po nasom starte a keby vas Kraken nezdrzal mohli a bodla mna aj boli by ste tam v case ked startujeme.
Ono Arado sa nestartuje tak ze stlacis E a za 5 sekund mas nahodene a frcis.
To ze sme tam neboli bolo dane len tym ze sme to trenovali.
Co ste planovali a co nie netusim. Fakt je ze ste boli na nasom letisku 5 minut po nasom starte a keby vas Kraken nezdrzal mohli a bodla mna aj boli by ste tam v case ked startujeme.
Ono Arado sa nestartuje tak ze stlacis E a za 5 sekund mas nahodene a frcis.
To ze sme tam neboli bolo dane len tym ze sme to trenovali.
Ty se asi neposloucháš, co???
1) Já sem ti tady napsal co sme plánovali, a jestli mi to nevěříš, tak bod o "idete do chuje"
2) Od spuštění serveru ste se klidně mohli naspawnovat, připravit na prahu dráhy s nahozenejma motorama a ve 20:50 hurá do vzduchu
3) Moje vina rozhodně nebyla. že ste mohli do vzduchu až v 20:50, viz výše
4) Achmer byl legitimní cíl, zaútočili sme na něj ve 21:05 a náš plán rozhodně nebyl zničit Vám první let Arad viz můj plán, naopak sem se snažil vyhnout tomu, aby ste tam byli, viz můj týden starý plán výše... A jako sorry, fakt nedokážu určit přesnej čas, kdy tam nikdo z Vás nebude... 5) A hlavně náš útok na letiště, které bylo cíl mise! byl proveden 15 minut po té , co ste všichni mohli bejt ve vzduchu!Upravil/a Hot_Dog dne 08-11-2022 13:45
A propo, když sem věděl, že Arada budou moct do vzduchu až ve 20:50 a že Achmer je náš sekundární cíl, tak sem to pro vaší informaci naplánoval takle, úryvek z našeho taktického plánu:
Bitevní letouny
- Podrobný plán necháme na velitelých Mosquit + Typhonů, ale:
- Mosquita + Typhoony pro svůj 1. let naplánují nálet na nepřátelské letiště Achmer v týlu nepřítele a to bez escortních letadel
- Němci nevědí, že Achmer je cíl!
- Ve 20:50 mužou z letiště Achmer startovat Ar-234
- Zkusil bych možná odstartovat hned ve 20:30 a pokusit se na Achmer zaútočit v čase cca 21:00 až 20:10, tedy těsně poté, co nejspíše odstartuje první vlna Arad. V tu dobu bude letiště nejspíše prázdné. Pokud tam náhodou Arada ještě tou dobou budou, tak zlikvidovat!
Takže mi tu přestaňte kecat nepravdy a něco o čem nic nevíte!
A přesně tohle jsme očekávali, zmasakrování arad na startu a rozbombardování všeho v dosahu
Upravil/a magot dne 08-11-2022 13:42
saldy napsal:
Hele je to ok si myslím, každý se v klidu upřímně vyjádřil a to je dobře, každá křivda více či méně oprávněná se vždy obrátí proti tvůrcům, tak to prostě je a s tím do toho jdeme. Něco se mělo dotáhnout, jenže je tam v přípravě tolik věcí,(testování, opravy, předělávky...) že v komunikaci může vznikat malá nedorozumění nebo se něco zapomene a z drobnosti hned vyroste nějaký průšvih. Já mám radost, že jako celek to drželo pohromadě, i když něco nefungovalo 100%, tak to zásadně doufám nezničilo zážitek, bojové operace mohly probíhat a docházelo ke střetům.
Prima. A dík.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Co ste planovali a co nie netusim. Fakt je ze ste boli na nasom letisku 5 minut po nasom starte a keby vas Kraken nezdrzal mohli a bodla mna aj boli by ste tam v case ked startujeme.
Ono Arado sa nestartuje tak ze stlacis E a za 5 sekund mas nahodene a frcis.
To ze sme tam neboli bolo dane len tym ze sme to trenovali.
Kraken nás nezdržel ani o sekundu, 20:30 byly Tajfuny a Tempesty zase ready.
Vám pravidla zakazovala nahazovat předem? 20:50 jste mohli dát voll gas a za minutu už by tam po vás zůstali akorát pomocné motory na padácích.
Hot_Dog napsal:
Pro Vaší informaci, náš plán byl zaútočit na letiště s Aradama v čase cca 21:10, aby tam ty Arada nebyla a nebyli sme prasata protože náš cíl bylo to letiště Arad...
krátký pohled na mapu (soucasnou) mi prozradil, ze z Gilze do Achmeru je to 225km, coz by vyžadovalo cestovní rychlost 675km/h, aby se stihl start arad. To mi pro mosquito prijde prilis optimistické, tudiz mi prijde i prilis optimistické si nárokovat rytirskost v tom, že plán byl nezastihnout je. Nebo mi něco unika?
Hot_Dog napsal:
Pro Vaší informaci, náš plán byl zaútočit na letiště s Aradama v čase cca 21:10, aby tam ty Arada nebyla a nebyli sme prasata protože náš cíl bylo to letiště Arad...
krátký pohled na mapu (soucasnou) mi prozradil, ze z Gilze do Achmeru je to 225km, coz by vyžadovalo cestovní rychlost 675km/h, aby se stihl start arad. To mi pro mosquito prijde prilis optimistické, tudiz mi prijde i prilis optimistické si nárokovat rytirskost v tom, že plán byl nezastihnout je. Nebo mi něco unika?
Ano, to ti teda uniká mistr "všeználek, ale nebyl sem tam" HU...
My sme mohli startovat ve 20:30, což je průměrná rychlost 337,5km/h... A původně všichni mohli startovat ve 20:30, ale furt nechápu proč byl posunut vzlet u německých bitevníků až na 20:50, když sem chtěl primárně jen dohodu a nebo teda posun o 10 minut... A pak to tady bude eště někdo používat jako argument argument proti nám... A mojí rytířskost radši nech na pokoji a pro tvou informaci ten nálet proběhl přesně v půlce toho mýho naplánovanýho intervalu 21:00 - 21:10... A stačí si přečíst pravidla, nebo tady x zmínek o čase, který sem psal, aby bylo jasný, že tvejch 675km/h je kravina, ale to by se aspoň muselo všechno pořádně přečís, že jo...Upravil/a Hot_Dog dne 08-11-2022 14:07
Od 20:30 (start vas) do 20:50 (start arad) je dvacet minut, to jest tretina hodiny, a z toho vyplyva nutna rychlost....
Ty vole, já se tady odmítám bavit, to je jak v těch Vašich politickejch vláknách, každej si tady překrucuje pravdu jak zrovna potřebuje, změní jí když je potřeba, podloží to nerelevantníma argumentama a jede si dál tu svojí...
Pro tvojí info, my sme tady byli několikrát nařčeni, že sme zaútočili na letiště příliš brzy, že sme chtěli zaútočit příliš brzy, že chudáci Arada skoro ani nestihli ve 21:00 odstartovat, než nahodili motory a pod... Zajímavý že najednou je start Arad ve 20:50 v pořádku když se to hodí do argumentace o rychlosti, ale o pár příspěvků výš se píše, že nebejt jejich heroickýho tréninku, tak neodstartujou ani ve 21:00 a ve 21:05 je tam chudáky bezbraný zvulčujem, tam se očividně hodí najednou jinej čas... tvl, to se mi snad zdá, tak se dohodněte v kolik se teda ta Arada mohla dostat do vzduchu nejprve, jo, a nepoužívejte obě varianty, abyste zargumentovali pokaždý něco jinýho podle toho, jak se vám to zrovna hodí...
Odmítám se tady nadále bavit... Přetekla poslední kapka a jediné co tady mohu slíbit, že po další Vaší speciálce se už takle rozčilovat nebudu...Upravil/a Hot_Dog dne 08-11-2022 14:32
Zdravím Vás přátelé. V první řadě bych chtěl velice poděkovat za vytvoření této opravdu velice pěkné akce, kterou jsem si i přes velice "překvapivý" začátek celé speciálky velice užil. Mám zde sestříhané videjko z celé akce ze strany obyčejného pilota Typhoonu, který byl prakticky půl roku mimo svět Il-2 a v tomto letounu seděl podruhé v životě. Pod videem jsou i časy toho nejzajímavějšího co se ten večer událo. YouTube Video
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.