May 18 2024 13:40:36
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 1
LEON

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Hun in the sun! Kamerad in der Sonne
Perugi
Letka13TD_Luky napsal:


PS: Kto mal na Fokáči číslo 14?


nikdo, první dva schwarmy měly označení bílá 1 až bílá 8, třetí šchwarm černá 1 až 4
 
1stCL_Fucida
Pár slov za Luftwaffe, velká část z nich zazněla už včera večer po akci.

Většina z nás byla před akcí dlouhodobě neaktivní, resp. v módu maximálně jednotek online startů za rok. Aktivnějších pilotů jsme měli tak...3? Nicméně povedlo se složit pěknou skupinku veteránů, kteří byli ochotní se akci oddat a vychutnat si vše, co je s ní spjaté, tedy včetně mohutných příprav. Tohle bylo spojené s jednou nepříjemností hned ze začátku, kdy se sice přihlásilo množství kluků od JG26, ale ochota pro intenzivnější tréninky nebyla úplně vysoká. Kluci ale gentlemansky přepustili místa těm pilotům, kteří měli možnost se přípravě pověnovat přeci jen více.
Samotné tréninky přípomínaly takový klasický americký film o sportovcích, kteří na začátku stáli za prd a postupně se dostávali do stavu, kdy už nešlo úplně o ostudu. Hodně jsme trénovali operace na letišti spjaté s Alarmstarty, následovaly formace, včetně manévrování. Navigaci jsme moc času nevěnovali, to šlo dobře hned. Horší to samozřejmě bylo s našimi bojovými dovednostmi. Haprovala nám komunikace, orientace v boji i kooperace jako taková na úrovni dvojic i čtveřic. Postupně jsme se začali uklidňovat a začala přicházet jakás takás úroveň, u které jsem si říkal, že už budeme schopni do akce jít. Tak jako tak jsme až do poslední chvíle byli schopni kooperačně předvést velkolepé představení stejně jako velkolepý kolaps, jen poměr mezi oběma výkony se začal vychylovat ve prospěch toho pozitivního. Progres byl patrný jak na týmové, tak na individuální úrovni - třeba Perugi z konce prosince naprosto nesnese srovnání s Perugim současným. Naštěstí Úsměv.

Pro akci samotnou jsme volili scénář, kdy jeden Schwarm čekal na prahu dráhy a piloti druhých dvou hráli karty na stojánkách. Střídali jsme se po 20 minutách systémem T+20: nový pohotovostní roj začíná nahazovat motory, T+25: původní pohotovostní roj se stahuje zpátky na stojánku a jde hrát karty.
První rotace mého Schwarmu byla celkem klidná až do okamžiku, kdy jsme se měli začít věnovat právě těm kartám. Cassius jako moje dvojka nějak zneklidněl a pokusil se mě rozsekat vrtulí. Došlo k eskamotérskému kousku kdy dvě benzinem naplněné takřka čtyřtunové baletky protančily v těsné blízkosti a lízly se pohyblivou částí svých výškovek. Při další rotaci se pokusil o sebevraždu Pyt, kdy ihned po startu motoru vyrazil se srdcem otevřeným dokořán vstříc vzdálenějšímu hangáru. Naštěstí dobrzdil. Při druhé rotaci mého Schwamu přišlo hlášení radaru. RAF byla uprostřed kanálu a já si říkal, že nemáme šanci zasáhnout včas. Naštěstí byli Tomíci poměrně nízko. My byli nahoře okamžitě, necelých šest minut po nás se odlepily poslední stroje zbytku Jagdgruppe. Trojice mojich Fw 190 stoupala do jihu a po dosažení 2 km výšky jsme se stočili do mírného severovýchodu, abychom záhy korigovali kurz přímo do severu. Nepřítele jsme uviděli téměř přesně při překročení našeho pobřeží, naše výška byla okolo 4 km, ve stoupání jsme i na základě hlášení radaru ještě pokračovali. V tu chvíli už jsme aktivně naváděl zbytek formace a zároveň manévroval se svým Schwarmem do nějaké výhodnější pozice. Trochu pozdě jsem si uvědomil, že jsem nás mohl vést více do Slunce a Tomíkům to tak ještě drobátko více znepříjemnit.

Pohled na nepřátelskou formaci byl impozantní. Rozvrstvení letců RAF celkem výrazně komplikovalo naše možnosti efektivního přiblížení k bombardérům - zvláště za situace, kdy jsme nechtěli po první zteči být až v příliš nevýhodné pozici pro další boj. První útok jsem tak vedl na roj Spitfirů mírně vlevo před formací. Nepřítel nás viděl a na poslední chvíli šel do prudkého obranného manévru. Vystřelil jsem a snad zasáhl, ale poškození Spitfiru nebylo vážné. Po útoku jsem zkontroloval pozici Voyka a Cassia a manévroval s naším Schwarmem do dalšího útoku. Tentokrát jsem zvolil formaci více vpravo. Naše převaha rychlosti už nebyla úplně velká a nepředpokládal jsem, že se nám Tomíky podaří překvapit - nicméně stalo se. Všiml jsem si, jak tři Spitfiry zahajují nějaký manévr, ale ten čtvrtý, který měl tu smůlu, že se vyhříval uprostřed mého zaměřovače nestihl už vůbec nic. Celá dávka našla svůj cíl a sražený Spitfire se zřítil do hlubin. V tu chvíli už ale na místo přispěchali další Spitfiry. Voykovi a Cassiovi se podařilo bez ztráty výšky odpoutat, to můj Tomík byl srdnatější a donutil mě k agresivnímu manévru následovanému ú*teniska*m střemhlav. V tuhle chvíli se už do boje pomalu dostávaly druhé dva Schwarmy Berryho a Kurtise. Já se začal odpoutávat do východu a pomalu nabírat výšku. Moje dopředná rychlost byla nižší, než to v danou chvíli chtělo. Vybral si mě nějaký další Spitfire a přestože jsem ho viděl včas - a dokonce dostal informaci přávě od Berryho, že se na mě vrhá - jsem nedokázal provést obranný manévr dostatečně efektivně. Mašina se otřásla a do kabiny začal pronikat chladný vítr. Šel jsem do dalšího ostrého manévru a doufal, že se mi v něm pixla nerozpadne. Ale nakonec to nebylo tak zlé. Mašinu jsem postavil na nos a utíkal až ke stromům. Ostatní jsem navedl, že mám situaci pod kontrolou a ať drží svou výšku. Mohl jsem si krk vykroutit, ale za mnou to vypadalo čisté. Pár vteřin jsem zvažoval návrat do souboje, ale pak se začaly na štítku usazovat první kapičky oleje a já věděl, že další boj možný nebude. Předal jsem informaci, že se budu muset vrátit domů. No, jenže to se snáze řekne než udělá zvláště za situace, kdy nad vámi neustále křižuje množství Spitfirů, které zjevně chtějí svého protivníka dodělat a pomstit se za ztrátu kamaráda. Proplétal jsem se mezi korunami stromů a v okolí městečka Valognes a doufal, že je to přestane bavit a odlétnou někam jinam, ale jako by je skoro přímo nademnou držel nějaký neviditelný radar. Měl jsem pocit, že až intenzivnější útok na Bostony je donutil se stáhnout. Přes můj čelní štítek už v tu chvíli nebylo vidět skoro nic, motor také už nezněl úplně zdravě, byť otáčky ještě pořád držel. Ve výšce jahodových křů jsem se vracel na letiště. V jeho blízkosti jsem uviděl Kurtise s Pytem a po chvíli i vracejícího se taktéž poškozeného Rudidla. Mašinu jsem hladce posadil a naroloval zpátky ke stojánce. Aktivní účast na akci pro mě skončila.

Situace u Luftwaffe začala být nepřehledná. Cassius a Voyk se v nastalém zmatku rozdělili a operovali samostatně. Rudidlo přistál chvilku po mně. Hans musel skákat z hořícího stroje. Po několika minutách navíc Voyk začal hlásit poruchu jeho BMW a čekala ho koupel ve vodách Kanálu. Ve vzduchu tak zbývala osmička letců Luftwaffe, ta byla ovšem rozeseta od Cherbourgu téměř po anglické pobřeží. Hlášení v rádiu byla zmatená. Berry a posléze Cassius bojoali sami proti velké přesile. Později se zapojil Pepan s Cábou a ještě později i Kurtis s Pytem. To už ale Cassius prohrál svůj hrdinný ale marný boj. Během této z pohledu RAF již ústupové akce se podařilo poslat do vln ještě tři Tomíky. O chvíli později jsme začali naše stíhače stahovat na jih. Do čtvrt hodiny byli všichni bezpečně na zemi.

Nároky III./JG2 činí: 4 Spitfiry a 1 Boston. Naše ztráty činily jeden stroj i s pilotem (příčina Spitfire), dva piloti se zachránili na padáku (příčina v prvním případu Spitfire a ve druhém technická závada motoru).

========================================================


Tohle byla speciálka ze staré školy. Měla všechno :-)

Díky všem za vše!
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Algy
Za mňa veľmi dobrá akcia.... vďaka Kukulovi, Hot-Dogovi aj Fučidovi a ostatným za oragnizáciu, a všetkým pilotom za trpezlivosť...

Ako 312 –ka (Maiden) sme sa bezproblémovo presunuli na Hurn, kde som zistil, že mi nefunguje RRR, tak som sólo štartoval zo susedného letiska a zvyšok si ma vyzdvihol po štarte.
Doprovod podľa príkazov, chvíľu po zhliadnutí pobrežia Teacher hlási kontakty a vzápätí aj moja dvojka. Nemám vizuál a tak posielam dopredu Lukyho, avšak do 10 sekúnd sme pod útokom a tak brejkujem. Okolo švihajú trasírky, dostávam zásah doľavého krídla, spitfire mi prepadne do vývrtky a po vybratí počujem zase „brejk-brejk!!!“ , tak zase uhýbam bez toho že by som si bol istý, či ide skutočne o mňa. Z Lukym sme sa nenávratne roztrhli a vo vysielačke počujem že druhá dvojica červeného roja je v boji. Snažím sa vystúpať a okolo pozorujem množstvo kontaktov. Snažím sa dosiahnuť bombardéry pričom neustále pozerám okolo seba. Colonel s Tocim hlásia súboj nad Bostonmi a pokúšajú sa prenasledovať osamoteného Focke Wulfa. Po pravej strane vidím ako niekto letí južným kurzom a pozorujem streľbu. Skracujem vzdialenosť zátačkou , vpredu je FW-190 a za ním dvojica našich. Vidím streľbu guľometov a počujem Colonela že ho necháva tak. Snažím sa ho dovolať, že sú OK a že je šanca ho doraziť, avšak v kakofonii hlasov ten môj pravdepodobne zaniká. Dostávam sa na šestku Focke-Wulfa, je však ďaleko a letí na plný plyn na juh... Chvíľu sa ho držím, sme pod mrakmi a nakoniec sa rozhodnem točiť naspäť. Predsa len sme nízko a som sám... Vraciam sa k ostrovu Wight kde sa nakoniec spojím s modrou dvojicou našej letky a spoločne pristávame na Westhampnette. Až na zemi zistím, že okrem krídla mám slušne rozstrieľanú aj smerovku. Trochu mrzí že sme boli prvý na rane a brejkom sme sa roztrhali, potešilo, že 312-ka prišla len o jedno lietadlo a žiadneho pilota (Luky to posadil do mora tak že doplával na pobrežie). Z Maidenov to najlepšie pravdepodobne zvládol Colonel s Tocim ktorí poškodili práve Fučidu.

Veľká VĎAKA všetkým !!!
Letka_13/Algy

www.letka13.sk
 
www.letka13.sk
saldy
Pár momentek z kokpitu...
Kroužíme a čekáme na eskortu
ijncluny.estranky.cz/img/original/701/20230211215618_1.jpg
Letíme na jih u hladiny
ijncluny.estranky.cz/img/original/702/20230211220037_1.jpg
Pak strmé stoupání do 10000ft
ijncluny.estranky.cz/img/original/704/20230211221421_1.jpg
Cherbourg!
ijncluny.estranky.cz/img/original/705/20230211221639_1.jpg
Po odhozu otočka o 180° a padáme k zemi, dívám se na dílo zkázy
ijncluny.estranky.cz/img/original/706/20230211222046_1.jpg
Už to vypadá, že jsme z toho pryč...
ijncluny.estranky.cz/img/original/707/20230211222157_1.jpg
Dostávám salvu, ztrácím kontrolu a pilot rychle vykrvácí
ijncluny.estranky.cz/img/original/708/20230211222347_1.jpg
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
Kukuloo
Emocia energetizuje



chronologia specialky...

Su to roky co som si nosil v hlave scenar nad Kanalom, kde by spitfiry v poschodiach nad sebou chranili maly pocet bombarderov a boli by napadnuti LW. Tento koncept bol inspirovany Rajlichovou knihou 313. cs squadrina. Podobna akcia sa letela 29.11.2014, to bol Ramrod 753 z r. 1944 na starom iloj. I ked scenarom to bolo odlisne. Akcie som sa napriek nahlaseniu nezucastnil, zdravotne problemy. Mal som mat pod palcom 313. squadronu. Vtedy sa nahlasilo cez 80 pilotov.

5.11.22 sme odleteli bitku Ludendorffov most. Okolo akcie bolo vela emocii a roznych nazorov. Rozhodol som sa teda po Memoriale Otta Smika (prva akcia v BOXe pod mojou taktovkou s AOE teamom) ktory bol koncipovany ako spomienkova akcia s prvkami boja, pripravit prvu naozaj bojovu specialku postavenu na tradicii cs letcov v odboji so sekundovanim silnych ale pocetne slabsich strojov LW. Nadsena debata na specialkovom discorde predznamenala ze ideme dobrym smerom. Niektore predosle specialky, nie len Ludendorffov most, boli poznacene spominanymi emociami a vnimal som ze by bolo dobre spolocne spravit nieco pre stmelenie komunity tym ze budeme robit radostnym sposobom to co nas bavi. CS wing s jeho pribehmi, osudmi a spitfirmi V sa doslova pytal na tento typ akcie s tym ze velit tomu si bude vyzadovat znacnu skusenost a od pilotov vela treningu. Rok 1942 daval na druhu stranu LW pilotom sancu mat v ruke vytuzeny (tak to vnimam) Fw-190 a byt v ramci moznosti vyssie ako RAF bez nalepky ze su v stratosfere ale... pri znacnej presile RAF... a to si vyzaduje nemale zrucnosti. Rok 1942 preto, lebo v prvej polovici este nemali RAF stroje bandasky a postradame ich aj v hre. Mapa Kanala je konecne k dispozicii, leteli sme na nej zaujimavu Valkyru. Najde sa velitel RAF ktory si zoberie pod palec 30+ pilotov? Najde sa tych 30+ red pilotov? Najde sa velitel LW ktory odveli modru stranu pri presile 3:1? Najde sa 10+ LW pilotov ktori do toho pojdu? Som schopny ustat pripadne kontroverzie ohladom scenara a priebehu akcie? Je tu stale chut lietat? Co ak to neklapne... Klakne server, TS... ludia sa rozvadia... islo by o prvu moju naozaj bojovu akciu na BOX a nemam moc skusenosti s novym simulatorom... Legitimnych obav bolo nemalo, ale je tu AOE team s ich skusenostami od servra cez mapy a ostatne know how. K tomu su tu ludia s hrbou skusenosti zo starych specialok... tak sa to zacalo... moja uloha bola niest ideu a ukazovat smer, ze hentam pojdeme Šklebící se

10.11.22 zakladam temu na specialkovom discorde AOE teamu. Rozbehla sa hned nadsena debata. Ringlett v ten den nasiel akciu Circuss 6 a idea odvtedy dostala jasne kontury. 23:42 budim telefonom Vonta aky ma na misiu nazor a ci zoberie pod palec Bostony
13.11.22 kontaktujem Hot_Doga s ideou akcie. Navrh definitivneho rozmiestnenia vsetkych letiek na mape.
14.11.22 kontaktujem Fucidu s ideou akcie
12.12.22 po specialke Vakyra sa Saldak pustil do mapy, prve nastrely a urcenie ciela pre Bostony
17.12.22 uvodne stretnutie s Hot_Dogom a Fucim ohladom akcie. Definitivne sa idea normalky s verejnymi informaciami o akcii zmenila na ideu specialky/rekonstrukcie s utajovanymi detailami pre lepsiu atmosferu (povodne navrhovane uz Vontom a znova navrhnute Fucim)
18.12.22 Ringlett ma hotovy skinpack pre rok 42
19.12.22 pevne urcenie terminu 11.2.2023 odsuhlasene vsetkymi hlavnymi protagonistami vratane Achila, server gurua
28.12.22 vyhlasenie akcie na SVK, RAF strana sa velmi rychlo plni
5.1.23 testovacia mapa na sevri k dispozicii na treningy
11.2.23 chvala Bohu akcia uspesne odletena

Socialny rozmer specialky (nelietam to sam ale s partiou, nadsenie zapaluje druhych, pozyvanie neaktivnych pilotov zaletiet si to s nami, trenujeme dvojice, stvorice, squadronu, wing, zijeme tym a intenzivne si osvojujeme virtualny stroj, pomahame ked so cosi rozbije, prispievame nazormi, skusenostami a teda prikladame ruku k dielu, komunikujeme, kupujeme si nove pocitace atd.) bol podstatnym rysom tejto akcie. Treningy boli velmi intenzivne a zucastnovalo sa ich vela pilotov. To sa nedarilo v starom iloj pri poslednych mensich akciach dosiahnut. Pocty trenujucich pilotov myslim. A cele to bola akcia nasej cs komunity. Na posledne akcie v starom iloj som volaval aj zahranicnych pilotov aby sme mali kolkotolko zabezpecenu ucast. So zaujmom som pozoroval dynamiku specialky. Hot_Dog s Fucim si robili svoju pracu a s odstupom som nacuval co sa s pilotmi deje. Tu prepukla nervozita, tam bolo treba napomenut, inde zvysit hlas... prve treningy na obidvoch tranach boli skor rozcarovanim... Postupne sa to ale preklapalo. Lietali sme spolocne treningy aj interne, vzlety, pristatia, formacie, boj. Tolko sme lietali ze niektori uz radsej tolko nelietali Šklebící se Mal som moznost byt aj s pilotmi LW, vnimat ich odhodlanie aj opodstatnene obavy z planesetu (nevedeli s cim na nich RAF poleti) a podobne pocuvat aj pilotov RAF o obave s cim sa LW piloti ukazu... A LW sa ukazala v najhorsom moznom variante pre RAF, komplet Fw-190. A nepocul som jedine krive slovo na to. Dokonca bolo vo vysielacke pocut ze niekto si nie je isty ci je to fokra alebo messer. Prvy trening so vsetkymi pilotmi na jednom kanale bol teda silna kava Pff Asi malokto veril ze to pojde. Slo to. A prakticky vsetko slo na tejto akcii.

Vo finale som po akcii na debriefingu sedel, pocuval a zdielal to nadsenie. Som rad ze sme do toho isli a som hrdy na vasu pripravu a pristup. Mam radost z priebehu akcie a tyzden sa z toho budem davat dokopy.


Dakujem:
manzelkam a priatelkam ze aj tak nas maju rady
Achilovi za server a technicku podporu aj pocas toho ked bol na druhej strane zemegule
Erichovi ze sa nechal Achilom zaskolit a osefoval nam server pocas akcie
Saldymu za mapu a trpezlivost pri mojich navrhoch na zmenu
Hot_Dogovi ze sa stal na takmer dva mesiace Amosom Vasatkom a vypracoval koncepciu treningu a taktiky pre cervenu stranu ktoru sam viedol
Fucidovi ze siel nebojacne v cele svojich pilotov proti znacnej presile a venoval cas treningom a pilovaniu zrucnosti svojich zverencov, aj za skusenosti zo specialok
Vontovi a Martovi za to ze sa ujali planovania a vsetkym pilotom Bostonov ze do toho vobec sadli
Ringlettovi za paradne skiny a historicke info
ostatnym z AOE specialkovemu teamu za skusenosti a diskusiu
Letke 13 za podporu a partiu
a vsetkym pilotom za ich pristup, treningy a doveru
Ak som na niekoho zabol, dopisem

Dakovacka jak v hollywoode. Ale ked je komu... Mrknutí

No a nakoniec... co s tym co sme zazili na tejto akcii? Ako s tym nalozit? Kam sa dalej posunut? BOX je zrejme skonceny. Mozno par kuskov este dorobia (ved su predplatene). Akokolvek, su scenare kde by sme sa mohli posunut smerom k idealu... a tym je pre mna legendarna Invazia...
Upravil/a Kukuloo dne 13-02-2023 06:43
Letka_13/Kukulo
 
606_Druindin
Sestřih z toho co jsem během akce nahrál:
YouTube Video



+ jsem přepl na "veřejné" dva starší tréninky na akci.
https://youtu.be/...
https://youtu.be/...
 
Hot_Dog
606_Druindin napsal:
+ jsem přepl na "veřejné" dva starší tréninky na akci.


Dobrej nápad Druidine, to mě nenapadloMrknutí Tady moje dvě videa z tréninkuŠklebící se

YouTube Video




YouTube Video



i.ibb.co/MRjkv1k/Hot-Dog.png
 
CSW_Cassius Chaerea
606_Druindin napsal:

Sestřih z toho co jsem během akce nahrál:

+ jsem přepl na "veřejné" dva starší tréninky na akci.
Drudine tvé včasné reakce koukám pořád zachraňují životy, nejenom mě si zkazil hlášeními dost útoků. Ale na špatný přistání v CSW byli jinčí borci. Úsměv


To je ten moment, kdy jsem do toho nějak moc zabrousil:
YouTube Video



 
606_Druindin
CSW_Cassius Chaerea napsal:

606_Druindin napsal:

Sestřih z toho co jsem během akce nahrál:

+ jsem přepl na "veřejné" dva starší tréninky na akci.
Drudine tvé včasné reakce koukám pořád zachraňují životy, nejenom mě si zkazil hlášeními dost útoků. Ale na špatný přistání v CSW byli jinčí borci. Úsměv



To viš, bejvával jsem mladší Úsměv
 
311_Mart
Přikládám svůj pohled na přistání přes růžové brýle, které mi nasadil Cassius Šklebící se

Posledních asi 15 minut na jeden motor, trimy na max, výchylek kormidel už příliš nezbývalo a když jsem nad kanálem zkusil klapky, tak to začalo přepadat tak, že jsem si málem nabral do bot...
YouTube Video




V týdnu snad ještě vytípám nějaké screenshoty z bombardování...

Ještě jednou díky všem a příště zas! Mrknutí
i.ibb.co/KzWCvpr/Mart.png
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,902,868 návštěv