ti tam chybí havajská krasavice u "battlin beaut", plus uvozovky, dole číslo 28 atd.., btw ta havajanka je dost podobná jedné z P-61 co jsem kdysi dělal skin ..
Teď jsem nakreslil i tuhle, ale zase ve starším schémetu než máš Ty :-)
Tvoje už má čumák celočervený a opakuje se na něm pořadové číslo. Nu, doděláme ...
Před strašnou spoustou let mě zaujal Spitfire vyhrabaný ze šrotu na Maltě, bývalá hračka tamních skautů. Ale tenkrát se mi změnili priority a modely ustoupili poněkud jiným tvarům. Pak se v tiskovinách objevilo jméno pana Taussiga z Teplic a informace o jeho válčení v Itálii. Jeho stroj se objevil ve stavebnici Spitfiru z produkce Eduardu. Pak se mi do ruky dostala knížka pana Hurta. A v tu ránu se všechno poskládalo dohromady. Poslední dva měsíce jsem se hrabal knížkou, internetem a hledal fotky a skládal si do kupy mozaiku. No a teď nedávno se i Boxku objevil Spitfire IXc. A tak sem si začal kreslit a ty fotky porovnávat. A něco prostě nesedělo do sebe.
Pokud se tedy výsledný produkt odlišuje od dosavadních rekonstrukcí jde to na můj vrub a jsem si toho vědom, jedná se o můj názor na vzhled stroje. Něco málo pak padá na nedokonalost 3D modelu ze hry.
Tak tedy EN199 v běhu času:
Podobu první nemám a nemohu sloužit.
EN199 vyrobili u Supermarine ve Woolstonu jako přestavbu z Mk.V. Měl tedy krátké sání vzduchu a kontimentální kamufláž. Protože ale bylo třeba posílit letectvo v africké kampani byl přesunut 12. Maitenance Unit v Kirkbridge kde byl přestavěn na tropické provedení a překamuflován do poštních barev. Je možné že již zde dostal větší sání vzduchu s pískovým filtrem.
EN199 v podobě z přeletu z 12.MU k 47. MU k rozebrání a přesunu ve velké bedně lodí do Gibraltaru. Během tohoto letu ho pilotoval československý příslušník ATA Cyril Nováček, bývalý letec Českoslovesného letectva a na jaře 1940 příslušník GC I/1 Armeé de l´Air. Stažení :https://www.media...2_1942.dds
V lednu 1943 se stroj v Gibraltaru dostal do stavu 81. perutě RAF a následně si ho jako osobní letoun vybral velitel 322. stíhacího křídla RAF Ronald Berry. Po přesunu na Alžírské letiště Bone spolu létali až do havárie koncem dubna 1943. Během operačních letů na tomto stroji sestřelil Berry minimálně jeden Bf 109G. Stažení : https://www.media...1_1943.dds
Stroj opravili a nejpozději zde dostal dlouhý vstup vzduchu s prachovým filtrem. Následně byl přidělen ke 154. peruti RAF na maltském letišt Ta Qali, peruť podporovala vylodění na Sicílii kam se i následně přesunula. Tady na letounu E. Artus sestřelil 17.7.43 další Bf 109. Následovalo krytí vylodění u Salerna a operace nad Itálií. Letoun vyl posléze odeslán k revizi na Maltu. Stažení : https://www.media...y_1943.dds
Po revizi se dostal do stavu 1435. peruti RAF, půvidně provizorní jednotce, která operovala při obraně Malty a následně z Italské pevniny ze základny Brindisi. Zde prošel u 357. MU další opravou a změnou kamuflážního schématu. To bylo variací na kontinentální schéma RAF. Stažení : https://www.media...y_1944.dds
V prosinci 1944 se letoun objevil u 225. peruti pro spolupráci s armádou, jednotka se věnovala operačnímu a taktickému průzkumu nad bojištěm. Letoun neprošel úpravou pro průzkumnou roli a sloužil v roli doprovodného stroje. Zde se s ním po svém příchodu k jednotce setkal v únoru 1945 Kurt Taussig, jedno z československých Wintonových dětí, v téhle době už proškolený dělostřelecký letecký pozorovatel s kvalifikací stíhacího pilota. Behem 15 operačních letů v průběhu března až dubna 1945 spolu kryli své kolegy vybavené fotografickými aparáty. Kurt Taussig u jednotky sloužil do ledna 1947, EN199 ji opustil už na konci dubna 1945 aby se podrobil další revizi. Stažení : https://www.media...y_1945.dds
Nepovedlo se mi dohledat podobu EN199 z doby kdy sloužil u meterologického, komunikačního a ASR roje na základně Hal Far na Maltě. Takže nám tu chybí období října 1945 až ledna 1946.
V lednu 1946 se stroj dostal do stavu 73. stíhací perutě na maltském letišti Luqa. Moc se nelétalo, každopádně stroj dostal slušivé označení jednotky a bylo o něj pečováno až do 23. 12 . 1946 kdy se přes Maltu přehnala silná a divoká bouře. Jedním z jejích následků bylo poškození EN199 s kterým v jeho poutacíh lanech bouře skotačila až dokud to nevzdal podvozek stroje a ten neulehl unaveně na břicho. Stažení : https://www.media...r_1946.dds
Shodou okolností došlo k opravě EN199 a uvaživalo se i o jeho dalším provozu. Nakonec však skončil jako dar u skautského oddílu ve Florianě, stále na Maltě. Tady pomalu chátral a byl rozebírán nenechavci a zloději kovů, dokud se jeho vrak nedostal na základnu oboru civilní obrany v Hal Ghaguru, jde sloužil jako pomůcka hasičů pro výcvik vyprošťovacích technik. Stažení : https://www.media...a_1947.dds
Následně se vrak stroje dostal do rukouMaltské asociace Národního válečného muzea a od roku 1974 se tak situace EN199 začala zlepšovat. Sem tam bylo něco opraveno, nalezeno nebo koupeno. Části draku pocházejí i z draků vylovených z mořských hlubin v okolí Malty.
Začátkem devadesátek se EN199 přestěhoval do garáže na opuštěném Ta Qali, za pomoci organizací z půlky světa, motoru věnovaného Battle of Britain Memorial Flight a půlky křídla od Petra Arnolda. Opravený letoun byl vystaven na oslavách Dne vítězství v roce 1995 vystaven v La Valettě. V současné době se nachází v expozici Maltského leteckého muzea v Ta Qali. Nese kamufláž Ronalda Berryho. No ale jak věrnou, to můžete posoudit sami. Došlo k otočení barevných ploch, nějaké té autorské licenci. No a tak vůbec. Letoun je neletuschopný, motor může být uveden do provozu. Stažení : https://www.media...a_2005.ddsUpravil/a ringlett dne 23-03-2024 12:20
Čili kamufláže pro céčkové spitfiry se už dají udělat (viz naše dřívější konverzace)? Mohl bys vedle této spáchat nějaké další? Nebo už jsou a mně to uniklo?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Čili kamufláže pro céčkové spitfiry se už dají udělat (viz naše dřívější konverzace)? Mohl bys vedle této spáchat nějaké další? Nebo už jsou a mně to uniklo?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Občas se mi chce kreslit, ale nechce se mi dělat nic vážného. Tak je tady někde Bf 109 K.u.K. letectva, Išaky z Říjnové války a Tempest se Svatým Václavem. Dneska přibude:
DB-7B-3
Ze stavu 83. letky Leteckého pluku 5 v podobě jaké se vyskytoval v létě 1940 na nespecifikovaném letišti nedaleko Brna. Letoun patřil původně neznámé bombardovací letce Francouzského letectva a nejspíše pro poruchu byl po skončení války zanechán na našem území. Podle vzoru kamufláže se nejspíše jedná o letoun z nerealizované objednávky Britského RAF. Na stroji zůstal původní znak francouzské jednotky. Výsostné znaky zmizeli pod novou barvou a na trupu stroje přibylo označení leteckého pluku a 83. letky ve značně nepředpisové podobě. Podle značně neúplných pramenů zůstalo v používání 83/5 a 84/5 nejméně 27 letounů tohoto typu.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
To jsou Jaromíre defekty z realtime anti-anti-ads google teroru. Chyba není na tvém přijímači.
Už před 3 rokama jsem Chrome definitivně odinstaloval a přešel opět po 20 letech na FF
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.