93.09, Keisz Géza, 8. Stíhací letka, Maďarská Rudá armáda, Válka o Slovensko, rok 1919
Tento pilot si připsal sestřel Československého Breguetu 14. https://www.media...y_1919.ddsUpravil/a ringlett dne 22-06-2023 19:07
Zatím tou knížkou listuji, neměl jsem od pátku čas to nějak výrazně číst.
Ale v tuhle chvíli, a protože tam jsou i citace dalších materiálů RAF a AM, je to na předělání všech skinů pro RAF (ať už je dělal kdokoliv), na kterých jsou vrtulové kužely a pruh na ocase strojů v barvě Sky S. Protože tyhle prvky totiž předpisově byli v Sky Blue a už tak zůstali do konce jejich používání ...
V tuhle chvíli, pokud opravdu Hurricany malovat, je to na dost výrazné překopání asi 40% templatu pro Hurricane II (pokud by jste chtěli Mk.I tak to vyroste na 50% při pominutí délkových rozdílů a kuželů vrtule do s/n V78..., chladiče a sání vzduchu). A mimochodem, fůra zatím zveřejněných skinů (jak mojich, tak cizích) je prostě více či méně špatně.
Pierre Clostermann - letec, politik, spisovatel a pohádkář
Pohádkář jo? Opravdu je nutné si do Clostermanna takhle kopnout? Minimálně ten "pohádkář" opravdu bojoval a nasazoval svůj život.
Že vydal své subjektivní vzpomínky které dnešním teoretikům sedícím u PC "nevyhovují" to z něj nedělá pohádkáře.
Já si do nikoho nekopl, ten pán sepsal i u náš prakticky neznámou knihu pohádek, leteckých příběhů. Ale je pravda, že Velký cirkus nejsou paměti ale beletrie kdy za některými příběhy stojí jiní aktéři, jiné děje a vůbec se vše stalo trochu jinak. Řekněme že politika a obchody s letadly Cessna mu šli lépe. Mimochodem, na Velkém cirkusu jsem vyrostl a naposledy s potěšením přečetl asi před půl rokem. Kdybych si chtěl kopnout tak ty skiny snad ani nekreslím...
Cítím se teď opravdu dotčený. Dáme to na balóny a brokovnice, jasné?!
Jerrald Jefferies
velitel letky B 310. československé perutě
Duxford, září 1940
R4089 v používání od 25.7 do 15.9.1940 kdy s ním Jefferies nouzově přistál u Hornchurche bez podvozku.
Stroj R4089 přišel k 310. peruti jako úplně nový kus z výroby u firmy Gloster, což se projevilo na jeho finálním vzhledu. Na jeho výsostných znacích jsou použity předválečné barevné odstíny užívané u Glosterů až do konce září 1940. Znaky na spodní ploše byli domalovány u jednotky v průběhu srpna 1940 za použití nejspíše stejných odstínů. Dodávky nových matnějších odstínů směřovali nejprve do výrobních továren a teprve následně k jednotlivým základnám (u 12. skupiny údajně až v průběhu září 1940).
Skin na bázi templatu Mk.II, pokud souhlasíte, zpracuji jich více.
(oproti ostatním nejspíše vždy jen po jednom kuse)
Také stroj P3143 přišel k 310. peruti jako úplně nový kus z výroby u firmy Gloster. Postupně se na něm vystřídala velká většina pilotů A letky perutě a tito piloti na něm dosáhli 6 a 1/2 sestřelů.
Stroj po dodání peruti, první let na něm podnikl 27.7 Rudolf Zima.
P 3143 v podobě z období první poloviny srpna 1940.
Prvního sestřelu dosáhl Gordon Sinclair 3. září 1940 nad North Wealdem když sestřelil Bf 110C-4 pilota Winklera a střelce Weilera od I/ZG 2.
Druhého a třetího sestřelu dosáhl Bohumil Fürst 7. září nas Whithestable když zničil Bf 110C-4 pilota Galla ze stavu II/ZG 2 a také Bf 109E od 1/LG 2 pilotovaný W. Gottingem. Čtvrtý sestřel s P3143 dosáhl Stanislaf Fejfar 9. září zapálením Bf 110C ze stavu ZG 76.
Bohumil Fürst pak 15. září sestřelil He 111H-2 od Stab KG 53, 18. září na tomto stroji Emil Prchal sestřelil Ju 88A ze stavu KG 77.
Stroj v podobě ze září kdy ho nejčastěji pilotoval Bohumil Fürst. Na spodní ploše křídla jsou doplněny kokardy provedené už předpisovými odstíny barev.
P 3143 v podobě ve které s ním smrtelně havaroval na svém jediném letu u perutě Jan Chalupa ve dni 16. října 1940.
Stažení :
Sinclair :https://www.media...y_1940.dds
(podoba od dodání do asi poloviny sprna 1940 kdy byli zavedeny kokardy na spodních plochách křídla)
Fürst :https://www.media...9_1940.dds
(podoba odpovídá rozpětí od asi 10.9 do posledního týdne září, kdy se na stroji objevili čsl. znáčky)
Za mňa veľmi dobré.... a ono to neustále prekresľovanie a opravovanie ta mňa ani nemá veľký význam...stále sa objaví niečo nové, a zakaždým niečo prerábať je tak trošku mimo. Možno niekto povie ...tak to bolo, tak to má byť.... a tomu treba povedať, nech sa páči...opravuj... Zopár skinov som už spravil, čiže viem, čo to obnáša...
Za mňa veľmi dobré.... a ono to neustále prekresľovanie a opravovanie ta mňa ani nemá veľký význam...stále sa objaví niečo nové, a zakaždým niečo prerábať je tak trošku mimo. Možno niekto povie ...tak to bolo, tak to má byť.... a tomu treba povedať, nech sa páči...opravuj... Zopár skinov som už spravil, čiže viem, čo to obnáša...
Díky, díky
Ne já to předělávat nebudu. Sice to nevypadá, ale až takový magor nejsem. Aktuálně jsem ve stavu rozmýšlení, zda ty novinky zabudovat nebo ne do nových kousků. Dost mě ovlivnili markingy z Velké války, kde se mi povedlo dohledat RGB kódy z Imperial Musea pro britské barvy daného období. Viz S.E. 5 o něco výše ...
Řekněme, že se tento pokus nepotkal s velkým nadšením "komunity" :-)
153.80, Hans Leiner, Flik 55J, Pergine, Itálie, květen 1918
letoun po celkové opravě, porovnejte s původní podobou před repasí (zveřejněno dříve) https://www.media...y_1918.dds
V Británii 56. stíhací skupině dorazili P-47 verze C, Zemke v té době sedlal P-47C-5 s pojmenováním Můj soudruh, které připomínalo jeho působení v Sovětském svazu, kde poblíž Murmansku zalétával sem dodané P-40 a učil na nich létat sovětské piloty.
56. FG působila v létě 1943 ze základny Halesworth ve Velké Británii. https://www.media...r_1943.dds
Během operace Overlord létala 56. FG ze základny Boxted. Její výzbroj už tvořili i stroje P-47D-25, jeden z nich pořízený z prodeje válečných dluhopisů a pojmnemovaná Oregon Britannia pilotoval i Hub Zemke. Značná část těchto strojů dodaných v původní barvě plechu byla na horních plochách kamuflována britskými barvami. https://www.media...y_1944.dds
Po té co Zemke převzal velení 479. stíhací skupiny ve Wattishamu, létal v srpnu 1944 na P-38J-15, 479. FG v té době čekala na přesbrojení stroji P-51. https://www.media...t_1944.dds
Poslední říjnový den v roce 1944 letěl Zemke na stroji P-51 nad Německo, během stoupání se mu letoun v husté trubulentní oblačnosti rozpadl a on skončil v německém zajateckém táboře. https://www.media...r_1944.dds
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
-Vzrusuju te?
-
-Docela jo, jsi krasna zenska a chtel bych byt tvuj princ.
-
-To je pekne. Ale na to jsem se neptala. Potrebovala bzch yjistit, jak se yapina ceska klavesnice. Pomuyes mi?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.