May 18 2024 12:02:40
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 10

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,745
· Nejnovější pilot: Kokes
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Specialka: Ostravska operacia
Hot_Dog
Leroy napsal:

@Hot Dog Dotaz v tom videu mi to připadá jako kdyby jste měli efekt rádia zakomponovaný do ts. To máte na to plugin nebo to se mi jenom zdá ?


Jo, já mám plugin. Tohle je docela mírně nastavený, de nastavit daleko víc "brutálně", ale lítám docela často i v english a potřebuju rozumětŠklebící se SRS ho má ale imho lepší... Jinak ale to nemaj ostatní, stačí když ho máš ty a vše co slyšíš, tak zní rádiově zkresleně, naopak když někdo poslouchá tebe a nemá ten plugin, tak tě slyší normálně... To je výhoda, každej si to nastaví jak chce nezávisle na ostatních...

JInak ještě ohledně feedbacku, na druhou stranu Vaše neustálé žádosti o leteckou podporu a naše častá neschopnost je splnit byla imho docela realistická a způsobovala realistickou depku na obou stranách (myslím stranu letectva i stranu pozemní)Úsměv IRL taky nebylo "pár letadel vyčleněno", aby poskytovali téměř neustálou podporu pro vybranou pozemní skupinu, naopak ta podpora byla typicky krátká - jednorázová, zato ale docela intenzivní pokud se povedla... Což myslím, že se minimálně jednou až 2x povedlo i včera, zejména když sme vyhnali nepřátelské živé tanky pryč na jih minimálně o několik km a ještě je zničili, nebo když sme tam poničili ty AI aby ste se mohli pohnout dálÚsměv

Představ si, že by jsme měli dejme tomu 2x Il-2 + 2x La-5 vyčleněný pouze na Vaší podporu, byly by tam většinu času bez nepřátelského vzdušného odporu a to by v zásadě totálně vyhrálo pozemní bitvu a němci by si ani neškrtli...
i.ibb.co/MRjkv1k/Hot-Dog.png
 
Leroy
Název pluginu ?
Ohledně neustálých žádostí ti budu oponovat, protože to bylo tak max.6 žádostí za celé hrání a vždy to bylo s dotazem zda můžete a bral jsem v uvážení, že i vy máte úkoly a snažili jste se nám co nejvíce vyhovět za to vám děkujeme. Kdyby jsmě měli "ty správné tanky" taky to dopadne jinak a to by jsme tady mohli teoretizovat až do nekonečna. Beru to z pohledu IRL, že to asi tak bylo což je jisté kouzlo ale v tom momentě mě to nenapadlo. Ber to i z naší strany tanků, že jsme čekali že nás budou ty tanky drtit a nebude takový postup a jak jsem psal 3v3 bylo málo (beru potaz server atd.) a zase kdyby bylo převaha Rudé armády i v té pozemní taky to je jiné. Ani nevím co měla protistrana za stroje vím o Pantherech, Panzer IV, Flak a možná tak Panzer III. My jsme čekali Tigery proto ta podpora z letectva. Jestli teda může se to říct co měla protistrana za stroje nebo to je překvápko na další speciálku tak prosím.
Upravil/a Leroy dne 18-06-2023 18:05
 
Hot_Dog
RadioFX
https://www.mytea...c2fab29def

Však já neříkám, že požadavky byly špatně, jen to, že nemožnost jim často vyhovět mi přišla realistickáÚsměv
i.ibb.co/MRjkv1k/Hot-Dog.png
 
Leroy
Tak to se omlouvám špatně jsem si to vyložil. Děkuji za plugin a vaši spolupráci v rámci možností a schopností. Mrknutí
 
Lanc
Velmi rychlo zbuchany report
Je April 44 a Fatso Goring umiestnil nasu Geschwader v Tschechien, niekde pod Ostravou. Uzivame si s Herr Busom volna, chodime po ceskych kneipen a musim teda povedat, ze Bus je prasa. Nejednu ceckatu krcmarovu dcerenku po riti plesne. Vobec sa nehanbi. Ein Schwein. Normalne by mi to bolo neprijemne ale nakazil ma, obcas plesnem aj ja. Taky zivot by bol celkom fajn ale po stabe chodia reci, ze Rus sa pokusi zatlacit cez Ostravu. Som nevedel ze ich brezolety zeru uhlie. Ale co uz, vojna sa coskoro skonci, uz to vidi aj slepy. Dnes sa to potvrdilo. To malo co mame musi letiet na Ostravu a podrazdit Rusa. Iba drazdit, lebo na viac nemame sil. Na letisku sme sa dozvedeli, ze budeme kryt 4 Focke Wulfy. Bude stacit iba 8 nasich 109tok? Na stojanke sa dozvedam, ze jedno Befko ma problem. Takze iba 7? Scheisse! Pozriem sa hore, mraky su celkom nizko. Predpoved vravi, ze zacinaju zhruba od kilometra a pol. Povedal som si, ze ked bude zle, skryjem sa v takejto perine.
Po starte sa par krat zatocime and letiskom a berieme kurz na miesto stretnutia so 190kami. Sledujem pozorne co robi kommandant, nechcem ho stratit. Obcas sa pozriem cez plece a Herr Bus je vedla mna. Drzi jak pribity. Je tak blizko, ze cez jeho cierne letecke okuliare vidim ake ma cervene oci. Velitelovej sekretarke bolo divne ze ich mal nasadene uz v Büro pred brifingom. Asi sme nemali vcera tolko pit. Schnapps je dobry ale ich pivo je este lepsie. Kommandant nas chce v tesnej zostave. Po chvili vidime Focke Wulfy. Radime sa k nim, zladime rychlost a letime vo vyske posekanej travy. Musim sa pozerat kde je velitel, kontrolovat Busa, obcas hodim okom po Focke Wulfoch. Casto sa pozeram hore za nas a hlavne sledujem travu. Stromy ani tak nie. Su tak vysoko ze do nich urcite nevrazim.
Zrazu v radiu niekto zahlasi ze vidi kontakty. Okamzite menime kurz a letime od nich. Nemozeme sa s nimi pustit do boja, mame inu ulohu. Po minute je klud, horizont je cisty a vraciame sa na povodny kurz. Mame odlietane dost ale takate napatie mi vzdy zvysi tep. Uz sme v cielovej oblasti ale Focke Wulfy nevedia najst ciel. Hladaju mesto, hladaju stanicu a my sa tocime s nimi. Pre boha uz nech to niekam hodia a podme prec! Schnell! Sme hlboko za ciarou a nie som velmi nadseny z tejto promenady. Krk ma uz zacina boliet aj ked je zvyknuty na neustale otacanie. Focke Wulfy su pred nami a zrazu flak! Zatial sa chytil iba 190tok ale my mu letime rovno pred hlavne. Prelietavame tesne nad mestom so stanicou. Nasli sme to! Lenze v tejto chvili uz ide flak po nas. Rychlo menime smer, menime vysku len aby to Rus nemal lahke. Nemozem uverit, ze este nikoho netrafili. Focke Wulfy utocia a zo stanice a vlaku je coskoro iba horiaca zmes dreva a pokruteneho kovu.
Ausgezeichnete Arbeit, Jungs! Zakricim od radosti a ani neviem ci spisovne. Teraz rychlo domov. My vsak furt tocime a uz viem preco. Focke Wulfy chcu znicit aj most pri meste. Trpnem a hresim, lebo sme tu uz dlho. Nicime flakove postavenia, aj cast mostu je uz vo vode. Obzriem sa za nas a vidim lietadla. Su zelene, skarede a v momente viem, ze je to ruska La. Zakricim do radia a tocim k nim. Herr Bus sa drzi a viem ze dnes sa vratim domov.
Az po zatacke vidim kolko ich je. Nie je jeden, ani dvaja. To vyzera na celu letku. Vyberam si trojicu, ktora sa pustila za nasimi 190kami. Mam plny plyn, za mnou dva pasy husteho dymu. Davam si posledneho Rusa do zameriavaca a vtedy sa predo mna radi ina 109. Je to velitelov stroj, tak sa mierne uhnem a letim za nim vlavo. Striela, vidim asi 3 zasahy ale Rus nas ignoruje! Was ist das!? Leti tiez na plny plyn a nevieme ho dohnat. Moje befko hlasno reve. Este ze mam zavrety kryt motora, inac by mi valce vyskakali von. Skusim strielat aj ja. Vidim zasahy z 30mm kanona ale Rus iba pusta palivo a vzdialuje sa. Skoro to vyzera tak, ze drzi kapesnicek a mava nam na rozlucku.
Vidim ako zadny Focke Wulf dostava zasahy a pada v plamenoch. Zrazu sa Rus pretoci a v plnej rychlosti ide k zemi. Smyka sa medzi stromami, lame si kridla ale nevybuchuje. Je neuveritelne kolko tieto ruske lietadla vydrzia. Druhy Lavockin ide do prudkej lavej zatacky, je daleko a ked je predo mnou stlacam spust. Viem ze netrafim ale skusim. Stracam ho pod lavym kridlom ale uz sa za nim nepustam. Bola by to smrt. Furt letim na plny plyn, pritiahnem knipel a idem do mrakov. Otacam sa a Bus je za mnou. Velitel zahlasi rozkaz, idem do pravej zatacky a vtedy mi Bus zahlasil, ze mu vysadil motor. Sledujem ako pomaly klesa, tlacim ho ocami ale viem, ze cez ciaru to neda. Ta je daleko. Stracam ho v mraku. Viel Glück Bus. Na viac nie je cas. Za sklom vidim nieco cervene preblikavat. Pozriem sa za seba a tam Rus! Snazi sa ma dostupat a skusa stastie strelbou na dialku. Tak urcite!...
Uz sa po nom pustaju nasi a Rus to vzdava. Preklopi to cez kabinu a schovava sa v mraku. Vsetko sa to zbehlo strasne rychlo. V radiu som pocul, ze niekto hlasil zostrel a iny zase, ze to dostal. Este neviem ako sme dopadli. Vyletime nad mrak, spojime sa a letime domov. Cesta domov ubehla rychlo a z lietadla som vystupoval uplne mokry.
Poobede dostavame rozkaz na druhy vzlet. Musim sa najskor vyprazdnit a ked vychadzam z hajzla, koho to vidim? Herr Buss!!! Chcem sa ho spytat ako to dokazal, co sa stalo ked sme ho nechali v mraku ale nie je cas. Velitel krici rozkazy, utekame do masin a letime zase smer Ostrava. Tentokrat uz letime nad mrakom. Cestou sa nic nedeje, v radiu je ticho a ja vidim v dierach pod mrakom ubiehat krajinu. Dost casto menime kurz, patrame po kontaktoch a az nad Ostravou velitel zahlasi kontakty pod mrakom. On a jeho dvojka sa pustaju dolu, ja s Busom zostavam hore.
Vidim strelbu, pocujem nadavky velitela lebo minul a vidim ako sa odputava. Rus vsak leti stale rovno a pomyslim si ci je slepy a hluchy. Oznamim Busovi ze idem dolu. Bus sa drzi a spolu padame na plny plyn. Lavockin sa rychlo zvacsuje a v duchu si vravim, aby takto este podrzal 2 sekundy. Ked je na 250 metrov, stlacam spust a tato kratka davka sadla presne. Musim pritiahnut aby som mu nezasunul a Lavockin ide do lavej zatacky. Sledujem Busa ako sa drzi za Rusom a tiez mu dava presnu davku. Lavockin pusta olej, vodu aj prdy, lenze furt leti. Zahresim a pustam sa dolu druhy krat. Tentokrat si dam zalezat, mierim na smerovku a po druhej kratkej davke sa Rus prudko vzoprie, prevrati sa cez kridlo a vo vyvrtke pada k zemi. Na radost nie je cas. Bus hlasi, ze ma pri sebe dva kontakty. Vidim ho, aj tie lietadla. Kde sa tu vzali?
Hajzli sa skryvali v mraku. Zrazu vidim vybuch, velky mrak dymu a padajuce trosky. Volam do radia ale Bus sa nehlasi. Stracam posledne lietadlo, kruzim nad troskami ale po Busovi ani stopa. Nieco mi vravi, ze vecer budeme v kneipe zapijat dalsiu stratu.
Velitel nas chce inde. Mame hlasene kontakty nad nasim letiskom. Nachadzame ich, zautocime ale uz nemame palivo na dalsi boj. Som tak uplne spoteny, ze ani koktat neviem. Je to velka skoda. Vidim pod nami vela Rusov, mohli by sme si vyberat ale musime sa vratit. Hresim a posluchnem rozkaz. Letim domov, pristavam a som rad, ze som rad. Uz sa tesim do nasho baru. Dalsi den…
2/JG26_Krak
 
http://squadron.achileus.cz/
CSW_Cassius Chaerea
Hot_Dog napsal:
Představ si, že by jsme měli dejme tomu 2x Il-2 + 2x La-5 vyčleněný pouze na Vaší podporu, byly by tam většinu času bez nepřátelského vzdušného odporu a to by v zásadě totálně vyhrálo pozemní bitvu a němci by si ani neškrtli...
Škrtli, prostě by jsme tak málo letadel postupně vystříleli živým flakem.


Leroy napsal:
3. Uzamknout body a obsazovat je postupně a nepronásledovat se po celé oblasti jenom tomu, že nám obsadili první nejbližší rodiště od základny. Tady bych to pochopil kdyby nás bylo 10v10, ale 3v3 je takový nedostatečný počet. Nebo dát
pravidlo, že se bude obsazovat postupně záleží na misi. Chápeme taky "železo" serveru a musí se najít kompromis.
4. Jako spojenci by jsme se nezlobili za trošku větší převahu vůči německým tankům kdyby nás bylo 5v3. Úsměv
5. Za mě SU-122 je jako tank na bojové linii nepoužitelný, možná tak nablízko (do 400m) se dá, ale tady vidím jako nejlépe jako mobilní dělostřelectvo někde za frontou a dělostřecký návodčí v předu na frontě mu dává zprávu o korekci palby.

3)Souhlas. Příště obsazovat postupně, žádné průlomy do týlu.
4)Souhlas. V roce 1945 očekáváme na jednoho Panthera deset téček, ale příště u Ostravy bez ahistorických kuriozit typu Churchillů a Shermannů.
5)Ano Su-122 není tank, ale samohybné dělo, jeho použití proti tankům bylo nouzové, ale na východní frontě byla nouze skoro furt. Úsměv


A) Za mě velké mínus, že se mrtví piloti neúčastnili tankových bojů, to mohlo výrazně zvrátit situaci, zvláště, když těch chcíplých nácků bylo tolik.
B ) Kempy po záboru vybavit protitankovou a protileteckou obranou, aby to mělo trochu větší náročnost pro útočníky a obránci si vůbec všimli, že jim někdo na základnu útočí.
C) Opravovací a muniční auta na základnách udělat nezničitelné. Přeci jen na neschopnosti opravit, vyměnit mrtvé členy a doplnit munici, jsme museli zbytečně brát nové tanky.
D) AI děla v terénu mimo kempy udělat méně schopné. Na nich jsme utrpěli cca 60% veškerých ztrát (20% bylo pak letectvo, 20% nepřátelské tanky). AI nás standardně vyndavalo na 3-5 ránu a to jsme dost často teprve zaznamenali že po nás střílí, navíc vyndat takové dělo na 1-2 km taky znamená několik výstřelů, než se střelec zacílí.
E) Klidně přidat AI tanky.

Jinak akce docela dobrá. Wehrmacht utrpěl obrovské ztráty, tuším převyšující nepřítele.
 
magot
CSW_Cassius Chaerea napsal:
E) Klidně přidat AI tanky.

Toto bohužel víceméně nejde - snižuje to kriticky výkon serveru.
 
311_Mart
Chlapi, díky za akci. Klobouk dolů před organizátory, povedlo se zase něco nového. Zapojení se do "živé" pozemní bitvy mělo kule. Přiznám se, že jsem si moc užil i samotné bitevničení. S mohutným krytím, které nám dalo dostatek času nad cílem, jsem měl pocit, že vodím parní válec a ne letku Šturmoviků. Prostě jsem jen odškrtával ze seznamu jeden cíl za druhým.
Ztráty jsme měli nízké, resp. zprvu jsem je očekával vyšší, ale krom početní převahy a blízkosti fronty nám do karet velmi hrálo počasí - deka mraků, která nás chránila před vysokými stíhači.

Pozemní operace by za mě klidně mohla příště dostat větší prostor. Škoda že vývojáři nevytvořili třeba SU-85, T-34-85 nebo třeba první IS, aby to rudí nemuseli honit jen počtem.

Zpětnou vazbu máme, tak doufám, že si to příště uděláme ještě lepší.
i.ibb.co/KzWCvpr/Mart.png
 
Hans-Assi
Opravdu krátký raport...
Vedu druhý Schwarm oslabený o jedno letadlo s cílem doprovodit bitevníky na dlouhé cestě k železnici a mostům někde na sever od Ostravy. Akce je brilantně naplánovaná a pokud všechno klapne, bude to velký úspěch. Letíme velkou oklikou na SV, aby nás Rudé letectvo neobjevilo a pár minut od startu vidím na severu velkou formaci nepřátelských letadel. Okamžitě dáváme kurz na čistý východ a nalepeni k zemi nepříteli mizíme z očí. Všechno se pomalu začíná hroutit když doletíme do cílové oblasti. Bitevníci nemohou nalézt určené cíle (ruská maskirovka funguje) a to nás stojí několik cenných minut, podle hlášení nepřítele rozhodujících. Cíl je nakonec objeven, při prvním náletu bohužel zahyne velitel bitevníků střelbou z flaku. Nepřátelské stíhače nevidíme, proto pomáháme čistit bitevníkům flaková hnízda a nádraží je zničeno. Zazní rozkaz zaútočit podle plánu ještě na mosty jižním směrem. Opět "čistíme" flaky, ale je zasažen další bitevní FW. Vidíme přilétat nejdřív dvojici a posléze další trojici nepřátelských stíhaček na vysoké rychlosti. Během chvíle jsou zbývající bitevníci v plamenech. Snažím se zachytit jednu lavočku do zaměřovače a zkouším střílet na velkou vzdálenost, ale protivník je mrštný a nemohu ho zarámovat. Zkracuji vzdálenost, protívník mě táhne na sever a dostávám hlášení, že je za mnou vláček dalších tří nepřátelských letadel. Snažím se ještě nějak vyvázat, ale je pozdě a končím v zemi...
Po zázračném znovuzrození (Kristus to dělal na počkání, tady to bylo za 30 min) letíme na podobný, předem ztracený boj. Opět se snažíme vyčistit flaky bitevníkům, opět padají letadla v hustém flaku a opět jsou sestřelována nepřátelskými stíhači. Prchám nad mraky, kde se potkávám s malým zbytkem formace a letíme domů. Misi ukončuje nápis "disconnect" a člověk je vzteky bez sebe... Z posledních dvou letů už mám jen takové rozmazané vzpomínky. Útočili jsme s Herr majorem na jeden Šturmovik, dostával dvacítkou i třicítkou do křídla, ale vesele letěl dál. V posledním letu jsme provedli přepad nízko letících lavoček nad asi Ostravou, které jsme viděli dírou v mracích. Střílel jsem z malé vzdálenosti na lavočku, která na poslední chvíli udělala zvrat, přesto něco koupila do křídla. Její osud je pro mne neznámý, stoupal jsem hned na rychlosti zase do mraků a při následném útoku naslepo skrz mraky už jsem na nepřítele nenarazil
Děkuji autorům za další nevšední zážitek. Atmosféra zmaru pro mě osobně byla ještě víc cítit, než u Remagenského mostu...Zárověň oceňuji protivníky za vedení, využití převahy v počtu a technice, zároveň za využití počasí. S!
 
Kukuloo
Super chlapi, piste reporty co ste zazili, co ste kde znicili. Nech mame obraz co sa dialo. Predsalen boli ciele na utok a boli ciele na obranu. Ciele asi mozme zverejnit, keby sne niekedy mali letiet Ostravu den 2, tak to samozrejme pomenime. Nechcem otravovat Achila so statistikami ked su doma chori. A svedectvo pilotov ma vzdy stavu Mrknutí


Za seba zatial report z mojho uplne prveho este neverejneho testu, co som reportoval na specialkovom discorde...

"Absolvovl som prvy test. Server vidno a pripojenie prebehlo ok. Jednej lavocke som urval kridelko a padol do pola a druhej som zadrel motor a padol do pola. S me109 som sa stratil, nenasiel Ostravu a sadol do pola."

Šklebící se
Upravil/a Kukuloo dne 19-06-2023 10:25
Letka_13/Kukulo
 
1stCL_Fucida
Tak krátký report za mě, rozdělím to na dvě části, účastnickou a dejme tomu organizátorskou.

Účastnická:
Po většinu akce jsme měli k dispozici 7 Bf 109 G-14 a K-4 (cca v poměru 3:2) a 3 - 4 Fw 190 F-8. Dohodli jsme krátce před akcí plán na kooperaci s tanky, který vzal za své prakticky okamžitě v situaci, kdy rudé PAKy decimovaly naše Panthery. Ještě před plánovanou podporou tanků jsme chtěli splnit pozemní cíle. Měli jsme ambiciózní plán, který měl vést k likvidaci většiny cílů jediným náletem. Ambice byly velké, realizace drobet pokulhávala Úsměv. Právě během téhle akce došlo k relativně intenzivnímu střetnutí. Během letu v nulové výšce jsme nejdříve 2x uhýbali velkým koncentracím nepřátelských strojů. Orientace byla hodně náročná a když jsme cíl našli, trávili jsme nad ním příliš mnoho času. Akce mohla být úspěšná jen při jediném přesném náletu, jenže bitevníci si vybrali trošku slabší chvilku. Nutno podotknout, že jsme takřka okamžitě o dva Focke-Wulfy přišli vinou flaku. Zbývalo 9 strojů. O chvíli později jsme viděli kontakty, ale místo zmizení ještě doběhl poslední pokus o útok na most (těsně vedle). Dva letci na Bf 109 si odpálili motor ještě než jsme se stihli zamotat do boje. 7 strojů a zmatek nad zmatky. Zavěsil jsme se za Lavočku a pozoroval jsme zásahy, ta mě naprosto ignorovala a pokračovala v kurzu. Padly zbylé dva Focke-Wulfy a vedoucí druhého Schwarmu. Z 11 strojů, které odstartovaly do akce, jsme se vrátili čtyři Bf 109. Tři stroje byly sestřeleny, dva srazily poškození motoru a dva poslal k zemi flak.
Druhý vzlet se soustředil na likvidaci baterie houfnic kdesi severně od Ostravy. V čele šesti stíhaček jsem letěl napřed ve snaze cíl vyčistit. Cestou jsme potkali mohutnou nepřátelskou formaci. Vybral jsem si jeden z letounů na okraji a v ne úplně dobrém úhlu jsem na něj vypálil, náš cíl byl ale jiný - zformovali jsme se a šli lokalizovat cíl. Později nás doplnila ještě dvojice Bf 109. Bitevníci opět trochu zmatkovali s navigací (byli jen tři, Achil pečoval o nastupující generaci). Flak sundal jeden bitevník a jednu stíhačku. Další stíhačka přišla o motor kvůli poruše. Houfnice se ale podařilo alespoň trochu poškádlit, jestli měly hodnotu třech letounů si netroufám odhadnout, ale třeba nějakej náš kluk v zákopu, kterému granát z houfnice neutrhl hlavu, vymyslel aspoň lepší žárovku.
Třetí start měl původně za cíl snahu zahustit prostor nad frontou a zopakovat útok na houfnice. Při vzletu jsme při nehodě ztratili jeden Bf 109 i s pilotem a posádkou letištní věže. Bitevníkům se také nezadařilo, nevím, jestli byli napadeni už cestou k cíli, každopádně z útočného hlediska byla tahle mise úplně marná. Nám se podařilo napadnout nějakého Lavočkina. Já na velké rychlosti jen proletěl kolem a vztekal jsem se, že ten centimetr v zaměřovači už prostě neutáhnu, ale Krak s Busem Lavočku sundali. Nakonec to bylo vítězství nevítězství, protože Buse o chviličku později sundal nějaký další Ivan. Škoda, že kluci neudrželi rychlost, mraky byly nedaleko. Mezitím Berry s Perugim zaútočili na dvojici Šturmoviků, přičemž oba byli sestřeleni jejich zadními střelci. Zbytek Bf 109 (4 stroje) se zformoval. Podařilo se nám lokalizovat nepřítele zasahujícího celkem v hloubi našeho území a dkonce jsme se s Hansem dostali k útoku na jeden Šturmovik, přestože jsme v týlu cítili množství Lavoček. Na Šturmovikovi bouchly jak mé 20 mm granáty, tak Hansovy 30 mm, ale nedělal si z toho nic. Na pokračování v útoku nebyl čas, odstoupali jsme do mraků a ještě vyčistili Kraka před dotírající Lavočkou. Následovala opět porucha motoru jedné Bf 109 a návrat lehce demoralizované trojice strojů domů.
Náš pozdní návrat bohužel negativně ovlivnil poslední misi. V kritickou chvíli byli k dispozici jen dvě Bf 109 a čtyři Fw 190. Já v čele silnější skupiny 5 Bf 109 vzlétal cca s 10 minutovým zpožděním. Letěli jsme k cíli jinou trasou a v kritickou chvíli jsme se špatně zkoordinovali a dorazili jsme k němu až příliš pozdě. Dvojice Bf 109 se srdnatě postavila přesile, ale neměla šanci. Dva Focke-Wulfy jako obvykle padly flakem, třetí rychlé Lavočky roztrhaly okamžitě a čtvrtý se srdnatě bránil tak dlouho, abychom i my ve sprintujících Bf 109 stihli v dáli vidět jeho konec. Rozhodujeme se stoupat do mraků a zkusit Ivany někde překvapit. To se nad Ostravou daří. Hans propadává na Lavočku, ta ale uhýbá. Hansovi velím, ať stoupá a kdyby ho něco zkusilo odhánět, že zasáhnu. Jeden stroj se skutečně za Hansem na chviličku objeví. Na celkem vysoké rychlosti z velké dálky posílám dlouhou dávku, která ovšem sedne přesně a Lavočkin se řítí do hlubin. Jeden Bf 109 přichází poruchou o motor. Zbytek naší formace se vrací s minimem paliva domů. Při posledním letu jsme ztratili 3 Bf 109 (dva sestřeleny stíhačkami, jeden porucha motoru) a 4 Fw 190 (dva flakem, dva stíhačkami). Akce končí.

Naše ztráty byly doslova šílené. 6,5 + 3 + 6 + 7 = 22,5 strojů, přičemž jsme sestřelili cca 3 letadla, zničili dva mosty, poškodili nádraží, vlak a baterii houfnic. Naše tanky jsme nezvládli podpořit absolutně nijak, pokrýt další vlastní pozemní cíle také nijak. Ztráty strojů detailně rozepsané:
8 - sestřeleni nepřátelskými stíhači
6 - sestřeleni flakem
5 - poruchy motorů
2 - sestřeleni palubními střelci
1,5 - nehody při vzletu

Organizátorská:
- Blížící se prázdniny hodně ovlivnily tréninky. Účast a nadšení obecně bylo citelně slabší, než při minulé akci. S tankisty jsem kooperoval jen na dvou trénincích. Minimum času jsme věnovali taktice, kterou jsme zvolili špatnou. Ta odpovídala situaci, kdy jsme schopni se nepříteli postavit ve větším boji, ale to se nám reálně nedařilo. Naše taktika "větší formace" byla pro takto koncentrované bojiště nevhodná. Myslím, že jsme mohli efektivněji pracovat tak, že bychom stíhačky nechávali jen v rámci dvojic a nechali je volně lovit a otravovat, kdežto Focke-Wulfy by striktně na vysoké rychlosti (byť nepřesně) odhodili po průletu mraky kdesi v oblasti cíle pumy a na rychlosti se znovu vrátili do mraků. Efektivita ničení pozemních cílů by klesla, ale s tím i ztráty. Navíc by se našim stíhačkám útočícím v malém počtu možná dařilo častěji nepřítele "nějak" překvapit.
- Počasí pro nás bylo náročné, vzlet v Bf 109 i v Fw 190 díky větru a konfiguraci drah byly hodně náročné - až mě překvapilo, že jsme při vzletech přišli jen o dva stroje a jednoho pilota. Mraky komplikovaly využít výhody Bf 109 i omezovaly bitevní Fw 190.
- Vzdálenost našich letišť byla velká. Dále to snižovalo v porovnání s nepřítelem počet operačních letů.
- Daň zaplacená flakům byla také až příliš vysoká (zvláště porovnáme-li ztráty způsobené tímto prvkem mnohem početnější protistraně).
- Naopak časové postihy se pro nás ukázaly být skoro nerelevantní. Díky vzdálenosti našich letišť od fronty až na úplné výjimky si během návratu přeživších ti méně šťastní odpykali své tresty a nemuseli jsme na ně čekat.

Suma sumárum: Bylo to zajímavé a náročné. Při jiné taktice jsme mohli být trochu otravnější, ale nedokázali jsme se včas přizpůsobit (tady mě mrzí, že jsme to nedokázali předvídat a lépe se připravit). Akce měla atmosféru, ale nikdy není úplně dobré, když výsledek dopadne až takhle extrémně. Všem organizátorům i účastníkům díky za čas strávený jak přípravami, tak akcí samotnou. Nejvíce pak našim bitevníkům, kteří do toho šli srdcem a odskákali skutečně všechno, co odskákat mohli a ještě něco navíc.

Edit: čeština
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 20-06-2023 10:58
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Kukuloo
Dik Fuci za zhodnotenie. Ktovie co by zmenilo keby ste mali obsadene aj tie dva volne sloty pre lietadla
Letka_13/Kukulo
 
311_Mart
1stCL_Fucida napsal:
...
Houfnice se ale podařilo alespoň trochu poškádlit, jestli měly hodnotu třech letounů si netroufám odhadnout, ale třeba nějakej náš kluk v zákopu, kterému granát z houfnice neutrhl hlavu, vymyslel aspoň lepší žárovku.
...


Aspoň už víme, kdo vymyslel plastové lžičky z Pelíšků Šklebící se

Jsem rád, že to modří piloti vydrželi až do konce. Frustraci se zřejmě podařilo navodit... Tady proti vám hrálo skoro všechno.
i.ibb.co/KzWCvpr/Mart.png
 
Hot_Dog
Pěknej report FučiMrknutí

Jediný, tady se nám to trochu rozchází, nicméně to považuju za dobře, bo to je realistické, reporty z obou stran konfliktu nikdy nejsou stejné co se týče počtu zničených jednotekŠklebící se
1stCL_Fucida napsal:
8 - sestřeleni nepřátelskými stíhači


Já sem si téměř jist, že máme na kontě minimálně 12 sestřelů stíhači, rozepíši:

1. brutální dogfight, viz. moje video 4ks:
Hot_Dog - 2x FW-190
Killer - Bf-109 (Podle reportů to byl asi Hans-Assi)
Druidin - poškodil jednu 109 která se mu chvíli na to (pár minut) připsala v ingame statech, otázka jestli tohle třeba není důvod ztráty, kterou máš vedenou jako poruchu motoru?

Ztráty: JulB KIA, Druidin Killer i Turbo přistávají v poškozených strojích, zejména Killer přistává téměř naslepo...

Načapání nekryté trojice FW-190 jiho-západně od Ostravy 2ks:
Druindin - sestřeluje zadní FW190 a okamžitě poškozuje prostřední hned vedle
Hot_Dog - doráží tu 190 poškozenou od Druindina
vedoucí 190 ustoupává a necháváme jí...

Následný střet se 4mi 109 o cca 10 minut později opět jiho-západně od Ostravy 0ks:
Tam sem akorát ve stoupání jednou trefil na dálku někde ve výšce mraku 109, podle reportů to byl Krak, ta ale podle všeho přistála v pořádku, nechal sem jí jakmile na mě začali padat nad mrakem další 109 z 3-4 hodiny výše

Souboj začínající jižně od letiště poremba a postupně se táhnoucí na jih o dalších minimálně 30km 4ks
Hot_Dog - S Tommym se oddělujeme a věnujeme jedné 109, která se zapoměla nejvíc severo-západně od odstatních... Po pronásledování skrze mraky nahoru a dolu jí nejprve Tommy v zásadě oddělá a já jí jenom dorazim. Sestřel připsán mě, ale vzhledem k tomu, že Tommy vyhrál 2 hodiny předtím 600Euro za dvě první místa na RedBull AirRace, tak mu říkám, že má smůlu, ale holt sestřely dou dneska za mnouŠklebící se
Druindin - 1x109 nebo 1x190, jelikož sme se s Tommym oddělili, nebyl sem přímo u toho, ale je tam vedený sestřel, přijeli sme až když bylo vyřešeno
Killer - 1x109 nebo 1x190, jelikož sme se s Tommym oddělili, nebyl sem přímo u toho, ale je tam vedený sestřel, přijeli sme až když bylo vyřešeno
JulB - 1x109 nebo 1x190, jelikož sme se s Tommym oddělili, nebyl sem přímo u toho, ale je tam vedený sestřel, přijeli sme až když bylo vyřešeno

Téměř okamžitě po tom nás napadá další 4-5x 109, 0ks
První sem trochu nechápal, kde se tam vzali, protože sem si myslel, že sme museli většinu Luftwafe poslat domu nebo k zemi... Tady nevím o žádném našem vítězství, přišli sme o Richarda pod mrakem, podle reportů ho sestřeli FučidaÚsměv Nicméně to splnilo svůj účel, protože se pak z nějakého důvodu stáhli pryč? Nevím proč? Ale uvolnilo to cestu našim bitevníkům na útok na nádraží a letiště... Každopádně v ten okamžik sme měli nejvíc naděláno v kalhotech, zbyli sme pouze 4 (Já, Killer, Turbo, Tommy), a v zásadě akorát já sem mohl prohlásit, že mám dostatek munice, paliva a nepoškozené letadlo...(Richard sestřelen, Druindin a JulB se vraceli na letiště se silně poškozenými stroji) To že se němci najednou stáhli nám dost vytáhlo trn z prdele, uf...

Letka13 2ks:
Omlouvám se, ale jelikož sme se v zásadě krom prvního letu s druhou stíhací skupinou již nepotkali, nedokážu popsat jednotlivé jejich nároky, ale myslím, že mají na kontě minimálně 2 sestřely, kdyžtak poprosím Algyho nebo někoho jiného taktéž o jejich popsání?
Upravil/a Hot_Dog dne 19-06-2023 14:21
[img]https://i.ibb.co/MRjkv1k/Hot-Dog.png[/img] is not a valid Image.
 
Leroy
Tady přepošlu menší report jednoho z tankistů Mavericzek: "Za mě dobrý. Ze startu nás dostal ten flak. Pak jsme pushovali krásně a zlikvidovali jsme po zabrání pz.3, pz.4 a AAčko. Pak jsem to chytli od panthera asi na 2 kiláky. Dvakrat jsme to zkusili pushnout po levé straně, ale wispr několikrát netrefil panther na bok a nakonec jeden zásah od nich nás vyřadil. Zkusili jsme to ještě jednou, ale to už si to pohlídali. Pak už to bylo takové meh. Likvidovali nás kanóny, nějaké tanky jsme ještě dostali, ale už to bylo takové nic moc. V podstatě od doby, co nás kompletně objeli to bylo takové jak někde na random serveru.
A trochu mě zarazilo to rozmístění paků na obě strany. Chápu balanc, ale nedávalo to smysl a proto wispr po jednom za karvinou vypálil. Bylo by lepší udělat prostě 2 frontové linie, a nebo jednu s tím, že jedna strana útočí. Random paky a děla uprostřed pole prostě nebyly fajn."
 
Letka13TD_Luky
Nám se podařilo napadnout nějakého Lavočkina. Já na velké rychlosti jen proletěl kolem a vztekal jsem se, že ten centimetr v zaměřovači už prostě neutáhnu, ale Krak s Busem Lavočku sundali. Nakonec to bylo vítězství nevítězství, protože Buse o chviličku později sundal nějaký další Ivan. Škoda, že kluci neudrželi rychlost, mraky byly nedaleko. Mezitím Berry s Perugim zaútočili na dvojici Šturmoviků, přičemž oba byli sestřeleni jejich zadními střelci.

To zrejme nám zostrelili Frantu, ktorý keďže štartoval po penalizácii, išiel s chalanmi z CSV. Keď sa dostali k nám ostatným 13-károm na vzdialenosť štvorca tak sa Franta /čo bola chyba/ rozhodol pripojiť k nám. Hlásil že je napadnutý dvomi Bf v diaľke sme to videli, ale už sme mu nestihli priletieť na pomoc. Keďže befká leteli našim smerom, jedno sa podarilo Algymu zostreliť, bohužiaľ mal "nahulené" a nestihol sa vyhnúť zrážke.
Takže sme prišli v súboji hádam o jediné dva stroje. O ostatné sme prišli chybným menežmentom motora /ja zajatý, Toci zahynuvší pri núdzáku ostatní myslím že prežili, len sme prišli o lietadlá a boli nútený "odsedieť" penalizácie/ a jedného pri pristávaní, keď sa znovu Franto nešťastne zrazil s Ilom. Mimochodom, kedže po prvom doprovode sme zhodou k vývoju udalostí štartovali poväčšine času sami, vôbec sa nám nedarilo dostať sa do priameho súboja. Väčšinou sme len na chvíľku videli Bf miznúce v mraku, alebo prelietajúce v medzere mrakov vysoko nad nami.
Dva Focke-Wulfy jako obvykle padly flakem, třetí rychlé Lavočky roztrhaly okamžitě a čtvrtý se srdnatě bránil tak dlouho, abychom i my ve sprintujících Bf 109 stihli v dáli vidět jeho konec.

Toho som zrejme zostrelil ja, z dialky sme videli, ako asi 4-ri Lavočky naháňajú Fw. Tomu sa podarilo odpútať a začal sa im nenápadne vzďalovať , lavočky sa začali "naháňať" medzi sebou a ten nešťastník sa pri úniku dostal do môjho zameriavača. Kedže ja nie som zrovna elitný strelec, chvíľu trvalo než išiel k zemi. Medzi tým sa za nás zavesila druhá Lavočka, která iniciatívne pustila palivo mne. Takže som mal čo robiť dostať sa späť k nášmu letisku a úspešne pristáť bez paliva, ktoré mi došlo cca dva km od letiska.Mrknutí
PS: A možno to bolo aj nejako inak.Šklebící se
 
1stCL_pbarry
1stCL_Fucida napsal:

Tak krátký report za mě, rozdělím to na dvě části, účastnickou a dejme tomu organizátorskou.
...


Jen malá korekce Fuči. Při našem útoku na Šturmoviky jich bylo nejméně osm. Perugiho nesestřelily, ale dokázal se poškozený vrátit na letiště. Podle výpisu se mi také jeden Il připsal. Minimálně si myslím, že nemohl pokračovat v letu po dávce co požral. Já na oplátku koupil klasické PK při 800km/h :-/
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
Placek
Ahojte raport za mna novacika a moja prva specialka.Prvy let pri doprovode sturmov mi zamrzol trackir a vpalil som do zeme/technicka pricina moj comp je veteran a uz ma na krajicku len cakam ze mi kazdu chvilku vybuchne aby sturmaka utiahol/.Let dva pockam kim sa letka vrati a letim znova zeniem motor na velke obratky aby som sa udrzal u veduceho a pri navrate mi dojde palivo Z od Poremby letisko sice v dialke vidim ale nemam uz moc vysky tak sa rozhodnem vyskocit co uspesne zrealizujem padam do lesa nejde sa mi odhasit copm opat nestiha a tak sledujem ako sa zavesim na strom uspesne sklznem na zem a vydchyvam stale mi nejde ukoncit misiu uz len bezmocne sledujem ako sa strom na ktorom je zavesny padak naklana a pada na mojho pilota,misia ukocena pilot killed Smutný.Nemam natocene mozete verit neverit...
Let tri po penaliziaci letime s Frantom pridaveme sa k Csw nakolko nasi su uz daleko vpredu.Zabudnem otvorit intelli a zadrem motor uz nevyskakujem a idem na nudzove pristatie ktore sa podari.Daslie lety uz vsetko ok doprevadzame sturmi nahane hunov ale ti nam vzdy zdrhnu ani sa nepriblizime.Posledny let vedie vedie Algy mna a Kukula na juh ci neskripneme Hunov pri navrate na letisko.Kontakt ziadny tak dame jeden utok na letisko pri Vlaskom Mezirici ja miniem Ju52 na ploche Algy to schyta od flaku a s dymiacou lavinou veli navrat domov.Dorazime akurat vcas Sturmi su uz na zemi a Lavini akurat tovia na pristatie Algy sadne prvy mi sa zavesime za CSW a pristaveme posledni. Zarolujeme s Kukulom do rady lavin na ploche pozujeme fotecka pouha pro rodinu do rodinneho alba a je koniec.Nase straty co som zaznamenal su rovnake ako pise Luky.Na Luftwaffe sme nemali okrem jedneho stretu stastie ,umne vyhybali presile alebo sme zrovna sedeli na zemi a prezbrojovali a tak to odtiahli hlavne chlapi z Hot Dogovej prvej letky.

Dakujem tvorcom a ucatnikom skvele som si to uzil )
 
1stCL_Fucida
Hot_Dog napsal:
Já sem si téměř jist, že máme na kontě minimálně 12 sestřelů stíhači, rozepíši:


V prvním boji padla stíhačem jedna 109ka, druhá šla kvůli motoru a pak ještě jedna také kvůli motoru. Jestli jste dva stříleli na Hanse, nebo někdo svedl souboj s Blaníkem, nedokážu posoudit Úsměv. V posledním souboji hlásíte s Letkou13 dohromady více zničených letadel, než tam bylo, nicméně Letka13 hlásí friendly fire, což by možná něco vysvětlovalo Úsměv.

Když to přepočítávám, tak vaší stíhači našich letadel sundali 10, dvě jsem někde při přepočtu ztratil. Celkové ztráty tak činily ne 22,5, ale 23,5 (po Berryho korekci, že Perugi doletěl). Stíhači to probrali takhle: V prvním souboji dva Fw 190 a jeden Bf 109. Ve druhém dva Fw 190, ve třetím jeden Bf 109 (taranovaný Algym) ve čtvrtém dva Fw 190 a dva Bf 109 (ty se víceméně obětovali a zkusili skupinu Lavoček aspoň zpomalit, přičemž do posledního okamžiku věřili, že to se zbytkem 109 stihneme doletět).

Téměř okamžitě po tom nás napadá další 4-5x 109, 0ks
První sem trochu nechápal, kde se tam vzali, protože sem si myslel, že sme museli většinu Luftwafe poslat domu nebo k zemi... Tady nevím o žádném našem vítězství, přišli sme o Richarda pod mrakem, podle reportů ho sestřeli Fučida. Nicméně to splnilo svůj účel, protože se pak z nějakého důvodu stáhli pryč? Nevím proč? Ale uvolnilo to cestu našim bitevníkům na útok na nádraží a letiště... Každopádně v ten okamžik sme měli nejvíc naděláno v kalhotech, zbyli sme pouze 4 (Já, Killer, Turbo, Tommy), a v zásadě akorát já sem mohl prohlásit, že mám dostatek munice, paliva a nepoškozené letadlo...(Richard sestřelen, Druindin a JulB se vraceli na letiště se silně poškozenými stroji) To že se němci najednou stáhli nám dost vytáhlo trn z prdele, uf...


V obecné rovině už jsme po posledním letu neměli palivo ani další elán. Krátce po sestřelu Lavočky odpadl další motor v Bf 109, chvilku jsme se formovali a pak už se začínal naplňovat jak čas mise, tak i množství paliva. Zatímco skutečný Rožnov je 30 km od Ostravy a skutečná Poremba přes 100 km, tady to bylo přesně naopak.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Placek
Doplnam naroky zostrelov a starty vo vzdusnom boji Letky_13 co som zaznamenal :Algy 1Bf 109,Luky 1Fw190.Straty Franta,Algy ostatne su oprecne/technicke priciny.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

15-05-2024 22:10
2 z 16 snad to stihnu na termín. Ale ty pruhy jsou děs.

15-05-2024 21:49
Nesnáším proužky o šířce 46 cm! Děs. A ani jeden to nemá stejně!

09-05-2024 09:43
Thou shalt not bear false witness.

08-05-2024 22:45
A nebo naopak? Takove "you" je i pro jednotne cislo a preklada se jako "ty"?

07-05-2024 20:34
Angličané si jenom vykají. Takove "you" je i pro množné číslo. Tedy v češtině se vždy překládá jako "vy".

06-05-2024 11:24
Ještě Paulusi napiš že "takoví angličané si jenom tykaji." Úsměv

05-05-2024 18:15
Ale hovno. Co je správné, určuje společnost a její kultura.

03-05-2024 11:15
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.

30-04-2024 10:19
Teď se tyká všude. Každý je familierní jak kdybychom všichni spolu pásli husy.

29-04-2024 20:53
Tem Teamspeak jedete trojku nebo pětku? Mně se nechce nikam registrovat.

34,902,397 návštěv