Chvilu nikto nie je doma, tak mam cas odpalit tuto temu
Uz nejaky cas sme rozpravali o moznosti upgradu AOE2. Tato tema ma za ulohu zacat konstruktivnu diskusiu ci je potrebne zelezo AOE2 upgradovat. Ak ano, ci je to mozne a s tym ide ruka v ruke otazka ake su moznosti. Nerobim si narok na nejake konkluzie, iba sa snazim zacat debat, ako som slubil. Su tu povolani matadori ktori vedia co a ako.
Minule presunuli Friday night flight z Combatboxu na The Cold Blue server kde spravili stress test. Nebol som pravda, ale sledujem to a zaujali ma zavery admina Cold Blue servera: https://forum.il2...nt=1279583
Chlapik pouziva 18 clenny AI bomber box v jeho misiach. Inak na videu z combatboxu som tiez zaznamenal 16-18 bombrov vo formacii: YouTube Video
Dolezity zaver admina Combat Blue servera (neviem overit nakolko je vseobecne platny) je podla mna tento: Two weeks ago, Combat Box held their regular Friday Night Flights event on The Cold Blue. The event was a big success - we had 40 players online and the server didn't melt! The server ran very well, but IL-2 has limits to how many aircraft it can render. With 60 plus aircraft in one small section of sky, we appeared to exceed that limit. As a result players weren't always seeing all the aircraft around them, and contacts were appearing at very close range.
Podla admina je problem hra, dokaze renderovat len urcity pocet lietadiel. S podobnym zaverom som sa stretol aj v diskusii s Aces teamom, ze problem je hra a ani nie tak zelezo.
Zaroven, ak si dobre pamatam, v Aces teame sme sa rozpravali ze prave AI Maraudery zostrelili nejaku specialku kde boli planovane na naky nalet.
1) Server potřebuje co nejrychlejší 1 jádro CPU (1 vlákno ve skutečnosti), jakákoliv další jádra/vlákna jsou zbytečná, naprosto zbytečná, jejich využití je 0, absolutní 0...
2) Server potřebuje cca 1GB RAM... Samozřejmě se hodí, aby RAM jela na co největší frekvenci a komunikace RAM-CPU probíhala co nejrychleji...
3) Server potřebuje "dobré" až "výborné" připojení k NETU s dostatečně velkým Uploadem i Downloadem...
To je asi tak vše... Nic jinýho není potřeba (samozřejmě obalit to nějakým MB, PSU, CASE)
Ze skušenosti z jiných serverů by to nejlepší bylo počínaje Ryzenem 5600X a DDR4 případně cokoliv lepšího... Takovýto server naprosto v pohodě zvládá 84 hráčů a slušně naplněnou mapu různými AA, tanky, pozemáky, frontou a vším, co se do MP serveru dává... (Ve skutečnosti ten Ryzen 5600X zvládá přesně 6 takových serverů najednou simultáně)
Největší problém jsou AI letadla... Žerou jaksviň a je to totálně zprasený... Nějakejch 8-16 AI letadel je rozumnej limit na takovym stroji... Samozřejmě čím rychlejší CPU-RAM, tím víc, ale 32 AI letadel je na jakymkoliv současnym HW nejspíš utopie!
Achilleův server už nějaký ten pátek známe a máme v oku, zvládne dost, 40 lidí v pohodě.
Ideálně žádné AI jednotky (vzdušné i pozemní) a minimum skriptů jen ulehčí serveru život.
BOX engine je nenapravitelný a silně nestabilní kus sw a základ je nechtít od něho příliš..
Upravil/a magot dne 04-08-2023 21:17
Vykání je následek nepochopení formy vlády pozdních římských císařů. Koncem Římského císařství spoluvládli čtyři vládci. Proto byli oslovován jako celek. Tykání je správné.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.